Pomysl na wypadek wypaku

1. Data: 2004-08-09 18:20:03

Temat: Pomysl na wypadek wypaku
Od: "Daniel" <kleju_@NO_SPAM_pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Serfujac ostatnio po internecie trafilem na strone sprzedajaca
niesmiertelniki na wzor amerykanski... oferuja za niewielka cene wybicie na
dwoch blaszkach dowolnego teksty, 5 linii, po 15 znakow kazda, sugerujac, ze
najczesciej zamieszcza sie tam imie, nazwisko, pesel, wyznanie, grupe krwi i
kraj pochodzenia.(Ci o dluzszysch personaliach musza z czegos zrezygnowac).
I to mnie natchnelo.

Jak wielu ludzi zapytanych o grupe krwi reaguje tylko glupim usmieszkiem, ze
o PESEL'u nie wspomne? Sam znam swoja grupe krwi od niedawna, a PESEL "wiem,
ze gdzies mam zapisany". Tymczasem te informacje sa wazne, gdy zdarzy sie
nam wypadek. Z reszta w szoku powypadkowym nawet Ci, ktorzy pamietaja swoje
dane sa malo uzyteczni, o ile w ogole przytomni.

Nie znam dokladnych danych statystycznych, ale slyszalem, ze zdarzaja sie
zgony z tego powodu, ze nie zdazy sie podac krwi, bo trzeba bylo najpierw
zbadac pacjeta, lub podano mu niewalsciwa grupe. (Jezeli ktos posiada takie
statystyki, bylbym wdzieczny.) Zreszta niewazne jest, jak czesto to sie
zdarza... dla mnie wystarczy fakt, ze to sie zdarza.

Czy w takim razie nie byloby dobrym pomyslem, aby rozpropagowac takie
"niesmiertelniki"? Mozna powiedziec, ze ludzie czesto nosza przy sobie
kartki z takimi informacjami... ale jakby nie patrzec takie kartki maja
zazwyczaj pochowane po kieszeniach lub w zakamarkach portfela, a poza tym
papier - rzecz malo trwala. Co do kwestii estetyki, mysle, ze w razie
wyjscia na bal mozna niesmiertelnik ostatecznie umiescic w kieszeni lub w
torebce... a w naszych codziennych "kreacjach" raczej nie bedzie on stanowil
wielkiego kontrastu.

Napiszcie prosze, jakie jest wasze zdanie na ten temat. Czy pomysl jest
dobry, czy beznadziejnie beznadziejny? Czy moglby sie przyjac czy raczej
nie...

Pozdrawiam,
Daniel Klein

2. Data: 2004-08-09 18:29:40

Temat: Re: Pomysl na wypadek wypaku
Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Daniel" <kleju_@NO_SPAM_pf.pl> napisał w wiadomości

1) Co to są "nieśmiertelniki"?
2) Niestety każde dane osobowe noszone choćby w portfelu na karteczce mogą
nam nie tylko pomóc, ale także zaszkodzić w niektórych sytuacjach. Mimo to
pomysł uważam za fajny, ale wciąż nie wiem, co to "nieśmiertelnik" ;-)

D.

3. Data: 2004-08-09 18:47:11

Od: "_Mark_" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:cf8frf$hc0$1@opal.icpnet.pl...

> [...]
> nam nie tylko pomóc, ale także zaszkodzić w niektórych sytuacjach. Mimo to
> pomysł uważam za fajny, ale wciąż nie wiem, co to "nieśmiertelnik" ;-)

To dlaczego sobie nie sprawdzisz np. w google?

pzdr

4. Data: 2004-08-09 18:52:54

Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "_Mark_" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> napisał w
> wiadomości news:cf8frf$hc0$1@opal.icpnet.pl...

> To dlaczego sobie nie sprawdzisz np. w google?

Bo jestem leniwa ;-P

D.

PS. Już sprawdziłam. I już wiem.

5. Data: 2004-08-09 19:25:28

Od: "Daniel" <kleju_@NO_SPAM_pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 2) Niestety każde dane osobowe noszone choćby w portfelu na karteczce mogą
> nam nie tylko pomóc, ale także zaszkodzić w niektórych sytuacjach.

Ja tam zawsze nosze przy sobie pelen zestaw danych porozrzucany po roznych
dokumentach itd., a zycie nauczylo mnie, ze w w tym swiecie wcale nie jest
trudno dowiedziec sie o kims, przy odrobinie checi, "wszystkiego", wiec juz
wcale mnie nie rusza, jak sie tego dowie.

6. Data: 2004-08-09 20:26:27

Od: kakrysa <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Napiszcie prosze, jakie jest wasze zdanie na ten temat. Czy pomysl jest
> dobry, czy beznadziejnie beznadziejny? Czy moglby sie przyjac czy raczej
> nie...

odnosnie transfuzji krwii i niesmiertelnikow - bylo juz o tym, chyba na
tej grupie. nie wezma, zanim nie zbadaja. nie chodzi tylko o grupe,
chodzi o rozne choroby.

7. Data: 2004-08-09 20:54:45

Od: "Daniel" <kleju_@NO_SPAM_pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "kakrysa" <k...@o...pl> napisal w wiadomosci

> odnosnie transfuzji krwii i niesmiertelnikow - bylo juz o tym, chyba na
> tej grupie. nie wezma, zanim nie zbadaja. nie chodzi tylko o grupe,
> chodzi o rozne choroby.

Nie mowie o braniu, to jest oczywiste, ze trzeba to przebadac. Ale moga
szybciej dac.

8. Data: 2004-08-09 21:47:15

Od: "NOXik" <d...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

mnie tam sie pomysl podoba :D ja sobie dzis zamowilem wlasne niesmiertelniki
i oczekuje ich jutro lub pojutrze :)

9. Data: 2004-08-09 22:25:36

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

Jak bylem na praktykach w szpitalu tez sie o to zapytalem. Przyjmowalem
ludzi.... wszyscy mowili ze pamietaja grupy, no ale dowod.. dowod.... musi
byc napisana grupa i pieczatka laboratorium. Bez tego sie nie wpisywalem do
karty i trzeba bylo pobierac krew (lub rodzina donosila dowod). I spytalem
sie czy gdyby ktos mial nawet tatuaz to czy by uwzglednili i odpowiedzieli
ze nie (a co dopiero niesmiertelnik). Bo w sumie ktos mogl sobie zrobic od
tak, po pijanemu, czy A Rh+ na skorze daje ta pewnosc..... a tym bardziej
jakis niesmiertelnik ktory mozna zdjac i zalozyc komu sie chce. Juz lepiej
nosic papierek z pieczatka ktora to potwierdza. Jednak najlepszym
rozwiazaniem byloby obowiazkowe robienie grupy krwi przed wyrobieniem dowodu
osobistego i umieszczanie tam tej informacji, no ale kto o tym
pomyslal....... w obecnych dowodach wlasciwie nie ma nic poza peselem i
zdjeciem.

--
Pozdrawiam Norbert :-)
www.zdjecianorberta.prv.pl

10. Data: 2004-08-10 00:21:28

Od: "Daniel" <kleju_@NO_SPAM_pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
do
> karty i trzeba bylo pobierac krew (lub rodzina donosila dowod).
Miałeś praktyki na ostrym dyrzurze, czy tez mnie nikt nie slucha? ;) Ja nie
mowie o sytuacji, gdy ide do szpitala, bo mam zapalenie wyrostka
robaczkowego... mowie o wypadkach, kiedy nie zawsze jest czas na badania...

> Bo w sumie ktos mogl sobie zrobic od
> tak, po pijanemu, czy A Rh+ na skorze daje ta pewnosc..... a tym bardziej
> jakis niesmiertelnik ktory mozna zdjac i zalozyc komu sie chce.
Ej, no bez przesadyzmu... to dla mnie brzmi jak postepowanie wscieklego
pilota kamikaze. Bez obrazy, ale nie wiem, kto by sobie nosil inna grupe
krwi "tak dla picu"

> Juz lepiej
> nosic papierek z pieczatka ktora to potwierdza.
A czyjegos innego papierka, to juz nie moge miec?

> [...]
> osobistego i umieszczanie tam tej informacji, no ale kto o tym
> pomyslal....... w obecnych dowodach wlasciwie nie ma nic poza peselem i
Moze... ale tego nie ma, wiec trzeba sie zastanowic, co innego da sie
zrobic.

poradnia diabetologiczna w wawie?
powiększona węzły chłonne?
skierowanie do szpitala
zwapnienia w obrębie krążków międzykręgowych
stopa: chirurg czy ortopeda?