Pomysł na...

211. Data: 2012-02-03 12:17:38

Temat: Re: Pomysł na...
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-02 22:31, Qrczak pisze:
> Dnia 2012-02-02 22:18, niebożę Aicha wylazło do ludzi i marudzi:

> Mniej więcej taki:
> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c8f94a12d6b476b5
.html

Już tak się nie chwal, tylko daj przepis.

Ewa

212. Data: 2012-02-03 12:19:08

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-02 22:31, Qrczak pisze:

> Mniej więcej taki:
> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c8f94a12d6b476b5
.html

Ładny, a te stworki jeszcze bardziej :)
--
B.

213. Data: 2012-02-03 13:02:56

Od: "bulka paryska" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mniej więcej taki:
> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c8f94a12d6b476b5
.html
==========
Tez taki robie :)
pycha.
Moj ma jeszcze mnostwo czarnuszki i kminku w srodku
bp

214. Data: 2012-02-03 13:36:57

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:

.html

> Już tak się nie chwal, tylko daj przepis.

Ale to jest strasznie prosty przepis:
- zaczyn
- mąka żytnia (różna)
- woda
- sól
- tak zwana "ptasia karma"

Wymieszać. Przełożyć do formy, odstawić do wyrośnięcia. Upiec. Zjeść.

Qra

215. Data: 2012-02-03 13:38:08

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę Bbjk wylazło do ludzi i marudzi:

.html

> Ładny, a te stworki jeszcze bardziej :)

Prawda? Chociaż już się chłopaki starzeją i zaczynają dostarczać nie tylko
wrażeń ale i stresów.

Qra

216. Data: 2012-02-03 13:40:25

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę bulka paryska wylazło do ludzi i marudzi:
.html
> ==========
> Tez taki robie :)
> pycha.
> Moj ma jeszcze mnostwo czarnuszki i kminku w srodku

U mnie w domu kminek w każdej postaci i ilości lubię tylko ja, więc nie
dodaję do wszystkich. Ten to chyba z pszenicą kutiową był. I obowiązkowym
siemieniem lnianym.
A że pycha, to wiadome.

Qra

217. Data: 2012-02-03 14:18:03

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-03 14:36, Qrczak pisze:

> Ale to jest strasznie prosty przepis:
> - zaczyn

A toto skąd wziąć? Ukisić sobie samemu?

Ewa

218. Data: 2012-02-03 14:31:06

Temat: Re: Pomysł na...zaczyn zytni
Od: "bulka paryska" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A toto skąd wziąć? Ukisić sobie samemu?
> Ewa
============
A stad na przyklad :)
http://pracowniawypiekow.blogspot.com/2009/02/zakwas
-zytni-krok-po-kroku.html
polecam blog whiteplate - istna kopalnia ....
:)
bp

219. Data: 2012-02-03 15:43:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 3 Feb 2012 15:31:06 +0100, bulka paryska napisał(a):

> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości
> ============
> A stad na przyklad :)
> http://pracowniawypiekow.blogspot.com/2009/02/zakwas
-zytni-krok-po-kroku.html
> (...)

Zaczyn o wiele szybciej i zupełnie prawidłowy:
- ilość mąki jak w powyższym linku
- ilość wody (gotowana! ostudzona) zmniejszona nieco
- na miejsce części wody dodać "to coś" białe wraz z płynem z dna słoja z
ogórkami kiszonymi (własnej roboty, niepasteryzowanymi) - są to po prostu
kolonie bakterii kwasu mlekowego, dokładnie takie same, które są pracowicie
i długo hodowane w ww przepisie w linku.

Zakwas ten przechowujemy w lodówce, po każdorazowym użyciu dodając mąki i
świeżej letniej przegotowanej wody i pozostawiając na dobę w cieple, potem
znowu do lodówki.

220. Data: 2012-02-03 16:02:55

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-02-03 15:18, niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:

> A toto skąd wziąć? Ukisić sobie samemu?

Swój pierwszy robiłam dokładnie wedle tego:
http://piekarnia.wordpress.com/2008/07/04/jak-zrobic
-zakwas-na-chleb/
I strasznie się tym przejmowałam. Skisnął cuś nieładnie.
Drugi zrobiłam mniej więcej (okazuje się, że mniejwięcość ma ogromne
znaczenie) wedle wyżej wymienionych wskazówek w ogóle się nim nie
przejmując (element przejmowania się ma znaczenie j.w.) - pracuje do dziś.
Ważne jest to:
- równe proporcje wody i mąki
- ciepło
- dopływ tlenu
- duże naczynie
- cierpliwość
Może urodą nie grzeszyć - będzie działać. Wyrzucić tylko wtedy, kiedy
widać pleśń albo capi octownią za bardzo.

Mogłabym się podzielić (mój własny np. ostatnio wylądował na
Kaszubach... hehe), niestety nie mam po drodze.

Qra

Południowym kucharkom coś z dalekiej północy :)
Pytanie techniczne dot. jajecznicy
iPod Prices, Cheap iPods Prices, iPod Best Price, Buy iPod, Shop iPod, iPod Price Comparison Store
"Cztery słonie...
Forma na szarlotkę