Poradźcie!!!

1. Data: 2006-06-12 15:42:18

Temat: Poradźcie!!!
Od: "Iwona" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie
Mam pytanie do lekarzy - moja córka (ma 2 miesiące i 2 tygodnie) cierpi na
kolki. W weekend w szpitalu na izbie przyjęć lekarz przepisał jej Debridat z
zaleceniem: rano i wieczorem podawać po 2,5ml leku. Na ulotce napisane jest, że
5ml leku odpowiednie jest dla dziecka o wadze 5kg.
Moja córka ma 6300g. Zauważyłam pewną prawidłowość - podaję jej lek o 6, 7 rano,
działa on do 12, 13, potem jest ogromny płacz, prężenie, czyli kolka...

Na ulotce napisano, że niemowlętom można podawać debridat 3x po 2,5ml. Czy mogę
mojej córeczce podać lek 3x, jedną dawkę dodatkowo w południe, by tak nie
cierpiała??

W/g mnie 5ml to dla niej za mało - chodzi mi o wagę ciała (5ml - odpowiada
dziecku o wadze 5kg.

Do pediatry nie dostanę się przez ten cholerny strajk, szczepienia sa odwołane,
nie przyjmą mnie w przychodni. wrrrr :(

P.S. W szpitalu wykluczyli inne choroby, dziecko miało robione badanie moczu,
krwi, usg nerek, pęcherze, brzuszka.

Z góry dziękuję za odpowiedzi!!! skołowana matka ;)

2. Data: 2006-06-12 16:37:09

Temat: Re: Poradźcie!!!
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie przeliczaj tych dawek tak co do grama masy ciała. 2x2,5 ml to dosyć.
Możesz raz spróbować dać dodatkowe 2,5ml o 12-13. Zanim jednak zaczniesz
majstrować przy dawkowaniu, zawiń szklaną butelkę z gorącą wodą
pieluchą/ręcznikiem i przeciągnij po niej dziecko (dziecko leży na
plecach, a butelka pod nimi). Potem "przewałkuj" delikatnie butelką po
brzuszku. Taki manewr często załatwia sprawę. Najważniejsze są jednak
stałe pory karmienia i emocjonalny spokój w domu.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2006-06-12 17:27:14

Od: i...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> brzuszku. Taki manewr często załatwia sprawę. Najważniejsze są jednak
> stałe pory karmienia i emocjonalny spokój w domu.

Dziękuję!
Mam jeszcze pytanie - "wałkować" od strony główki w stronę nóżek? tak wydaje mi
się logicznie...

Stałe pory karmienia raczej są, mała sama sobie wszystko wyregulowała i wszystko
mniej więcej robimy o stałych porach, tzn. jedzenie, wypróznienie (jej;)),
spacery, kąpiel itp.
Karmię piersią na żądanie, od razu uprzedam pytanie-stosuję rygorystyczną dietę
(z wyboru) - tylko duszona marchewka, ziemniaki, zupy "light" - mało tłuszczu,
mało śmietany, drób, wieprzowina duszona, jabłka bez skóry, woda mineralna,
słaba herbata itp.
nie jem czekolad, wzdymających rzeczy, gazowanych itp.

Emocjonalny spokój w domu też jest, całkowicie ucięłam odwiedziny znajomych,
zakazałam brania dziecka na ręce przez obce osoby (koleżanki z pracy np.), nie
jeździmy z nią do marketów na zakupy (bo głosno) itp.

Na razie dziecinkę uśpiłam - biedna zasnęła na mnie, teraz odłożyłam ją
delikatnie do łóżeczka. Sposób "wałkowania" wypróbuję na pewno i dam znać czy
poskutkował!

4. Data: 2006-06-12 18:25:04

Od: "tomm" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jeździmy z nią do marketów na zakupy (bo głosno) itp.

mam nadzieje, ze halas to nie jedyny powod,
znam dziciaki ktore kazda wizyte w markecie koncza choroba,
ogolnie zreszta nie polecam zabierania dzieciakow <5 lat
do marketow

Tomek

5. Data: 2006-06-12 18:58:57

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może być od główki w dół. Ale wałkowanie ma się odbywać pod ciężarem
butelki! ;-) Nie rozwałkuj dziecka ;-).

Pozdrawiam
Piotr

6. Data: 2006-06-12 19:11:23

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Mam pytanie do lekarzy - moja córka (ma 2 miesiące i 2 tygodnie) cierpi
> na
> kolki. W weekend w szpitalu na izbie przyjęć lekarz przepisał jej Debridat

Nie piszesz, czy karmisz piersia czy sztucznie. Jesli piersia, to moze
powinnas skorygowac swoja diete, jesli sztucznie, to zmienic pokarm. Poza
tym dawac dziecku do picia cienka herbatke z kopru włoskiego (chociaz
niektorzy twierdza, ze nie powinno sie dawac, bo ziola moga uczulac), robic
cieple oklady brzuszka i masowac go.

a tu jest cos takiego:
pl.soc.dzieci
http://www.lmm.pl/porady/karmienie/kolki.html
http://www.lek.com.pl/preparaty_otc/plantex.php
http://www.forumginekologiczne.pl/forum/vt,41,235,12
91
http://www.maluchy.pl/porada/152

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron
http://www.kociszce.ao.pl

7. Data: 2006-06-13 07:53:40

Od: "Iwona" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> tym dawac dziecku do picia cienka herbatke z kopru włoskiego (chociaz
> niektorzy twierdza, ze nie powinno sie dawac, bo ziola moga uczulac), robic

Karmię piersią, tylko i wyłącznie, w nast. swoim poście wszystko dokładnie
opisałam. Dietę mam rygirystyczną. Koper włoski powodował u córki jeszcze
większy problem, to samo gripe water.
Wydaje mi się, że to bardziej bóle brzuszka niż kolka... brzuszek miękki, a mała
spina się jak scyzoryk i stęka... :(

> a tu jest cos takiego:
> [...]

Dziękuję za linki, część rzeczy już czytałam, przetestowałam, spodobał mi się
profesjonalny masaż brzuszka - wypróbuję.

Pozdrawiam i jeszcze raz wszystkim dziękuję

8. Data: 2006-06-13 11:26:46

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Karmię piersią, tylko i wyłącznie,

To sie chwali, i oby jak najdluzej :)

>w nast. swoim poście wszystko dokładnie opisałam.

uuuuuuu, a ja u siebie nie widze twojego postu:(

> Dziękuję za linki, część rzeczy już czytałam, przetestowałam, spodobał mi
> się
> profesjonalny masaż brzuszka - wypróbuję.

Zycze cierpliwosci, bo przy placzu i napinaniu sie dziecka moze nie byc
latwo. Ale IMO jak dziecko poczuje ulge i odpusci, to powinno byc lepiej:)

oparzenia od słońca
Łacina medyczna - prośba
Opóźnienie miesiączki
lekarz urolog - Poznań