Re: Porozmawiajmy o patriotyzmie...

1. Data: 2004-03-17 19:37:49

Temat: Re: Porozmawiajmy o patriotyzmie...
Od: "Hubert Kulik" <h...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

e...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
>
> Nie wiem czy wiecie, ze przedwojenne badania systemow wartosci mlodziezy
> wskaywaly na patriotyzm jako ich wartosc nr 1.
> Jezeli przejrzycie sobie obecne ankiety do badania systemow wartosci - ta
> wartosc jest w nich nawet nieuwzgledniana...
>
> Autobusy i metro w Warszawie oblepiono niedawno plakatami z wierszami
autorow
> Powstania Warszawskiego, co zdaniem Kaczynskiego /prezydenta W./ ma
przypomniec

> ludziom o patriotyzmie.
>
> No wlasnie - jak to jest z tym naszym patriotyzmem? Czy naprawde nie ma dla

Akceptuje miejsce w ktorym jestem. Jestem tutaj i widocznie jest mi to
potrzebne. Konfrontujac sie z problemami, jakie napotykam w tym miejscu
rozwijam sie. Skoro jestem w tym miejscu, dziele sie tym co mam, tym co we
mnie cenne i wartosciowe z osobami, ktore tez tu przebywaja. Dzielac sie tym,
co dobre, pozytywne, tworcze, rozwijajace wplywam na to, by to miejsce
rozwijalo sie w pozytywnym kierunku. Majac takie nastawienie do tego miejsca
i do procesu, ktory przechodze w tym miejscu, odczuwam niekiedy cieple
uczucia w stosunku do tego miejsca, ludzi tu zamieszkujacych i specyficznych
problemow jakie tu mamy.
Czy to jest patriotyzm?
Pozdrawiam Hubert.

1. Data: 2004-03-17 19:41:37

Od: e...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uczucia w stosunku do tego miejsca, ludzi tu zamieszkujacych i specyficznych

Prawdopodobnie tak, chociaz raczej nie w Twoim wykonaniu /i bez obrazy/ -po
prostu czuje sie w Twojej wypowiedzi duzo cynizmu.

1. Data: 2004-03-17 20:38:04

Od: "Hubert " <h...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

e...@p...onet.pl napisał(a):

> Prawdopodobnie tak, chociaz raczej nie w Twoim wykonaniu /i bez obrazy/ -po
> prostu czuje sie w Twojej wypowiedzi duzo cynizmu.

Nie wiem co masz dokladnie na mysli. Fakt jest jednak taki, ze nie lubie
takiego "patriotyzmu": my Polacy najwazniejsi i swieci, a reszta narodow
(Niemcy, Zydzi, Ruscy, itd.) sa gorsi, chca nas tylko wydymac i w ogole nie
nalezy ich tu wpuszczac ani z nimi rozmawiac. Poza tym pojecie patriotyzmu
kojarzy mi sie tez z wieloma zranionymi ludzmi, ktorzy nie przebaczyli ani
Niemcom hitlerowskim, ani komunistom radzieckim. Chowaja uraze w sercu
pragnac sie odkuc za to, co sie stalo w przeszlosci, chociazby zrobieniem
rozpierduchy w Unii Europejskiej.
Mnie sie bardziej podoba patriotyzm oparty na konstruktywnym budowaniu
rzeczywistosci wokol siebie traktujac innych ludzi i inne narody jak
partnerow. Wlasny interes tak, ale nie za cene innych. Nie za cene odbierania
innym. Skoro chcemy zeby nam bylo dobrze, to warto tego samego zyczyc innym.
Nasz interes jest wazny i warto o niego dbac, ale dobro jeszcze szerszej
calosci przeciez takze istnieje (Europa, swiat). Od innych mozemy sie uczyc,
a nas przeciez takze podziwiaja za nasza odwage i zdolnosc do walki o
wolnosc. Nie warto zazdroscic dobrobytu, skoro sami mamy wszelkie zasoby,
zdolnosci i powody by sprawic, by nasz kraj byl dostatni i bezpieczny. Do
tego potrzeba pracy, wytrwalosci, konsekwencji. I rozpoczecia od budowania
swojego wlasnego zycia i wlasnych celow na zdrowych i uczciwych podstawach.
Pozdrawiam Hubert.

1. Data: 2004-03-17 20:52:41

Od: e...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Niemcom hitlerowskim, ani komunistom radzieckim. Chowaja uraze w sercu
> pragnac sie odkuc za to, co sie stalo w przeszlosci, chociazby zrobieniem

To w ogole mi sie nie kojarzy z patriotyzmem. Moim zdaniem mowisz nie na temat
/z calym dla Ciebie szacunkiem/.

> [...]
> swojego wlasnego zycia i wlasnych celow na zdrowych i uczciwych podstawach.

Nie widze sprzecznosci z tym jak ja rozumiem patriotyzm.

Glossophobia
co to za skróty?
psychoza - czy można ją powstrzymać samemu ?
hidifeh
Etata czeka na Klika