Poszukuję ksiązek o psychologii miłości...

1. Data: 2004-06-13 10:55:37

Temat: Poszukuję ksiązek o psychologii miłości...
Od: "asegon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam...
Kilka miesięcy temu (dokładnie 3...) zostawila mnie Kobieta którą kochalem i
wciąż niestety kocham... Kiepsko sobie z tym radzę a ponieważ mam dociekliwą
naturę, chciałbym Was prosić o pomoc w podpowiedzeniu w jakich książkach
móglbym znaleźć informacje nt psychologicznej strony miłości z jej wszystkimi
konsekwencjami (przywiązanie, uzależnienie, manipulacja, depresja itp), a w
szczegolności co się dzieje z psychiką po rozstaniu i jak sobie z nim radzić.
Trochę poczytalem książek z psychologii (naturalnie takich które są zrozumiałe
dla laika) i niestety nie znalazłem w nich dokładnie opisu tego, co się ze mną
teraz dzieje ani tym bardziej jak uniknąć takiej "traumy" w przyszłośći. Z
góry zaznaczam, że nie chodzi mi o pomoc co mam z sobą zrobić bo o tym jest
tutaj bardzo wiele wątków - chciałbym jedynie zgłębić istotę mojego uczucia i
bólu od strony teoretycznej, praktyczną niestety już znam...
Z gory dziekuję za pomoc...
Pozdrawiam - asegon

1. Data: 2004-06-13 11:32:51

Temat: Re: Poszukuję ksiązek o psychologii miłości...
Od: "Arystokrates" <c...@o...pl.NOSPAMPLEASE> szukaj wiadomości tego autora

Erich Fromm "O sztuce milosci" te ksiazke kazdy powinien przeczytac, choc
moze nie traktuje o Twoich rozterkach, to pozwala lepiej zrozumiec uczucie
milosci.

1. Data: 2004-06-13 20:00:37

Od: "zorbka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Psychologia miłości" Bogdan Wojciszke

1. Data: 2004-06-14 06:45:28

Od: "Radek Zwolski" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ewolucja pożadania Buss'a

moze po poczytaniu o ewolucjonistyczniej stronie tego zjawiska ci przejdzie
:)

p.s nie martw sie znajdziesz sobie inne geny (ehm, tzn kobiete)

1. Data: 2004-06-14 09:06:36

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Ewolucja pożadania Buss'a
>
> moze po poczytaniu o ewolucjonistyczniej stronie tego zjawiska ci przejdzie
> :)
>
> p.s nie martw sie znajdziesz sobie inne geny (ehm, tzn kobiete)

Samo uczucie pewnie kiedyś mi przejdzie, ale co z brakiem wiary we własne
mozliwości...? Ech... nie rozumiem tego wszytskiego dlatego szukam odpowiedzi w
książkach z psychologii...

1. Data: 2004-06-14 12:42:34

Od: "Gucio" <g...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asegon" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> naturę, chciałbym Was prosić o pomoc w podpowiedzeniu w jakich książkach
> móglbym znaleźć informacje nt psychologicznej strony miłości z jej
wszystkimi

Hmm, może legendarna "Mężczyźni są z Marsa, kobiety z Wenus", chociaż to
pewnie mało odkrywcze rozwiązanie. Dowiesz się co najwyżej, że niepotrzebnie
się rozstaliście. Z książki wynika, że obie płcie po prostu się różnią i
trzeba to akceptować. Podane są przykłady par, który po kilkunastu latach
małżeństwa rozwodzili się, a po udziale w seminariach prowadzonych przez
autora książki stawali się kochającymi małzeństwami na nowo.

Jeśli pomogłem, to się cieszę, jak powiedziałem coś, co już wiesz, co
przepraszam :-)

Gucio

1. Data: 2004-06-14 22:07:02

Od: zielsko <zielsko_p@eat_me_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

asegon wrote in <0...@n...onet.pl>:

[...]
> Samo uczucie pewnie kiedyś mi przejdzie, ale co z brakiem wiary we własne
> mozliwości...? Ech... nie rozumiem tego wszytskiego dlatego szukam odpowiedzi w
> książkach z psychologii...

Odpowiedź jest w Tobie. W książkach są pytania i wątpliwości. A z
psychologią jest tak, że pytań jest więcej niż odpowiedzi, a te
odpowiedzi, które znajdziesz są często sprzeczne i każdy autor da Ci
inną:)
Poczytaj Fromma i idź na spacer. Jest coś co 'robisz dobrze i sprawia
Ci to radość?
Pozdrawiam.
--
Paweł Zioło [ http://www.fotozielsko.prv.pl | http://schody.szu.pl]
Tact in audacity is knowing how far you can go without going too far.

Badanie psychologiczne
Ciało bez duszy...
Niskie poczucie wlasnej wartosci, poczucie winy itp.
Amway - Witajcie w Zyciu
[badanie] do pewnych kobiet i pewnych mężczyzn