Potrawka z ktolika

1. Data: 2001-08-15 18:57:14

Temat: Re: Potrawka z ktolika
Od: "Jacek" <l...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Stanisław Trepczyk <t...@t...eu.org> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9lghj8$lje$...@n...tpi.pl...
nie ma co moja inteligencja pozwolila na przeczytanie tematu postu jako:
Potrawka z katolika....

ahh to rpzemeczenie:)

POzdrawiam
Jacek

1. Data: 2001-08-16 13:20:59

Temat: Potrawka z ktolika
Od: "Stanisław Trepczyk" <t...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Witam po wielu miesiacach nieobecnosci na grupie.
Zawsze zajmowalem sie daniami miesnymi i rybnymi.
(dla przypomnienia).
Aktualnie szukam osoby ktore mialy by przepisy na "krolika w potrawce" lub
inaczej mowiac na rozne potrawy z krolika.Jakie czesci miesa najlepiej sie
nadaja i do jakiej potrawy?
Jakie przystawki serwowac do miesa z krolika?
Za wszystkie porady bede wdzeczny.

Pozdrawiam
Stanislaw z Gdanska
0503-65-72-29

1. Data: 2001-08-16 13:58:55

Od: "Iwona Malek" <i...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

o tak tak, niedaleko mam sklepik gdze oprocz drobiu sa do kupienia wlasnie
kroliki, nigdy nie robilam tego mieska a mam ochote sprobowac, tylko nie
wiem jak?? Tak wiec rowniez bede wdzieczna za przepisiki dotyczace krolika

Kaczucha

Użytkownik "Stanisław Trepczyk" <t...@t...eu.org> napisał w
wiadomości news:9lghj8$lje$1@news.tpi.pl...

1. Data: 2001-08-16 18:38:50

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

"Stanisław Trepczyk" wrote:

> [...]
> nadaja i do jakiej potrawy?
> Jakie przystawki serwowac do miesa z krolika?

Herbatka (pamietacie ja jeszcze?) podawala kiedys pare przepisow na krolika.
Oto cytat:

From: Herbatka (b...@d...com.pl)
Subject: bajki o kroliku cd.
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Date: 2000/04/13

no to dzisiaj krolik z sosem.
Najpierw krolik po goralsku (przepis z Wloch)
1 krolik o wadze ok. 1,3 kg
5 dag boczku
1 zabek czosnku
1 cebula
1 lodyga selera naciowego
1 galazka rozmarynu
2 liscie szalwii
0,5 l czerwonego wina
1 szklanka grappy lub koniaku
8 lyzek oliwy z oliwek
sol
Krolika kroimy w kawalki. Boczek, cebule, seler, czosnek, rozmaryn i szalwie
mielimy (osobno boczek, osobno reszte). Krolika rumienimy na patelni na 5
lyzkach oliwy. Nastepie wyjmujemy,na patele wlewamy reszte oliwy i smazymy
na niej boczek. Po ok. 5 minutach dodajemy zmielone przyprawy i warzywa i
dusimy jeszcze minutke. Nastepnie wkladamy ponownie kawalki krolika,
dolewamy wino i doprawiamy sola. Dusimy przez ok. pol godziny. Pod koniec
duszenia dolewamy koniak/grappe. Wszystko dobrze mieszamy i podajemy na
goraco.

krolik z wyspy Ischia
1 krolik
2 zabki czosnku
1 galazka rozmarynu
4 pokrojone listki bazylii
pol lyzki wazowej przetartych pomidorow (troche mniej niz pol szklanki)
5 lyzek oliwy z oliwek
1 szklanka bialego wytrawnego wina
sol i pieprz
Krolika kroimy w kawalki, rumienimy na oliwie z dodatkiem calych zabkow
czosnku, doprawiamy sola i pieprzem. Zalewamy winem i czekamy, az wyparuje
ono z pichcacej sie na malym ogniu potrawy. Wtedy dodajemy pomidory i dalej
dusimy na malym ogniu przez jakies 25 minut (jak sos za bardzo wyparuje,
mozna dolac troszke wody). Na piec minut przed koncem duszenia dodajemy
galazke rozmrynu a przed samym podaniem posiekana bazylie. Mieszamy i
podajemy. Proste, prawda ?

brazylijski krolik po mysliwsku
1 krolik
4-5 marchewek
puszka zielonego groszku
lyzka masla
lyzka oleju
2-3 lyzki koncentratu pomidoroego
lyzka bialego wytrawnego wina
Marynata: 2 filizanki wody, filizanka bialego wina, cebula, lyzeczka soli,
lyzeczka cukru, pieprz w ziarnkach, 2 listki laurowe
Skladniki marynaty laczymy, zalewamy nia krolika i ladujemy go na noc do
lodowki. Nastepnego dnia wyjmujemy miesko i kroimy na kawalki. Na duzej
pateli rozpuszamy maslo i olej i obsmazamy krolika na rumiano (najpierw
dobrze jest osuszyc je z marynaty, bo inaczej sie nie zezloci). Dodajemy
koncentrat i dusimy przez ok. godzine. Nastepnie dodajemy pokrojona drobno
marchewke i osaczony gorszek. Dusimy do czasu, gdy mieso zrobi sie miekkie,
tuz przed podaniem dodajemy lyzke wina.
Smacznego
Herbatka

1. Data: 2001-08-16 19:37:33

Od: "MechaGodzilla" <k...@w...ps.pl.USUNTO> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena!
jak Ci... cyt: "Herbatka (pamiętacie ją jeszcze?)"...

w ramach żartobliwego nastroju
Mechcia

Użytkownik Magdalena Bassett <m...@w...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@w...net...

> [...]
> koncentrat i dusimy przez ok. godzine. Nastepnie dodajemy pokrojona drobno
> marchewke i osaczony gorszek. Dusimy do czasu, gdy mieso zrobi sie

małże - b. pilne
Co to? - gzika z mardyrdą...
dyniowate - kolejny odcinek;-)
Re: Omlety