Poważne pytanie dotyczące gazów :)

1. Data: 2004-07-07 10:04:09

Temat: Poważne pytanie dotyczące gazów :)
Od: "Aska Z." <a...@u...erb.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Proszę medyczne autorytety o odpowiedź na pytanie:
Czy koper (zielony, suszony, włski) powoduje wzdęcia?

Właśnie pogryzłam sie z moim tatą, który uparcie twierdzi, że nie może jeść
koperku - absolutnie i kategorycznie bo go wzdyma. Lubi ale (tutaj wznosi
cierpiętniczo oczy w niebo) - nie może...
Ja wiem, ze wobec pytań o nowotwory i innych poważnych schorzeń - moje
pytanie jest banalne - ale proszę o odpowiedź :)
Joaśka

2. Data: 2004-07-07 10:15:23

Temat: Re: Poważne pytanie dotyczące gazów :)
Od: "beata" <b...@s...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie jestem autorytetem medycznym, ale odpowiem krótko: Twój tata ma rację,
wzdyma.

beata
--
"Daj mi Boże pogodę ducha bym mogła zaakceptować to czego nie mogę zmienić,
odwagę bym mogła zmienić to co zmienić mogę

3. Data: 2004-07-07 11:56:50

Od: "safanduaal" <d...@s...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedys slyszalem takie oto powiedzenie: "jedz koperek, bedziesz mial
wiaterek" :-)))

4. Data: 2004-07-07 13:13:59

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kiedys slyszalem takie oto powiedzenie: "jedz koperek, bedziesz mial
> wiaterek" :-)))

To dlaczego niemowletom daje sie herbatke koperkowa, zeby wzdec nie mialy?
Moze sie myle, ale tak mi sie wydawalo.
Basiek (nie-lekarz)

5. Data: 2004-07-07 13:38:25

Od: "Aska Z." <a...@u...erb.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:ccgsuc$bhu$1@opal.icpnet.pl...

> To dlaczego niemowletom daje sie herbatke koperkowa, zeby wzdec nie mialy?
> Moze sie myle, ale tak mi sie wydawalo.
> Basiek (nie-lekarz)

O Basiek - tu mnie masz! Tak właśnie argumentowałam ojcu. Sama dziecięciu
podawałam herbatki z kopru - żeby nie miało wzdęć.
To jak jest?
Joaśka

6. Data: 2004-07-07 13:54:05

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> O Basiek - tu mnie masz! Tak właśnie argumentowałam ojcu. Sama dziecięciu
> podawałam herbatki z kopru - żeby nie miało wzdęć.
> To jak jest?
> Joaśka

Znalazlam cos jeszcze:
" Koper jest stosowany jako lek przeciw kolce, trudnościom z trawieniem i
spowodowaną tym bezsennością, wzdęciom, nieprzyjemnemu zapachowi z ust,
brakowi pokarmu u matek karmiących piersią. "
to ze strony: http://www.pk.linux.gda.pl/przyprawy/koper.html.

i jeszcze to: " Głównym składnikiem, obok wielu innych czynnych substancji,
kopru włoskiego jest olejek lotny o złożonej budowie, a działający
przeciwskurczowo, przeciwzapalnie, dezynfekująco, wykrztuśnie i lekko
rozwalniająco.Związki tego surowca znoszą wzdęcia, wiatry, nadmierną
fermentację w jelitach i pobudzają żołądek do intensywniejszego działania."
ze strony: http://parda.w.interia.pl/088.html

Nie wiem, na ile te informacje sa wiarygodne. Moze wypowie sie jakis lekarz.
Pozdrawiam.
Basiek.

7. Data: 2004-07-07 14:02:00

Od: "beata" <b...@s...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jak jest?

Ja to napisałam w oparciu o własne doświadczenia:-). Ale być może problemy
pojawiają się przy jednoczesnych pewnego rodzaju schorzeniach. a maluszki
takich problemów mam nadzieję, nie mają. Ja na wszelki wypadek moim dzieciom
owej herbatki nie stosowałam, być może niepotrzebnie się obawiałam. I za
twoim tatą powiem, lubię zupę koperkową, ale naprawdę jej nie mogę jeść.

beata
P.S A może rzeczywiście jakiś lekarz nam ten problem rozwiąże

8. Data: 2004-07-07 19:50:34

Od: "Simonto" <simonto(USUNTO)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| Ja wiem, ze wobec pytań o nowotwory i innych poważnych schorzeń - moje
| pytanie jest banalne - ale proszę o odpowiedź :)

Herbatka z kopru wloskiego podawana niemowlakom przeciwdziala kolkom - czyli
gazom w jelitkach. IMHO PRZECIWDZIALA gazom ?!

Simonto

przepuklina
Hormony tarczycy i odchudzanie
liszajec zakaźny