Powiększone jądro

1. Data: 2002-04-16 01:06:13

Temat: Powiększone jądro
Od: "ratnel" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Od kilku lat niewiele, lecz stale powiększało się prawe jądro. Obecnie lewe
jest normalne (wielkości śliwki węgierki) a prawe wielkości brzoskwini. Jest
ono luźne w worku mosznowym. Znajduje się ono w torbieli wypełnionej płynem
i można wyczuć, że same jądro nie jest znacznie powiększone. Od pewnego
czasu pobolewa i odczuwa się też bóle w pachwinie.
Traktowano to jako wodniak jądra. Mam w związku z tym prośbę. Jeśli to
rak, to jak go leczyć i jakie są rokowania.
Poza tym bardzo chciałbym poczytać coś na temat chorób jąder i prostaty.
Będę wdzięczny za każdą pomoc.
p.s nie zna angielskiego ;)
Z wyrazami szacunku:
ratnal :)

2. Data: 2002-04-16 07:37:03

Temat: Re: Powiększone jądro
Od: Suzuki Nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mysle ze jak jadro powiekszalo sie stale i powoli i do kilku lat, i
zmiana jest torbielowata, to szanse na neo sa male. Fachowy urolog + USG
przemosznowe powinni wykluczyc.
Jak jetes w leczenu urol. to mysle ze strachu ni ma. Jak nie to
powinienes poszukac kogos rozsadnego. Moze ktos z p.s.m. podpowie
wlasciwa osobe w Twojej okolicy.
Pozdrawiam.

--------------
Krzysiek, EBP

3. Data: 2002-04-16 08:16:35

Od: <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rak, to jak go leczyć i jakie są rokowania.
> Poza tym bardzo chciałbym poczytać coś na temat chorób jąder i prostaty.

Wodniak to łagodna zmiana związana z obrzękiem tkanek wewnątrz moszny.
Do najczęstszych nowotworów jąder należą nasieniaki. Objawem nasieniaka nie
jest obrzęk jądra, tylko wyczuwalny, bezbolesny guz na jądrze. Należy do
bardzo złośliwych, ale w związku z tym bardzo dobrze reaguje na chemioterapię i
radioterapię. Wczesne wykrycie daje ogromne szanse na całkowite wyleczenie.

4. Data: 2002-04-16 12:24:41

Od: "ratnel" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za opinię. Nie jestem lekarzem i nie rozumiem zwrotu: "to szanse na
neo sa male" a także : "przemosznowe powinni wykluczyc". Jeśli można, proszę
o wyjaśnienie. :)

> Mysle ze jak jadro powiekszalo sie stale i powoli i do kilku lat, i
> zmiana jest torbielowata, to szanse na neo sa male. Fachowy urolog + USG
> przemosznowe powinni wykluczyc.

Pozdrowienia
ratnal :)

Acha ! Może jakaś strona na ten temat ?
Chciałbym poczytać.

5. Data: 2002-04-16 13:20:54

Od: Suzuki Nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Radziłbym najpierw obadać potem czytac. Inaczej grozi choroba studentów
III roku medycyny - widzisz u siebie wszystkie mozliwe choroby.

--------------
Krzysiek, EBP

6. Data: 2002-04-16 18:17:02

Od: "ratnel" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie...:)

Myślę, że rozszyfrowałem ten poprzedni tekst. Chyba powinno być "to szanse
na
niego sa male" i następnie " USG jąder przemosznowe powinni wykluczyc."
Czy się mylę ?

> Radziłbym najpierw obadać potem czytac. Inaczej grozi choroba studentów
> III roku medycyny - widzisz u siebie wszystkie mozliwe choroby.

Dzięki za poradę. Zamierzam i obadać i poczytać. Choroba studentów mi nie
grozi,
bo staram się nie wyciągać pochopnych wniosków i lubię poznać jak najwięcej
opini dotyczących danej sprawy.
Uważam, że wiedza na temat własnego stanu zdrowia
jeszcze nikomu nie zaszkodziła, choć są wyjątki...:)
I dlatego chciałbym się w nią uzbroić po zęby i być świadomy zagrożeń.
Naprawdę chcę się
dowiedzieć jak najwięcej i mieć jako takie pojęcie.

W każdym razie dzięki za odzew :)
Pozdrawiam
ratnal

7. Data: 2002-04-18 08:48:08

Od: <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.resmedica.pl/zdfaq.html

8. Data: 2002-04-18 23:12:21

Od: "alf" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ratnel" <t...@p...fm> wrote in message

> [...]
> na
> niego sa male" i następnie " USG jąder przemosznowe powinni wykluczyc."

neo = nowotwor

9. Data: 2002-04-20 13:55:32

Od: "ratnel" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

A jednak !