Re: Powiekszony węzełchłonny.

From: "GazGaz" <g...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Powiekszony węzełchłonny.
Date: Wed, 14 May 2003 19:36:05 +0200

Użytkownik "Baska" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
news:b9s4pf$3tn$1@atlantis.news.tpi.pl...
> witam,
> ja sie troszke podepne pod kolege ze swoim pytaniem;)
>
> miesiac temu mialam robione USG dolow pachowch- ponad 2 miesiace temu
> wyczulam tam guzka - a pozniej biopsje , ktora wykazala,ze jest to wezel
> chlonny - ale niestety nic wiecej poza tym sie nie dowiedzialam.
> zastanawia mnie jednak to,ze jakies 2 tygodnie temu pojawily sie 2 kolejne
> guzki w okolicach tego pierwszego - USG jeszcze nie robilam, jak zwykle
> poczekam jeszcze troche.dodam, ze do tego wszystkiego dochodza praktycznie
> [...]
zacznę od końca - raczej migdały nie mają nic wspólnego z węzłami pachowymi,
ale mogą mieć związek z objawami ogólnymi (ale nie muszą). Wskazane -
badanie laryngologiczne - czy laryngolog stwierdza przewlekłe zapalenie
migdałków? Wskazane jednak wyjaśnienie sytuacji z węzłami pachowymi (a
właściwie - guzkami, bo przecież mogą to nie być węzły, a biopsja mogła
"pociągnąć" komórki z ich sąsiedztwa, jeśli jest reakcja zapalna) - to, że w
biopsji było utkanie węzła, jeszcze nie wyjaśnia sprawy. Czy miałaś badane
piersi - w porządku (szczególnie po stronie węzłów)? Inna możliwość (jedna z
licznych) - czy nie masz kota, który by Cię zadrapał albo nie wbiłaś
drzazgi/kolca w rekę, po tej stronie co pacha (mogło być chwilę temu)? W
związku z bólami stawowymi i kości oraz stanami podgorączkowymi może
należałoby zacząć od badań podstawowych - morfologia krwi z obrazem
odsetkowym (czyli, ile czego - limfocytów, granulocytów itp.), OB - jak
podwyższone (poczynając od dwucyfrowego pierwszego wyniku) - to wskazanie na
stan zapalny - np. OB 20/40, CRP - tzw. białka ostrej fazy - poziom wskazuje
na zapalenie.
Uff, już się spisałam, a jeszcze nie wszystko - w związku z powyższym -
najlepiej zacząć od lekarza pierwszego kontaktu - jeśli zaufany to może da
skierowanie na morfologię, jeśli nie - to prywatnie - na czczo (i chyba nie
jest to strasznie drogie)
Może wystarczy tych wstępnych wskazówek (a jeszcze - jak jużnie będze
wiadomo, co z tym guzkiem, to najlepiej wyciąć taki jeden i wysłać do
patologa, może obraz rozstrzygnie - co to jest)
pozdrowienia
patolog KriKri