Pozagalkowe zapalenie nerwy wzrokowego - pomocy !!

1. Data: 2003-08-28 09:30:35

Temat: Pozagalkowe zapalenie nerwy wzrokowego - pomocy !!
Od: "w.p." <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja wspaniała znajoma choruje na pozagalkowe zapalenie nerwy wzrokowego
Juz od 9 lat. Początkowo dość rzadko, a ostatnio co ok. pół roku. W
leczeniu stosowane są sterydy - za każdym razem coraz większe dawki.
Za każdym razem choroba nieco psuje jej wzrok...
Nie znam szczegółów, nie znam się na tym, ale tak bardzo chciałbym jej
jakoś pomóc. Może są inne metody leczenia... No nie wiem. Czy ktoś
fachowo może mi coś poradzić?

Wojtek

2. Data: 2003-08-28 13:49:24

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie znam szczegółów, nie znam się na tym, ale tak bardzo chciałbym jej
> jakoś pomóc. Może są inne metody leczenia... No nie wiem. Czy ktoś

Coz, antybiotyki i sterydy sa typowym leczeniem zapalenia nerwu wzrokowego,
niezaleznie czy pozagalkowego czy tez nie. Jezeli dochodzi do nawrotow
zapalenia nalezy zrobic kompletne badania diagnostyczne, konkretniej m.in.
poszukac, czy w organizmie nie ma jakiegos lozyska zapalnego wywolujacego
nawroty, czy tez czy nie choruje na jakas chorobe ukladowa. Nalezy sie tez
przyjrzec, czy nie mamy do czynienia z toxoplazoma, toxocarosa, gruzlica
itd. Poza tym nigdy nie nalezy w diagnostyce ( zwlaszcza w wieku 17-30 lat )
o poczatkach stwardnienia rozsianego, poniewaz zapalenia nerwu wzrokowego
czesto poprzedzaja istnienie tej choroby.
Mysle, ze nalezy porozmawiac z okulista prowadzacym. No i mam nadzieje, ze
Twoja znajoma ma wykonywane okresowo badania pola widzenia w celu wylapania
glebokosci uszkodzen nerwu.
Zeby bylo jasne - nie chce straszyc, ale pewne dzialania nalezy wykonac i
cos wykluczyc z tej litanii mozliwych schorzen, ktora napisalem.

pozdr.
casus
spec. ch. oczu

3. Data: 2003-08-29 06:41:53

Od: "Patafian Adamski" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> o poczatkach stwardnienia rozsianego, poniewaz zapalenia nerwu wzrokowego
> czesto poprzedzaja istnienie tej choroby.
> Mysle, ze nalezy porozmawiac z okulista prowadzacym.
Raczej neurologiem, gdyz zbledniecie tarczy jest objawem SM, a nie poprzedza
SM

4. Data: 2003-08-31 18:07:52

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> Raczej neurologiem, gdyz zbledniecie tarczy jest objawem SM, a nie
> [...]

Aby potwierdzic fakt zmian w nerwie wzrokowym nalezy wykonac badanie pola
widzenia ( komputerowe ) a to moze zrobic tylko okulista. Czesto blade
tarcze n.II bywaja fizjologiczne. Poza tym nalezy sprawdzic widzenie barw,
jako, ze jednym z pierwszych objawow SM sa zaburzenia w tej sferze.
Oczywiscie, ze zbledniecie tarczy ( oraz diagnostyczne potwierdzenie tego
faktu ) jest objawem SM, ale literatura wyraznie donosi ( i jest to juz
ogolnie przyjete ), ze czeste sa przypadki zapalen pozagalkowych nerwu
wzrokowego bez innych stwierdzonych objawow SM ( wykonane kompletne badania
diagnostyczne - okulistyczne i neurologiczne - wlacznie z KT, rezonansem,
EEG itd ), a dopiero po czasie udaje sie stwierdzic SM. Stad moje
twierdzenie, ze bywa iz zapalenie n II czesto poprzedza istnienie SM.

casus

5. Data: 2003-09-02 16:12:31

Od: "EDXER" <w...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> EEG itd ), a dopiero po czasie udaje sie stwierdzic SM. Stad moje
> twierdzenie, ze bywa iz zapalenie n II czesto poprzedza istnienie SM.

W zasadzie SM tylko przez MRI inne met. maja mnijsza czułośc , chociaż VEP
daje szybciej odchylenia w czynności .
40% retrobulbar idzie w SM .

Didrocal - osteoporoza
Opuchlizna na nodze