Re: Pozostaje pytanie, co z takim tekstem zrobić?

From: silvio balconetti <s...@i...invalid>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Pozostaje pytanie, co z takim tekstem zrobić?
Date: Mon, 11 Dec 2017 14:58:14 +0100

> "Poznajecie Państwo ten ton? Podobnie w roku 1968 dziarski zetempowiec
> Jan Pietrzak wysługiwał się Gomułce i moczarowcom: podli
> intelektualiści, którym bliższy Sibelius niż swojskość i Chopin, lecą na
> zgniły Zachód, żeby tam się wysługiwać obcym, a powinni w Pyrach łopatą
> machać, w Leżajsku doić kozy."
>
> "Nie podejmuję się rozstrzygać, czy Paweł Lisicki wywiadu o książce
> Słonimskiego w ogóle nie przeczytał, czy też - oburzony nakręcanym z
> niczego skandalem we własnej bańce społecznej - przeczytał, ale nie
> [...]
Nie chce mi sie szukac informacji o Lisickim. Na szczescie nie znam go i
pewnie nigdy nie poznam. Czy zyl w czasach tow. Wieslawa i czytal
wowczas "Trybune ludu", czy tylko wszedl w ten nurt i tworczo rozwija
szkole Josepha Goebbelsa, choc Schopenhauer tez zadal sobie trudu w
wylawianiu wytrychow erystycznych. Czyli rzecz jest ponadczasowa.
A abstrahujac od orientacji "polemisty", jego zadanie jest proste:
ustawia sobie oponenta w roli wroga, przypisuje mu rozne wrogie
przymioty ("lewak", "kodowiec", "PO" i in.), rzuca jeszcze rozne dodatki
ad personam, no i ma jak na talerzu "zdradziecka morde", ktora mozna
bic, sponiewierac i opluc, nie warta uwagi. Gdy wrog zostaje
zdehumanizowany to mozna z nim zrobic co sie chce. A gdy pan jest
laskawy to takiego psa nie kopnie, lecz potraktuje z gory. Moze nawet
poglaskac?
Nie zycze wiec pani XL i jej podobnym powrotu do zdrowia, hamuje sie w
skrzywieniu belferskim, zeby zawstydzac i pouczac. Gdy kiedys tapnie
gospodarka, wybuchnie bomba demograficzna i padnie medycyna, to i tak
winnymi beda inni. Wspominana przeze mnie (byla) tesciowa witala armie
radziecka, pomagala zakladac spoldzielnie produkcyjne, wierzyla w dawny
system i winnych jego upadku widziala w solidaruchach i Zachodzie...

--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej