Prąd elektr. :((

1. Data: 2000-05-01 08:00:53

Temat: Prąd elektr. :((
Od: "Fins" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam problem :
No wiec czesto (baaardzo) ,kopie mnie prad.Codziennie z jakies 15 razy.
Do tego stopnia ze zaczynam sie bac dotykać metalowych przedmiotów.
plis help

odp: na f...@g...pl

2. Data: 2000-05-01 08:34:18

Temat: Re: Prąd elektr. :((
Od: "Woj" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fins" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Mam problem :
> No wiec czesto (baaardzo) ,kopie mnie prad.Codziennie z jakies 15 razy.
> Do tego stopnia ze zaczynam sie bac dotykać metalowych przedmiotów.

Proponuję odłączyć w/w metalowe przedmioty od prądu... ;-)
Woj

3. Data: 2000-05-01 17:05:34

Od: Włodzimierz Senicz <w...@u...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fins wrote:

> [...]
> No wiec czesto (baaardzo) ,kopie mnie prad.Codziennie z jakies 15 razy.
> Do tego stopnia ze zaczynam sie bac dotykać metalowych przedmiotów.

Zmien skarpetki na bawelniane.

4. Data: 2000-05-01 17:05:55

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fins napisał(a) w wiadomości: ...
>Mam problem :
>No wiec czesto (baaardzo) ,kopie mnie prad.Codziennie z jakies 15 razy.
>Do tego stopnia ze zaczynam sie bac dotykać metalowych przedmiotów.

Zmien diete - wiecej paluszkow, zamiast plaskich. Baterii, rzecz jasna...

Adam B.

5. Data: 2000-05-02 05:47:12

Temat: Re: Pr?d elektr. :((
Od: Artur <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Fins" <f...@p...onet.pl> napisał(a):

>No wiec czesto (baaardzo) ,kopie mnie prad.Codziennie z jakies 15 razy.
>Do tego stopnia ze zaczynam sie bac dotykać metalowych przedmiotów.

Wymień dywany w domu albo ciapki w jakich po nich biegasz :).
Poważnie :)).

Artur

6. Data: 2000-05-03 10:19:07

Od: "Jacenty" <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fins napisał(a) w wiadomości: ...
>Mam problem :
>No wiec czesto (baaardzo) ,kopie mnie prad.......
Dzieje się tak, ponieważ ładunki elektryczne, nie mają drogi odejścia z
Twojego ciała. Nasila się to jeżeli masz dobrze izolowane buty + suche
powietrze. Spróbuj chodzić boso po domu, to sprawdzisz czy mam rację. W
pracy spotykam się z tym dość często. Jeden facet, taki "pomysłowy
Dobromir", wbijał sobie pineski wewnątrz butów roboczych, tak aby stopa
dotykała łebka, a ostrze poprzez podeszwę wychodziło na zewnątrz. Póki
ostrze się nie starło, miał problem rozwiązany.
Jak wychodzę z samochodu, to aby mnie nie kopało, najpierw łapię metalową
część drzwi, a potem wysiadam. Też w 100 % pomaga.
Jacenty
PS. Zakładam, że to kopie prąd elektrostatyczny, a nie masz podłączonej
fazy do obudowy urządzeń elektrycznych. Jest to dość częsty, wbrew pozorom,
błąd elektryków. 2 razy spotkałem się ze złym podłączeniem kołka
uziemiającego w gniazdku

7. Data: 2000-05-04 09:55:18

Od: Krzysztof Pluta <p...@g...mech.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2000-05-06 23:29:11

Temat: Re: Prad elektr. :((
Od: Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 3 May 2000 12:19:07 +0200 "Jacenty" <j...@r...pl> napisal:

> Jak wychodzę z samochodu, to aby mnie nie kopało, najpierw łapię metalową
>część drzwi, a potem wysiadam. Też w 100 % pomaga.

Jesto bardzo sensowne. Wysokie napięcie powstaje w tym przypadku na
skutek zmniejszenia pojemności elektrycznej (Ciebie do siedzenia w
samochodzie) przy zachowanym ładunku. Następuje w ten sposób wzrost
energii zgromadzonego ładunku podczas wysiadania. W podobny sposób
może powstawać wysokie napięcie podczas wstawania z fotela lub
krzesła. Mam u siebie w pracy taki jeden "elektryzujący" fotel i jak z
niego wstaję to profilaktycznie rozładowuję się przez rezystor
specjalnie w tym celu podłączony do uziemienia. Można też spróbować
"bezbolesnego" rozładowanie się przez przyłożenie dłoni do ściany.

> [...]
>fazy do obudowy urządzeń elektrycznych. Jest to dość częsty, wbrew pozorom,
>błąd elektryków. 2 razy spotkałem się ze złym podłączeniem kołka

Tego zwykle się nawet nie wyczuje - oczywiście dopóki nie znajdzie się
droga zamykająca obwód, bo wtedy...

gr

9. Data: 2000-05-07 01:46:41

Od: Grzegorz Nowakowski <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Włodzimierz Senicz <w...@u...org.pl> writes:

> Zmien skarpetki na bawelniane.

Hehe, duzzn't work. Od dawna noszę bawełniane a i tak elektryzuję
się jak generator Van de Graffa. A że pracuję przy elektronice...?
Cóż, nauczyłem się najpierw łapać za chassis a dopiero potem za
właściwy sprzęt. :)
--
Grzegorz "Krecik" Nowakowski
<k...@m...pl>

`...this is the rock solid principle on which the whole of the
Corporation's Galaxy-wide success is founded - their fundamental
design flaws are completely hidden by their superficial design flaws.'
-- So Long, and Thanks for all the Fish -- Douglas Adams.

10. Data: 2000-05-08 11:57:55

Od: "Tomasz Bandurski" <t...@a...amg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Redlarski napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
>samochodzie) przy zachowanym ładunku. Następuje w ten sposób wzrost
>energii zgromadzonego ładunku podczas wysiadania.
To prawda, ze przy stalym ladunku zmniejszenie pojemnosci powoduje wzrost
napiecia i energii kondensatora. Ale pozostaje pytanie skad bierze sie
ladunek (rozdzielony) - co go generuje. Czy chodzi tu o tarcie podczas
wstawania z fotela? Generowanie sie ladunku w jadacym samochodzie jest
bardzie skaplikowane: wiecej dielektrykow trze o siebie. Gdzies chyba
widzialem ze nawet przelewanie sie paliwa w nieuziemionej cysternie moze
doprowadzic do powstania iskry.
Tomek

Czy ktoś jest w stanie pomóc...
szkodliwosc pol elektromagnetycznych, Re: odległości od linii energetycznej
News from www.aids-hiv.ru
OCZY I WZROK CD...
elektrostymulacja miesni