Praga - co przywieźć, gdzie jeść?

1. Data: 2010-07-21 09:03:06

Temat: Praga - co przywieźć, gdzie jeść?
Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
tak się składa, że w przyszłym tygodniu spędzę 5 dni w Pradze. Będę
mieszkała i poruszała się w obrębie Starego i Nowego Miasta. W związku z tym
mam do Was kilka pytań:

1. Czy możecie polecić jakieś fajne knajpki, gdzie można zjeść
obiad/kolacje, napić się kawy czy też skosztować dobrego piwa?
2. Co warto skosztować będąc w Pradze? O klasycznych knedlikach, polevce
bramborovej oczywiście wiem, ale na tym przecież kuchnia czeska się nie
kończy ;)
3.Co warto przywieźć z Pragi/Czech, czego u nas nie ma lub co jest tam
lepsze? Czy w podanej okolicy są jakieś fajne sklepy o tematyce kuchennej i
okołokuchennej?

Najchętniej oczywiście odwiedzę miejsca "niedlaturystów" ;)
A poza tym mile widziane są wszelkie inne uwagi i pomysły "cobytujeszcze" :)

Dziękuję z góry.

Bożena.

2. Data: 2010-07-21 09:43:01

Temat: Re: Praga - co przywieźć, gdzie jeść?
Od: "zbigniew" <...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bożena" <n...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Najchętniej oczywiście odwiedzę miejsca "niedlaturystów" ;)
> A poza tym mile widziane są wszelkie inne uwagi i pomysły "cobytujeszcze"

musztarda jest naprawę super
p.

3. Data: 2010-07-21 09:49:12

Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"zbigniew" <...@o...pl> wrote in message news:i26ff8$eln$1@news.onet.pl...

> musztarda jest naprawę super
> p.

Jakaś konkretna? Czy dowolna?

Bożena.

4. Data: 2010-07-21 10:01:18

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bożena pisze:
> [...]
>
> 1. Czy możecie polecić jakieś fajne knajpki, gdzie można zjeść
> obiad/kolacje, napić się kawy czy też skosztować dobrego piwa?

Wszędzie. Knajpka na knajpce na starym mieście.
Jesli chcesz zaoszczędzić, wybierz się na obiad na obrzeża starówki - do
13.00 można zjeść obiad dwudaniowy za połowę ceny.

> 2. Co warto skosztować będąc w Pradze? O klasycznych knedlikach, polevce
> bramborovej oczywiście wiem, ale na tym przecież kuchnia czeska się nie
> kończy ;)

Ser smażony polecam. Knedliki mi nie smakowały.

> 3.Co warto przywieźć z Pragi/Czech, czego u nas nie ma lub co jest tam
> lepsze? Czy w podanej okolicy są jakieś fajne sklepy o tematyce kuchennej i
> okołokuchennej?

Na samej niemal starówce jest sklepik typu Cepelia - ceny wręcz
śmieszne, a wyroby całkiem całkiem.
I krteka możesz dzieciom kupić - u nas nie ma ;)

> Najchętniej oczywiście odwiedzę miejsca "niedlaturystów" ;)

Znajomy, który bywa tam b. często polecał knajpki, gdzie siedzi dużo
tubylców - jedzenie tam tanie i typowo czeskie.

> A poza tym mile widziane są wszelkie inne uwagi i pomysły "cobytujeszcze" :)

Eh... w ciągu tych 5 dniu nazwiedzasz się a i tak będzie Ci za mało
czasu. Dzielnicę żydowską polecam, bo takiej w Polsce nie uwidzisz nigdzie.

E.

5. Data: 2010-07-21 10:21:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 21 Jul 2010 11:03:06 +0200, Bożena napisał(a):

> 1. Czy możecie polecić jakieś fajne knajpki, gdzie można zjeść
> obiad/kolacje, napić się kawy czy też skosztować dobrego piwa?

http://www.pragahotele.com/pl/restauracja-u-kalicha.
html
Polecam. Atmosfera, dobre jedzenie. Może nie najtaniej, ale... :-)

6. Data: 2010-07-21 10:50:29

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Najchętniej oczywiście odwiedzę miejsca "niedlaturystów" ;)
> A poza tym mile widziane są wszelkie inne uwagi i pomysły "cobytujeszcze"

Oprócz wspomnianej musztardy ja przywiozłem też kiedyś utopence - kiełbaski
w occie z przyprawami.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

7. Data: 2010-07-21 11:12:12

Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 21/07/2010 11:03, Bożena wrote:
> 3.Co warto przywieźć z Pragi/Czech, czego u nas nie ma lub co jest tam
> lepsze?

Barszcz czerwony, kisiel, krówki, oscypki (w Czechach można kupić
słowackie), sękacz, swojskie wędliny (kiełbasy, kabanosy; ale salami
nie, salami jest więcej w Czechach), śliwki w occie, śliwki w
czekoladzie, toruński piernik, owocowe herbaty (np. marki Biofix), cały
kwiat słonecznika do dziobania.

Ludek

8. Data: 2010-07-21 11:13:20

Od: "jerzy.n" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bożena" <n...@g...com> napisał w wiadomości
> 3.Co warto przywieźć z Pragi/Czech, czego u nas nie ma lub co jest tam
> lepsze?

Moze Becherovkę - ziołowy likier z Czech, niektorzy to lubią

9. Data: 2010-07-21 11:14:29

Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 21/07/2010 13:12, Ludek Vasta wrote:

> [...]
> nie, salami jest więcej w Czechach), śliwki w occie, śliwki w
> czekoladzie, toruński piernik, owocowe herbaty (np. marki Biofix), cały

Ech sorry, przeoczyłem, że chcesz coś przywieź Z Pragi, a nie do Pragi.
No więc z Pragi: Lázeňské oplatky, hořické trubičky, napój czekoladowy
marki Emco (Horká čokoláda), salami, oczywiście tradycyjne są czekolada
"Studentská pečeť", lentilky.

Ludek

10. Data: 2010-07-21 11:15:31

Temat: Re: Praga - co przywie