Re: Pralki ladowane od gory - lepsze czy gorsze?

From: Andrzej Garapich <g...@p...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Pralki ladowane od gory - lepsze czy gorsze?
Date: Thu, 06 Dec 2001 21:25:01 +0100

On Thu, 6 Dec 2001 12:17:54 +0100, "Pete" <N...@b...com>
wrote:

Ja jestem zwolennikim "od góry", mam juz trzecią i wiem ze mam
racje :-)

Najważniejszy argument to ten (copy-pastowalem):

Ladowane od gory maja generalnie wieksza liczbe obrotow przy
wirowaniu przy porównywalenej technologii. Związane to jest z
problemem poziowania:
te z drzwiczkami z boku ("klasyczna" to jest Frania, i ona tez jest
ladowana od gory!), maja beben zawieszony tylko w jednym
punkcie i wypoziomowanie pralki wplywa bardzo wydatnie
na jej trwalosc. Intensywne uzywanie pralki, zwlaszcza
szybkowirujacej na niewypoziowanej podlodze powoduje
szybsze zuzycie lozyska od bebna. Problemu tego nie ma
w pralkach ladowanych od gory: beben jest podparty w
dwoch punktach i precyzyjne jej wypoziomowanie nie
jest az tak wazne.
Sprawa druga: jak komus coś wypadnie z bembna, to smialo
moze go wyjac (beden) i siegnac po zgube (pare tygodni
temu pewnej grupowiczce cos tam wpadlo, wiec przyklad
nie jest wyimaginowany).

A oto kontrargumenty:
>1. Trzeba najpierw obrocic beben aby znalezc otwor
Sa takie modele, w ktorych beben automatycznie ustawia
sie otwieraniem do góry.

>2. Podczas zamykania i otwierania latwo sie skaleczyc
Podobnie jak przycisnac sobie cos przy zamykaniu
drzwiczek. Argument moim zdaniem chybiony.

>3. Nie mozna niczego trzymac na pralce, badz powiesic polki
Tak, to prawda. Za to mozna taka pralke ostawic w samym
rogu, obudowanym z obu stron szafkami/czymkolwiek.
Kwestia ustawnosci pomieszczenia i wyboru rozwiazania.
Mozna tak, mozna inaczej - kazde z rozwiazan ma swoje
wady i zalety.

>Wiecej nie pamietam, bo nie uzywam. Po prostu jesli mozna, to lepiej jest
>wstawic tradycyjna pralke.
Tradycyjna, to jest FRANIA! A ona jest od gory!!! :-)

> A powyzsze stwierdzilem w trakcie poszukiwan pralki dla
> siebie.
A ja pierwsza pralke "od góry" widzialem w polowie lat 80-tych
w Anglii i sie zachwycilem - stala w samym rogu kuchni
obudowana ze wszech stron obudowa kuchenna.

pozdrawiam serdecznie,

Andrzej Garapich
W...@p...pl
wywal WYWAL_TO_