Re: Pralki ladowane od gory - lepsze czy gorsze?

From: g...@p...pl (Andrzej Garapich)
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Pralki ladowane od gory - lepsze czy gorsze?
Date: Fri, 07 Dec 2001 13:00:47 GMT

Fri, 7 Dec 2001 10:28:15 +0100, "Pete" <N...@b...com>
pisze:

>Taaaa, naczytales sie infoserwisu i udajesz madrego.
A nieprawda - sam to wymyslilem i napisalem i copy-pastowalem
ze swojego postu, sprzed jakiegos czasu.

> Czy uwazasz, ze nie jest mozliwe podparcie bebna
> z obu stron w pralce ladowanej od przodu?
Nie, poniewaz os obrotu przechodzi przez
drzwiczki (te szklane), a tutaj oczywiscie zadnego
punktu podparcia osi bembna (kosza) byc nie moze.
Ten punkt musi byc z przeciwnej strony, i moze
byc tylko jeden.
No chyba, zeby os obrotu nie przechodzila
przez drzwiczki, ale jakos ciezko mi sobie
wyobrazic taka teoretyczna pralke.

Genaralnie zasada jest taka: pralka "od przodu"
powinna byc dobrze wypoziomowana, bo to wplywa
na jej zywotnosc i halasliwosc. Niewypoziomowanie
pralki ladowanej "od gory" nie wplywa na jej zywotnosc
tak jak tej drugiej. Dla tych, co mieszkaja w starych
kamienicach albo w kiepskich blokach to jest
bardzo wazne.

>I daruj sobie wtracenia nt. Frani
A dlaczego?

>To jak jest zamocowany _beben_ , ze kobieta sama go moze wyciagnac?
Sorry, daje sie wyjac kosz, nie beben, przejezyczylem sie
(kosz to ta czesc obrotowa, a beben to ta nieruchoma, tak?)
Wsadza sie reke pomiedzy kosz a beben, odczepia sie takie
ostrojstwo i mozna kosz wyjac - jest stosunkowo lekki.

> Byz moze, ale ogladajac w sklepie sam musialem je obracac
Ja tez mam taka, ze trzeba obracac. To nie jest duzy problem,
ale fakt - taki z koszem automatycznie ustawiajacym sie
do gory sa nieco wygodniejsze.

> Wcale nie chybiony, bo juz przy pierwszej probie otwarcia skaleczylem
> sie wlasnie drzwiczkami do bebna.
Straszny pech.

> Czyli, ze wszystkie "od gory" sa tradycyjne ???
Tez nie.
Tradycyjna jest tylko Frania, a od nietradycyjne sa
takie, ladowane od gory i takie od frontu.

No i doszedl bardzo wazny argument:
mozna w _DOWOLNYM_ momencie prania cos dorzucic,
co w wypadku drzwiczkowych calkowicie odpada.

No i jeszcze jeden argument mi sie przypomnial:
(uslyszany od sasiada, ktorego przekonalem do pralki
"od gory", a potem sam zachwalal wsrod swoich znajomych):
W pralkach "drzwiczkowych" uszkodzenie uszczelki
od drzwiczek unieruchamia pralke, bo woda cieknie
na podloge. A to jest stosunkowo czesta awaria,
zwlaszcza u bardziej wiekowych pralek.
Uszczelka w pralce "od przodu" pracuje naprawde
w ekstremalnych warunkach: jest czesto podgrzewana
do wysokich temperatur, czasami nawet gotowana,
poddawana dzialaniu agresywnym zwiazkom chemicznym,
i musi byc idealnie szczelna, kazda drobna jej usterna
unieruchaia pralke.
W pralkach "od gory" stan uszczelki nie
wplywa na komfort, a nawet powazne jej uszkodzenie
nie unieruchamia pralki (najwyzej przy wirowaniu
troche pochlapie do gory, ale prac mozna).

pozdrawiem serdecznie

Andrzej Garapich
W...@p...pl