Re: Prawda czy obłuda?

1. Data: 1999-12-31 10:15:12

Temat: Re: Prawda czy obłuda?
Od: flyer <f...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Machalas wrote:

> Temat Basii (nie wiem czy dwa "i" to pomylka, czy nie...) o odwadze
> zainspirowal mnie do takiej kwestii -
> czy mówienie prawdy pomaga?
> czy dla dobra innych lepiej wciskac kit?

Problem w tym, ze nie zawsze nalezy mowic prawde i nie o wszystkim.
Pewnym miernikiem byla by obiektywnosc oceny, ale jak do diabla
przekonac sie, ze jest sie obiektywnym - wlasna ocena czasami nie
wystarcza?
Np. nie mowienie prawdy (nie chodzi tu o klamanie) zeby nie urazic
czyichs uczuc jest czesto zarazem bledem i dzialaniem prawidlowym - w
oczach osoby, ktorej oszczedzasz prawdy stajesz sie "blady", bezosobowy
a jednoczesnie jej samopoczucie jest wtedy OK! - i w ostatecznym efekcie
to ty dostajesz po d..., ale postepujac odwrotnie w tym przypadku mozesz
stac sie wrogiem nr 1, jednoczesnie zyjac w pelnym zadowoleniu. Po
prostu prawde trzeba dawkowac madrze.

Flyer