Prawda i mity o homeopatii ?

11. Data: 2007-01-15 08:26:36

Temat: Re: Prawda i mity o homeopatii ?
Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Działanie homeopatii uniemożliwia także:
- chodzenie, leżenie, siedzenie oraz kucanie
- spożywanie pokarmów i picie napojów
- sen oraz czuwanie
- oddychanie powietrzem

--
Krzysiek, EBP
Żeby wolska, żeby wolska, żeby wolska była wpolskom.

12. Data: 2007-01-15 08:36:54

Od: "Agmaki" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Li" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "nsane" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> Nie słyszałeś o lekach działających na przyczynę choroby?:-> Np o
> antybiotykach:->
> Ciekawe też jest to szkodliwe działanie na wątrobę.
> Propozycja moja jest taka - jak nie masz nic do napisania, to nie pisz.
> Jak masz pisać bzdury to daruj sobie - czas zyskany na niepisaniu na grupę
> poświęć na czytanie. Mniej skutków ubocznych niż pisanie głupot.

...a propos antybiotyków - coraz mniej skutecznie działają!...(bakterie
coraz lepiej się mutują i uodparniają), a za to skutecznie niszczą
odpowiednią florę bakteryjną, a wtedy o kolejną dolegliwość (choróbsko)
łatwiej... :-( taka jest niestety naga prawda...
pozdrawiam,
Ania.

13. Data: 2007-01-15 08:50:51

Od: "Agmaki" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> litrem wody
> - powtarzać powyższe aż do uzyskania odpowiedniej ilości "leku"
> W efekcie z tego początkowego "litra" robi się 1000 litrów i dopiero z
> tego
> robi się te magiczne lekarstwa. Środka leczniczego już tam jednak nie ma -
> bo został bardzo, ale to bardzo rozcieńczony. Nie ma prawa działać, chyba
> że na psychikę (i portfel).
>
> --
> best regards,
> scream (at)w.pl
> Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Abstrahując od sporu- czy homeopatia działa, czy nie:
1. dlaczego leki homeopatyczne uznawane są przez lekarzy tradycyjnych?
2. dlaczego leki homeopatyczne działają na małe dzieci, które najczęściej
nie mają jeszcze świadomości efektu placebo?...
pozdrawiam,
Ania.

14. Data: 2007-01-15 09:57:46

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agmaki" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> Abstrahuj?c od sporu- czy homeopatia działa, czy nie:
> 1. dlaczego leki homeopatyczne uznawane s? przez lekarzy tradycyjnych?

W kazdej grupie zawodowej znajdą sie głupcy lub oszuści (czasami głupi
oszusci)

> 2. dlaczego leki homeopatyczne działaj? na małe dzieci, które
> najczę?ciej nie maj? jeszcze ?wiadomo?ci efektu placebo?...

Nie wiedziałem, że żeby wyzdrowieć, to trzeba mieć świadomość efektu
placebo:-> Jak szczałem w pieluchy zdrowiałem mimo tego braku tej
świadomości - ale byłem mądry.

15. Data: 2007-01-15 11:17:02

Od: "Marcin Placzek" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Widze, ze kazdy z was ma inne zdanie, nie wiem co juz na ten temat
sadzic ...
A co myslicie o tym ?

"Podczas terapii unikaj stosowania mięty, która osłabia działanie
leków homeopatycznych (miętowa pasta do zębów, herbata, guma do
żucia)"
http://www.homeopatiaok.pl/article/view/31/zasady_st
osowania_lekow_homeopatycznych.html

Nie wiem czy brac to doslownie, czy w szczegolnych przypadkach .... ?

Placzus

16. Data: 2007-01-15 11:47:29

Od: "Agmaki" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Nie wiedziałem, że żeby wyzdrowieć, to trzeba mieć świadomość efektu
> placebo:-> Jak szczałem w pieluchy zdrowiałem mimo tego braku tej

:-)
...może źle się wyraziłam -
po prostu niektórzy lekarze mają świadomość, że jednak są żywe dowody na
to, że homeopatia działa, a najlepszym tego przykładem jest właśnie
skuteczne leczenie małych dzieci, które nie zdają sobie jeszcze sprawy z
samego faktu, jak i sposobu leczenia...(a propos placebo)

17. Data: 2007-01-15 12:04:30

Od: "JS" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jest grupa pl.SCI.medycyna, homeopatia jest bardzo daleko od science
> http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,3889

Nie żebym wiedział dokladnie jak to jest - ale - z filozoficznego
punktu widzenia - mysle - (ultra) subtelnosc dawki jest wazniejsza
niz jej moc - często mocne bodźce nie docierają a odpowiednio subtelne
tak - to banał ale przyjmijmy to na spokojnie (ehh - zwłaszcza
na kobiety). Na hoemopatii się w ogóle nie znam - ze dwa miesiące
temu kolega mi w ogole powiedział co to jest, ale w sumie dobrze mi się
kojarzy.

JS

18. Data: 2007-01-15 12:14:33

Od: "Mermaind" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to, że homeopatia działa, a najlepszym tego przykładem jest właœnie
> skuteczne leczenie małych dzieci, które nie zdajš sobie jeszcze sprawy z
> samego faktu, jak i sposobu leczenia...(a propos placebo)

A ich rodzice zdają sobie sprawę?

Kiedyś nawet wierzyłam w homeopatię (z 9 lat temu). Lekarze mi nawet
przypisywali leki homeopatyczne. Jeden szczególnie był skuteczny: na
zapalenie oskrzeli. Pomagał, gdy moje dziecko dusił w nocy kaszel... Efekt
był natychmiastowy. Tak, homeopatia nie działa, ale przecież ten jedn lek
był skuteczny...

Wściekłam się, gdy wyczytałam, że na astmę podawano dawniej alkohol, a
kropelki były na alkoholu.

Ale w międzyczasie zmieniłam pediatrę (dawniej nie można było przebierać) i
moje dziecko wyszło z ciągłych zapaleń oskrzeli. A o bardzo drogim alkoholu
zapomniałam...

Niedawno moje drugie dziecko (7 lat) zachorowało. Po prawie godzinie nocnego
kaszlu, gdy nie pomagało szeroko otwarte okno, mały ryczał, że spać nie
może, zdesperowana poszłam do kuchni. Nie miałam leków, więc wzięłam łyżkę,
nalałam wody, wkropiłam kilka kropelek alkoholu (bez dodatku homeopatii),
dałam małemu lekarstwo. Nawet trochę narzekał, że gorzkie...
i niedługo potem spokojnie zasnął. Homeopatia zadziałała, choć roztwór był
tak rozcięczony, że nawet śladu substancji leczniczych nie było ;) A może
były?

(podobno w homeopatii chodzi o potrząsanie)

Pozdrawiam
Jola

19. Data: 2007-01-15 12:38:26

Od: "Agmaki" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mermaind" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> były?
>
> (podobno w homeopatii chodzi o potrząsanie)

Tak, ale co w takim razie z niemowlętami i małymi dziećmi, którym leki
homeopatyczne często pomagają, choć przecież nie zdają sobie one jeszcze
sprawy, że mama właśnie podała "coś" co powinno pomóc (i pomaga), a więc nie
działa tutaj tylko sama autosugestia - "miało pomóc, więc jest efekt"...?
Sądzę, że jednak coś musi być w tych "magicznych stymulatorach"... :-)
pozdrawiam,
Ania.

20. Data: 2007-01-15 13:32:49

Od: "p47" <p...@b...list.ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agmaki" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

(...)

> [...]
> działa tutaj tylko sama autosugestia - "miało pomóc, więc jest efekt"...?
> Sądzę, że jednak coś musi być w tych "magicznych stymulatorach"... :-)

czy Ty sadzisz, że człowiek (a w tym małe dziecko) jest w stanie wyzdrowiec
WYŁĄCZNIE po podaniu skutecznego lekarstwa??
Podobno w >90% przypadków organizm sam wraca do stanu optymalnej równowagi
(nazywanej zdrowiem), byle mu w tym za bardzo leczeniem nie przeszkadzać:-)
A komeopatia z definicji ani nie leczy, ani nie szkodzi (no, z wyjątkiem
stanu portfela:-)

p47

lit
Krwawienie dziąseł?
Zarobki diagnosty laboratoryjnego?-piszcie