Prawdopodobienstwo ciazy c.d.

1. Data: 2003-06-18 18:23:26

Temat: Prawdopodobienstwo ciazy c.d.
Od: belle ami <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Badania, testy, lekarze nie sa w stanie stwierdzic czy w 38 dniu od
ostatniej miesiaczki mozna mowic o ciazy czy nie. Co to za medycyna, ktora
nic nie daje, wprowadza tylko pozory wiedzy? To czysta uluda...

Pisalem ostatnio o naszym przypadku w:
X...@1...110.122.83

Robilismy badanie beta-hCG z krwi po 10 dniach od spodziewanego terminu
miesiaczki i wynik jest ujemny. Bylismy u ginekologa, ktory nie potrafil
ani potwierdzic ani wykluczyc ciazy. Jedyne co przepisal to Luteina 50. Nie
sadze ze branie progesteronu, w przypadku gdy nie liczymy na ciaze, to
dobry pomysl.

Pozostaje tylko czekac. Pytanie tylko ile jeszcze...

Zdegustowany belle ami

2. Data: 2003-06-18 19:30:28

Temat: Re: Prawdopodobienstwo ciazy c.d.
Od: "Grzegorz Iwanek" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "belle ami" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
2.80...

> Co to za medycyna, ktora
> nic nie daje, wprowadza tylko pozory wiedzy? To czysta uluda...

skoro medycyna nic nie daje to proponuje udac sie do wrozki,
cyganki...(podobno wiedza wszystko) to moze znaja sie tez na diagnozowaniu
wczesej ciazy ;)

3. Data: 2003-06-18 19:48:47

Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ostatniej miesiaczki mozna mowic o ciazy czy nie. Co to za medycyna, ktora
> nic nie daje, wprowadza tylko pozory wiedzy? To czysta uluda...

Medycyna to nie rzemiosło!!!
Tu nie mówi się o pewnikach, tylko o prawdopodobieństwie.....

> miesiaczki i wynik jest ujemny.

Po 10 dniach ujemnt wynik sugerowałby raczej, że nie jesteście w ciąży....
beta- hCG to bardzo czuły marker!

>Bylismy u ginekologa, ktory nie potrafil ani potwierdzic ani wykluczyc
ciazy.

To nie kwestia, że nie potrafił - w badaniu ginekologicznym o ciąży pewnej
mówimy gdy:
- wysłucha się tetna płodu
- lub wyczuje sie ruchy
- lub wyczuje sie "elementy" plodu
- lub dodatni wynik USG

> Pozostaje tylko czekac. Pytanie tylko ile jeszcze...

Za ok tydzień, dwa można zrobić USG.
Albo poczekać parę miesięcy i potem tulić bobasa ;).

Jola

4. Data: 2003-06-18 20:33:50

Od: belle ami <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

18 cze 2003 Jola wrote in news:bcqfma$85v$1@news.onet.pl:

> Medycyna to nie rzemiosło!!!
> Tu nie mówi się o pewnikach, tylko o prawdopodobieństwie.....

Zgadzam sie. Wlasnie o to prawdopodobienstwo mi chodzi. Zalezy mi na tym, zeby
wiedziec jakie sa
szansa na tak a jakie na nie, a jak do tej pory nikt nie byl mi stanie nic
powiedziec.

Czy to opoznienie miesiaczki moze miec takze zwiazek z hormonami tarczycy jak TSH?
Moja dziewczyna ma lekka nadczynnosc tarczycy, choc na tyle niewielka ze wlasciwie
nie przyjmuje
lekow.

Pozdrawiam i dzieki za odpowiedz Jola. :)

belle ami

5. Data: 2003-06-19 00:18:26

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 18 Jun 2003, Jola wrote:

> Za ok tydzień, dwa można zrobić USG.
> Albo poczekać parę miesięcy i potem tulić bobasa ;).

zgadzam sie Jolu a poza tym misja lekarzy i wspolczesnej
medycyny NIE JEST zajmowanie sie problemami chlopcow,
ktorzy martwia sie, ze ich dziewczyna moze byc w ciazy
bo wydluza sie miesiaczka itp.
Tych pytan w tej grupie jest do znudzenia. Mlodzi
mezczyzni i mlode kobiety musza sie nauczyc, ze
wspolzycie moze grozic ciaza zwlaszcza jak nie
stosuje sie odpowiednio skutecznej antykoncepcji.
W innych przypadkach polecam szklanke dobrej
wody mineralnej zamiast i na prawde mlodzi ludzie
nie zadawajcie i nie nudzcie tymi samymi pytaniami
w kolko bo na prawde wiekszosci lekarzy to nie
rajcuje. My sie zajmujemy ratowaniem zycia
i zdrowia a nie okreslaniem prawdopodobienstwa
zachodzenia w ciazy par o roznej konfiguracji
dzialan erotycznych

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

6. Data: 2003-06-19 05:48:36

Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
.am.torun.pl...
>. Mlodzi
> mezczyzni i mlode kobiety musza sie nauczyc, ze
> wspolzycie moze grozic ciaza zwlaszcza jak nie
> stosuje sie odpowiednio skutecznej antykoncepcji.

Moje zdanie jest stałe i niezmienne:
Jak dorosło się do uprawiania seksu, to dorosło się też do jego
konsekwencji.
I nikt nie powinien się dziwić, że następatwem seksu jest ciąża! Ludzie, to
nie średniowiecze!!!
Jest skuteczna antykoncepcja, a jak sie nie potrafi z niej korzystać.....
W końcu człowiek to nie dziki zwierz, i powinien umieć panować nad swoimi
popędami..., albo potem nie trzęść portkami ze strachu. A swoją drogą, to
zastanawiające, że to faceci zawsze bardziej przerzywają możliwość "wpadki".
Aż tak boją się konsekwencji???
Czyli jak sie nie dorosło do skutków, to sie nie dorosło do .... (patrz
punkt 1.)

Lekko zdegustowane ale i zasmucona Jola

7. Data: 2003-06-19 06:09:10

Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "belle ami" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
.80...

> Moja dziewczyna ma lekka nadczynnosc tarczycy, choc na tyle niewielka ze
wlasciwie nie przyjmuje
> lekow.

Za opóźnianie się miesiączki jest raczej odpowiedzialna niedoczynność
tarczycy....
Przy nadczynność miesiączki też mogą być nieregularne, ale raczej z
tendencją do częstszych i obfitszych.
Ale trop podjąłeś słuszny...
Jola

8. Data: 2003-06-19 06:09:52

Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2003-06-19 06:34:46

Od: belle ami <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

19 cze 2003 Jola wrote in news:bcriqt$5nd$1@news.onet.pl:

> Moje zdanie jest stałe i niezmienne:
> Jak dorosło się do uprawiania seksu, to dorosło się też do jego
> konsekwencji.

Zdaje sobie sprawe z tego co pociaga za soba rozpoczecie wspolzycia.
Zawsze trzeba sie liczyc z ewentualna ciaza. Ktos pisal, ze poleca
antykoncepcje. Ale to tez nie zmienia faktu ze nie trzeba sie liczyc z
szansa na zajscie w ciaze, bo zawsza taka jest. Czesto jednak jest tak ze
nie planuje sie bycia mamusia i tatusiem i wtedy ciaza jest zaskoczeniem.
Poza tym ja nie poruszam tutaj tematu odpowiedzialnosci za sex, tylko
pytam o medyczne zagadanienia zwiazane z pierwszymi dniami ciazy.
Niestety z przykroscia stwierdzam ze medycyna nie wiele tu moze zdzialac.

> I nikt nie powinien się dziwić, że następatwem seksu jest ciąża!
> Ludzie, to nie średniowiecze!!!

Nie zmienia to faktu, ze na tym etapie na ktorym ja i moja dziewczyna jestesmy, nie
mozna
powiedziec wiele wiecej niz w sredniowieczu.

10. Data: 2003-06-19 08:21:50

Od: Egghead <E...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

belle ami <b...@p...onet.pl> wystukał
(news:Xns939F572B1FB69belleamipocztaonetpl@193.110.1
22.83):

> Nie zmienia to faktu, ze na tym etapie na ktorym ja i moja
> dziewczyna jestesmy, nie mozna powiedziec wiele wiecej niz w
> sredniowieczu.

Przy prawidlowym stosowaniu antykoncepcji masz ponad 99% szans, ze
partnerka w ciaze nie zajdze, zas starajac sie o dziecko jest ponizej
60% szans, ze sie uda. Wyniki beta-hCG i test ciazowy rowniez daja
(lacznie) blisko 100% pewnosci. Pelne 100% bedziecie mieli po badaniu
USG (po kilku tygodniach - tu tez istnieje mozliwosc pomylki, ale
doswiadczony radiolog lub ginekolog moze dac te 100%).
A tak w ogole to scisle zgadzam sie z Jola.
Pozdrawiam
Egghead

Pękające stopy.
FEMODEN