Prawdopodobnie kandydoza...

1. Data: 2004-07-26 14:06:28

Temat: Prawdopodobnie kandydoza...
Od: "Pablo" <p...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od dłuższego czasu mam różnego rodzaju dolegliwości...ale może po kolei.
1. Naprzemienne biegunki i zaparcia.
2. Bóle brzucha (krótkotrwałe od kilku sekund do minuty)
3. Częste gazy
4. Nocne poty (bardzo intensywne)
5. Problemy ze skorą szczególnie w okolicach ust ( zajady)
6. Ostatnio alergia skórna niewiadomego pochodzenia.
Te dolegliwosci mam juz od kilkunastu lat (teraz mam 24 lata)dodam do tego
iz badanie krwi i moczu są jak u mężczyzny i do tego w dość dobrej kondycji
fizycznej, oprócz OB przez caly czas waha sie ono w granicach od 20-50 i
podwyższona ale w normie liczba bialych krwinek w przedziale 8- 10 tys., co
wskazywaloby na jakis stan zapalny w organizmie dodajac do tego bóle brzucha
prawie pewne jest iz dolegliwosc ta musi byc umiejscowiona i zwiazana z
ukladem pokarmowym.
Badania kalu na posiew nic nie wykazaly ( ale też nie byly robione pod kątem
wykrycia grzybów zreszta podobno trudno jest wykryc je w kale) inne posiewy
również nie wykryły żadnych bakterii, mialem robioną gastroskopie i
kolonoskopie które również nie wskazaly przyczyny bólu i stanu zapalnego.
Czytalem prawie wszystkie posty na temat kandydozy na grupie ale nie
znalazlem nic na temat wyników badania OB przy tej chorobie czy jest
podwyższone??
Z jakim prawdopodobieństwem podane objawy mogą być skutkiem kandydozy??
W jaki sposób jednoznacznie stwierdzić że to jest właśnie kandydoza( rodzaje
badan??)
Może ktos mial podobne objawy i moze pomoc mi swoja wiedzą i
doświadczeniem...

Z góry dziękuje za pomoc i wszelkie rady...
Pablo

2. Data: 2004-07-26 16:26:38

Temat: Re: Prawdopodobnie kandydoza...
Od: "Renia" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

a dlaczego myślisz ,że to kandydoza?Kandydoza przewodu pokarmowego , a
zwłaszcza jelit zdaza sie rzadko i to u ludzi z upośledzona odpornościa.
A czy kał jest ze śluzem?
I jak objawia sie alergia "niewiadomego pochodzenia"?
czy masz moze stany podgorączkowe?

R.

3. Data: 2004-07-26 18:58:36

Od: "Pablo" <p...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

kandydoza gdyz do tej choroby pasuja wg mnie moje objawy, rozwazam jeszcze
zespol jelita wrazliwego ale nie wiem czy przy zespole jelita wystepuje stan
zapalny...
tak kal jest ze sluzem i dosc nieprzyjemne pieczenie odczuwam przy luznych
stolcach w okolicach odbytu
stany podgaraczkowe teraz nie miewam ale kiedys owszem zdazaly sie - ale czy
nocne poty ni emoga byc zamiennikiem dla nich??

4. Data: 2004-07-26 20:49:58

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 26 Jul 2004 20:58:36 +0200, Pablo wrote:

> kandydoza gdyz do tej choroby pasuja wg mnie moje objawy, rozwazam jeszcze
> zespol jelita wrazliwego ale nie wiem czy przy zespole jelita wystepuje stan
> zapalny...

A nie lepiej po prostu poradzić się lekarza?

Ja sam, kiedy jestem chory - idę do lekarza. Lekarz leczący się sam to
wbrew pozorom bardzo kiepski pomysł. Tym bardziej laik "prowadzący
diagnostykę".
A zjawisko "pasowania objawów" na własnej skórze przerabiał każdy
student wczesnych lat medycyny. I jakoś przeważająca większość z nich
żyje i nigdy nie miała tych chorób, co im pasowały.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

5. Data: 2004-07-26 20:59:47

Od: "Pablo" <p...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Radzę sie ich od 10-12 lat z dluzszymi i krotszymi przerwami i albo odsylaja
mnie jeden do innego specjalisty albo rozkladaja rece ze nie wiedza co to
albo mowia ze na moim miejscu nie przejmowali by sie takimi
objawami...myslalem ze moze tu ktos mial podobne objawy ale.....

6. Data: 2004-07-27 15:52:46

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pablo" <p...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości

> Od dłuższego czasu mam różnego rodzaju dolegliwości...ale może po kolei.

Mozna tylko zgadywac.
Czy robiles badania pod katem lamblii? Troche trudno je wykryc i trzeba
kilkakrotnie powtarzac.
http://www.aids.gov.pl/arch_part.php3?Identyfikator=
438
http://www.zdrowemiasto.pl/modules.php?name=News&fil
e=article&sid=3214&alt=66
"Objawy zakażenia mogą być niezauważalne, najczęściej słabe i
niecharakterystyczne. W masywnych zakażeniach pojawia się biegunka, bóle
brzucha, wzdęcia, nudności, zła tolerancja niektórych pokarmów. Czasami
inwazja lamblii powoduje stan zapalny pęcherzyka żółciowego, czasami, w
długotrwałych, masywnych zakażeniach dochodzi do zaburzeń wchłaniania
pokarmów w jelitach. Zakażeniom mogą towarzyszyć stany gorączkowe i
podgorączkowe, bóle głowy, złe samopoczucie. Może to być jedyny uchwytny
objaw zakażenia."

http://www.poradnikmedyczny.pl/archiwum_wyn/776 - tu wymagane jest
logowanie,dlatego pozwole sobie wkleic caly tekst:
"Lekarze zwracają uwagę na niechętne przyjmowanie przez rodziców i samych
chorych zlecenia na badanie kału , niedokładne wykonywanie tych badań przez
laboratoria oraz zbyt krótki okres czasu w jakim przeprowadzane są badania
( dwa , trzy dni, podczas gdy niektóre z pasożytów, aby zostały wykryte
wymagają badania kału przez 8 do 10 dni). Innym problemem jest opór przed
leczeniem przejawiany przez pozostałych członków rodziny , potencjalnie
zakażonych.
Aby wytępić pasożyty kuracji muszą się poddać wszyscy członkowie najbliższej
rodziny chorego dziecka !
Przybywa przypadków zakażenia mikroorganizmem o nazwie Giardia lamblia z
rodziny wiciowców.
Giardia lamblia jest pasożytem powszechnie występującym w umiarkowanych
szerokościach geograficznych, tak samo często w krajach wysoko rozwiniętych
jak i rozwijających się. Ogniska bardziej agresywnych odmian zostały
zidentyfikowane w Rosji, w basenie Morza Śródziemnego i Azji centralnej.
Lamblioza to choroba "brudnych rąk". Źródłem zakażenia może być człowiek -
nosiciel lub zwierzęta.
Objawy zakażenia:
Są różne, zależą od wieku i stanu wydolności układu immunologicznego , a
także rodzaju szczepu Giardia.
U dzieci zwykle występuje wodnista biegunka.
U dorosłych nudności, brak apetytu, gwałtowne, wodniste, sfermentowane
stolce, wiatry, niewielka gorączka, wzdęcia, kurczowe bóle brzucha, niekiedy
w okolicy pęcherzyka żółciowego .
Kał nie zawiera ropy , ani krwi.
W przypadku rozległego zakażenia rozwija się ostra lub przewlekła biegunka ,
może dojść do spadku masy ciała, gorszego wchłaniania z przewodu
pokarmowego, rozlanych bólów nadbrzusza lub lekkiego zapalenia pęcherzyka
żółciowego.
Najczęstszym sposobem zakażenia jest picie skażonej wody. Cysty tego
pasożyta mogą przetrwać w wodzie do 3 miesięcy.
Choroba ta może występować epidemicznie, głównie wśród dzieci w wieku
przedszkolnym i szkolnym zazwyczaj w placówkach opieki dziennej.
Giardia lamblia jest pierwotniakiem i występuje jako trofozoit i cysta. Pod
mikroskopem można zauważyć, że trofozoit jest dwustronnie symetryczny, ma
dwa wyraźne jądra i cztery pary wici wychodzących z ciałek podstawowych
pomiędzy jądrami . Pierwotniak ten jest spłaszczony i ma wklęsła przyssawkę
brzuszną, używaną do przyczepiania się do powierzchni jelitowych komórek
nabłonkowych. Rozmnaża się bezpłciowo, przez podział podłużny.
Pasożyt zamieszkuje jelito cienkie.Jest przyczyną złego wchłaniania,
zwłaszcza lipidów i rozpuszczalnych w tłuszczach witamin (A,D,E oraz K). Z
zakażeniem związane jest również uszkodzenie kosmków i w przypadku osób z
wydolnym układem immunologicznym (odpornościowych) choroba ustępuje zwykle
po 4 dniach.
Niedobór witaminy A w organizmie lub znaczne upośledzenie wydzielania
kwaśnego soku żółądkowego usposabiają do rozwoju pełno objawowej choroby.
Ciężkie zakażenie może być przyczyną nietolerancji laktozy. W krańcowych
przypadkach, ciężkie odwodnienie może stwarzać zagrożenie życia.
Giardiazę diagnozuje się poprzez badania mikroskopowe, serologiczne i
enterotesty.
Ponieważ cysty wydalane są okresowo w celu wykrycia zakażenia trzeba pobrać
do badania mikroskopowego wiele próbek ( 8 - 10 dni).
Badanie serologiczne wykonuje się za pomocą jednego z wielu testów
immunoenzymatycznych lub za pomocą przeciwciał monoklonalnych znakowanych
barwnikiem fluorescencyjnym.
Treść dwunastniczą można zbadać mikroskopowo (gastroskopia,
gastrofiberoskopia).
Dawniej w celu wykrycia Giardii przeprowadzano test sznurkowy. Choremu
podawano do połknięcia sznurek na końcu którego umieszczano żelatynową
kapsułkę. Po rozpuszczeniu się kapsułki i po osiągnięciu dwunastnicy (ok. 4
godzin od połknięcia) sznurek wyciągano i badano na obecność pasożytów.
Obecnie testy wykrywające antygeny Giardia z powodzeniem zastępują test
sznurkowy.
ZAPOBIEGANIE
Częste mycie rąk. Gotowanie i filtrowanie wody.
Giardia lamblia oporne są na chlor ! "

Iwona

7. Data: 2004-07-28 08:02:03

Od: Lech Trzeciak <l...@R...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pablo wrote:

> Z jakim prawdopodobieństwem podane objawy mogą być skutkiem kandydozy??

A może jesteś ofiarą pewnej (nie)sławnej stronki sugerującej, że
przyczyną wszystkich chorób świata jest zakażenie Candida? Objawy tam
wypisane występują w 95% chorób ludzkich (choć oczywiście nie wszystkie
naraz, bo wszystkie naraz to chyba w żadnej). Niestety jest to klasyczny
przypadek bezwzględnej egzekucji prawa do wolności słowa.

Leszek

żylak na łydce - naprawia sie to?
zwapnienie
Stwardnienie rozsiane-prosze o pomoc