Prawdziwa Pizza ???

1. Data: 2002-04-02 11:57:23

Temat: Prawdziwa Pizza ???
Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Kilka już razy robiłem pizzę na drożdżowym cieście. Zawsze wyrastała na kilka
(2-4) centymetrów. Ja jednak wolę taką na cienkim spodzie, jak w pizzerni.
Jak zrobić takie ciasto?
Jakie są proporcje i jaka technologia wyrobu?

Z góry dzięki za odpowiedzi i porady.

Smiech

1. Data: 2002-04-02 12:13:15

Temat: Re: Prawdziwa Pizza ???
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
pizzerni.
> Jak zrobić takie ciasto?
> Jakie są proporcje i jaka technologia wyrobu?

Śmiechu, nie warto.
Albo jedź do Neapolu i tam cię nauczą.
--
Pozdr. Jerzy

1. Data: 2002-04-02 12:40:37

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> kilka
> pizzerni.

> Śmiechu, nie warto.
> Albo jedź do Neapolu i tam cię nauczą.
> --
> Pozdr. Jerzy

Ale mi smakuje takie ciasto robione w Polsce, przez ludzi w naszych Pizzerniach.
To włoskie nie jest wcale takie "ah i oh".

A zapewniam, że umieć zrobić takie ciasto - warto.
Pozdr. Smiech

1. Data: 2002-04-02 13:17:13

Od: "Artur Z" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Na ten temat to tutaj nie porozmawiasz,bo się lekko wyswiechtal ;-)
Polecam natomiast archiwum grupy.
http://groups.google.com.pl/groups?hl=pl&q=pizza&btn
G=Szukaj+z+Google&meta=g
roup%3Dpl.rec.kuchnia

1. Data: 2002-04-02 13:18:57

Od: "Artur Z" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

kurcze skrót źle się zapisal
once again:

1. Data: 2002-04-02 18:31:46

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

s...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> Jak zrobić takie ciasto?
> Jakie są proporcje i jaka technologia wyrobu?

Ciasto drozdzowe musisz "wydusic" po wyrosnieciu co najmniej 2 razy.
Ostatni raz uformuj w plaski krazek. Gdy znow wyrosniete, rozciagaj lub
rozwalkuj najcieniej jak mozesz - na pol cm. Tuz po rozciagnieciu
ciasta rozsmaruj na nim sos i uloz dodatki i od razu buch do bardzo
goracego pieca na szamotowki - ciasto urosnie tylko troszke, a bedzie
chrupkie. Brzeg, ktorego nie posmarujesz sosem, urosnie troche grubszy.
Plyta szamotowa lub cegly ulozone ciasno w piecu i rozgrzane przez pol
godziny w najwyzszej temperaturze dadza ci najlepsza pizze.
Smacznego
Magdalena Bassett

Makaron z kapusta
Slaski chleb zytni (P)