Re: Prawdziwi Polacy

From: silvio balconetti <s...@i...invalid>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Prawdziwi Polacy
Date: Sun, 2 Aug 2020 14:21:09 +0200

Am 01.08.20 um 19:27 schrieb Sylvio Balconetti:
> [...]
74714306

> [...]
> miasto w okolicy, wiec stamtad lud pracujacy miast i wsi jechal tam by
> kupic jakies radio z otwarzaczem kaset. W normie na starowce kolo dworca
> byl ruch, ze wpuszczano tylko pare osob. Ale widzialem tez paru roslych
> jegomosci w czerni z roznymi patriotycznymi kolorami i napisami. Teraz
> jak jezdzisz po ex-DDR to czegos takiego nie uswiadczysz. "Patrioci"
> umarli, wegetuja na bezrobociu albo jezdza do roboty na Zachow, bo zona,
> dzieciaki, wiec patriotyzm nie jest w cenie?
> A moral? Za 30-35 lat bedzie podobnie w Pomrocznej.

//kompletnie zapominasz o roznicach w mentalnosci ludzkiej, pomniendzy
cywilizacjami... bizantyjskom na zachodzie i lacinskom w krajach
katolickich...!

Sa na ten temat jakies badania czy tylko mity? Zdarzalo mi sie bywac w
Czech, Slowacji, Slowenii, Chorwacji, Rumunii, Bulgarii, Turcji,
Szwajcarii, Austrii, Holandii, Luksemburgu, Andorze, Hiszpanii,
Portugalii, we Wloszech, Francji... Moze cos zapomnialem? Acha,
Liechtenstein, San Marino, Gibraltar, Irlandia, Anglia, Dania, Grecja...
I jakos nie zauwazylem wiekszych roznic cywilizacyjnych - wszedzie
podobne auta, telefony, telewizory, przepisy drogowe. A mentalnosc?
Temperamenty? Wyglad miast, wsi i gospodarstw, porzadek, przestrzeganie
przepisow, spedzanie czasu wolnego...
Roznice widac raczej na linii polnoc-poludnie, wschod-zachod niz
Rzym-Bizancjum. W Niemczech na przyklad widzi sie nie tylko na prowincji
dawne podzialy na kraje katolickie i protestanckie - w dawnych
biskupstwach, ksiestwach i krolestwach katolickich widzi sie wiecej
swietych obrazkow i pomniczkow, w bylych posiadlosciach pruskich i
protestanckich tego juz nie ma. Ale to ogolnie tylko tradycja -
kapliczki i figury ladnie wygladaja i przyciagaja turystow, a wierzacych
ubywa (chyba 2/3 nalezy dwoch glownych kosciolow). W Holandii gdzie
koscioly sa bardziej puste niz niemieckie (jakiego turyste przyciagna
gole sciany i posagi bez glow?) czuje sie mimo wszystko duch Kalwina -
porzadek, pracowitosc, czystosc

--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://pokazywarka.pl/ibq71l/
New Godwin's law: "as an online discussion grows longer, the probability
of a comparison involving Nazis or Hitler, Jew, Black or Muslim, Bill
Gates or Xi Jinping, Merkel or Macron approaches 1".