Re: Precz z aluminiowymi formami!

Data: 2018-08-14 21:46:46
Temat: Re: Precz z aluminiowymi formami!
Od: XL <i...@g...pl>

tomekp <t...@a...ma.kota.pl> wrote:
> Wzruszyła mnie Twoja opowieść o pasztecie. Niemniej jednak Twoja analiza
> zjawisk fizjologicznych na styku pasztet-aluminium ma pewne ułomności.

> Aluminium na niską temperaturę topnienia - być może się nadtopiło

Raczysz żartować. Albo nie masz pojęcia o tym, że metal na styku z mięsną
zawartością NIE MA PRAWA osiągnąć temperatury topnienia, bo jest
bezpośrednio chłodzony WODĄ z tego mięsa.
Ponadto - temperatura topnienia aluminium to około siedmiuset st C, a w
piekarniku mam max 200.

> Znaczy - aluminium
>
> Aluminium średnio reaguje z kwasami, prędzej z zasadami.

Zakaz gotowania kwaśnych potraw w aluminiowych naczyniach nie bierze się z
sufitu. Poza tym - jest jeszcze sól i woda; poczytaj o korozji wżerowej
aluminium pod wpływem soli w środowisku wodnym. Pasztet to mięso i sól, a
mięso to 90 procent wody.
I tak dalej.

> Również
> obecność kwasów organicznych w Twojej masie pasztetowej jest raczej
> wątpliwa bo zakładam, że nie uległa ona zepsuciu.

Raczej nie, ale podczas 30 dni w stanie zamrożonym nie jest wykluczone ich
powstawanie.

> Nawet gdyby aluminium uległo rozpuszczeniu/roztworzeniu w Twojej masie
> pasztetowej to bez obaw można to skonsumować

Nie! Wszelkie związki (tu zapewne chlorek) aluminium są wybitnie
kancerogenne! Nawet abtyperspiranty, które zawierają sole glinu, powinny
być wycofane, bo powodują raka gruczołu sutkowego i jest to potwierdzone
badaniami.

> (pod warunkiem, że kwasów
> pochodzących z rozkładu tam jednak nie było)

Rozkład a rozkład to różnica. Niekoniecznie jest to gnicie - wystarczy, że
zajdzie liza.

A dziurki w aluminiowej foremce były NA WYLOT - doskonale widoczne pod
światło i liczne jak gwiazdy na ciemnym niebie.
Znaczy - aluminium z tych miejsc trafiło do pasztetu i nikt ani nic mnie
nie przekona, że to jest bezpieczne.
--
XL