Re: Precz z aluminiowymi formami!

Data: 2018-08-17 15:52:28
Temat: Re: Precz z aluminiowymi formami!
Od: XL <i...@g...pl>

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Bez przesady. W PRLu w domu był używany NRDowski szybkowar z aluminium.
> Po każdej gotowanej potrawie zmieniał kolor. Używany był przez
> kilkanaście lat, a nie był powodem jakichś chorób.
>
> I żeby nie było - niedawno kupiony garnek z stali nierdzewnej, dwa
> tygodnie temu był w nim gotowany rosół, po opróżnieniu widać że i ta
> stal nie jest obojętna na kwasy zawarte w rosole - dno nabrało
> "pięknego" niebieskiego koloru..

Musiało zostać przegrzane. Nic się z nim złego nie stało. Gorzej, gdyby się
pojawiły wżery - wtedy znaczyłoby to, że najedliście się niklu.

> Tak że w podsumowaniu myślę że niepotrzebnie wyrzuciłaś pasztet i
> foremki.

Mam całkowitą pewność, że słusznie - w dodatku po konsultacjach z
akademickimi chemikami. A gdybym nawet tej słuszności nie miała, to patrz
punkt pierwszy.
Aluminium z tych dziur GDZIEŚ jest - a ponieważ nie wyparowało, to jest,
niestety, w pasztecie.

> Bardziej należy się bać chemii w postaci tych emalii na
> garnkach niż samych metali.

Emalia, ale ta tradycyjna (bo teraz często są stosowane inne, bardzo różne,
naśladujące emalię nowoczesne powłoki - nie kupuję tego), o ile
nieuszkodzona (czyli nie dająca dostępu do żelaza/żeliwa), jest bardzo
odporna chemicznie i jest, prócz szkła, najbardziej bezpieczna do celów
kulinarnych.

--
XL