Preparaty zmniejszajace dolegliwosci z zatokami?

1. Data: 2000-11-09 22:36:28

Temat: Preparaty zmniejszajace dolegliwosci z zatokami?
Od: "hudson" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Tym razem odbiegajac od chorob oczu czy szkodliwosci komputerow,
chcialbym zapytac czy zna ktos jakies preparaty, ziola ktore okazuja
sie pomocne w zmniejszaniu dolegliwosci z zatokami czy wprost o
dzialaniu leczniczym? Mysle, ze w zwiazku z "sezonem" czesc
osob to zainteresuje ...mnie tez osobiscie :).

Pozdrawiam serdecznie,
Janusz

2. Data: 2000-11-11 12:32:48

Od: "Andrzej" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "hudson" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dzialaniu leczniczym? Mysle, ze w zwiazku z "sezonem" czesc
> osob to zainteresuje ...mnie tez osobiscie :).

Na zatoki ( zima tuz,tuz ) proponuje aromaterapie na "domowy" sposob.
Z dostepnych olejkow polecam: Sosnowy, Lawendowy, Eukaliptusowy
i Kadzeputowy. Sa i inne olejki jednak te wymienione lagodza zapalenie
zatok i dodatkowo zmniejszaja skutki przeziebienia ( kataru ).

pzdr
Andrzej

3. Data: 2000-11-11 13:22:57

Od: "Salomon" <o...@o...olewator.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Andrzej <b...@s...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8ujeec$oep$...@n...tpi.pl...

> [...]
> i Kadzeputowy. Sa i inne olejki jednak te wymienione lagodza zapalenie
> zatok i dodatkowo zmniejszaja skutki przeziebienia ( kataru ).

No dobra, ale gdzie to kupic i na czym polega ten 'domowy sposob'.

S.

4. Data: 2000-11-11 16:42:47

Od: "hudson" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc :)

> No dobra, ale gdzie to kupic i na czym polega ten 'domowy sposob'.

Czy sa dostepne w aptece, wraz z opisem uzycia ?

pozdrawiam,
Janusz

5. Data: 2000-11-12 00:56:33

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej napisał(a):

> [...]
> i Kadzeputowy. Sa i inne olejki jednak te wymienione lagodza zapalenie
> zatok i dodatkowo zmniejszaja skutki przeziebienia ( kataru ).

A goździkowy ( mój ulubiony) to już nie?

Kaja

6. Data: 2000-11-12 01:01:32

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

hudson napisał(a):

> Czy sa dostepne w aptece, wraz z opisem uzycia ?

Nie!...W sklepach chemicznych i perfumeryjnych.

Kaja

7. Data: 2000-11-12 11:15:03

Od: "Jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej" <b...@s...com.pl> wrote in message

> [...]
> i Kadzeputowy. Sa i inne olejki jednak te wymienione lagodza zapalenie
> zatok i dodatkowo zmniejszaja skutki przeziebienia ( kataru ).

Ciekawe że takie idiotyczne metody jak ta powyżej nie jest tak glośno
oprotestowywana przez państwa lekarzy jak DO która powoduje że żadne
zapalenia zatok nam nie grożą, gdyż organizm sobie z takimi bzdurami radzi.

Czy przyczyną właśnie nie jest to, że aromaterapia inie działa więc wam nie
zagraża?

Pozdrawiam
Jacek

8. Data: 2000-11-12 13:37:57

Od: "Andrzej" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <o...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
radzi.

> Czy przyczyną właśnie nie jest to, że aromaterapia inie działa więc wam

Hmmmmmm, czyżby kolega nie słyszał nigdy o inhalacji ????,
i co niby Państwo lekarze maja oprotestować????. Przecież
to lekarze wypisują skierowania do Ciechocinka, do górskich kurortów
uzdrowiskowych w których za przebywanie płacimy tzw."klimatyczne"
a wiec za to co wdychamy a jest to też częścią terapii. Już starożytni
Rzymianie doceniali wartości leczniczo-profilaktyczne aromaterapii
stosując w swoich łaźniach olejki eteryczne.
To o czym napisałem nie jest niczym nowym. Po prostu wskazałem
jedną z wielu możliwości rozwiązania problemu pytającego.

pzdr.

Andrzej

9. Data: 2000-11-12 13:58:05

Od: "Andrzej" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja" <f...@f...pl> napisał w wiadomości

> A goździkowy ( mój ulubiony) to już nie?
>
> Kaja

Goździkowy mam "zaszufladkowany" jako działający przeciwbólowo;-)
Polecam go zawsze reumatykom no i oczywiście tym którzy mają
problemy z bólem ząbków. Goździkowy wzmacnia system odpornościowy
a latem bywa pomocny w odstraszaniu owadów. To że ulubiony......
..... rozumiem hehe, wszak goździkowy uchodzi za afrodyzjak;-)

pzdr
Andrzej

10. Data: 2000-11-12 14:04:33

Od: "Jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> To o czym napisałem nie jest niczym nowym. Po prostu wskazałem
> jedną z wielu możliwości rozwiązania problemu pytającego.

Oczywiście że słyszałem, ale moje pytanie nie dotyczy samego zjawiska że
istnieje tylko o jego skuteczność?
Jeśli człowiek ma kłopoty z systemem odpornościowym, który to kłopot jest
przyczyną problemów z zatokami to wąchanie czegokolwiek nie jest w stanie
wpłynąć na tą odporność. Owszem, inchalacja może w pewnym stopniu zwiększyć
ukrwienie okolic zatok, co w niektórych sytuacjach pewnie ma szansę pomóc.
Ale globalną metodą było by poprostu zwiększyć odporność organizmu.
A tą metodą jest między innymi takie żywienie organizmu aby nie następowała
np glikolizacja albumin(będących budulcem niektórych przeciwciał we krwi)
przez skokowe wahania stężenia glukozy a zwłaszcza fruktozy we krwi.
I tą metodą oprócz propagowanej przezemnie DO jest przede wszystkim unikanie
wszystkiego co ma w sobie cukry proste, a i ostrożne spożywanie cukrów
złożonych, aby ich wchłanianie nie powodowało takich właśnie skoków poziomu
glukozy.

Pozdrawiam
Jacek

> pzdr.