Prezent

1. Data: 2008-07-01 13:22:26

Temat: Prezent
Od: Elżbieta <w...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Mój teść w tym roku kończy 80 lat. Szykujemy imprezę rodzinną. Tu już
wszystko prawie dograne. Za to mam problem z prezentem. Absolutnie nie może
to być nic praktycznego, bo będzie leżało odłogiem, albo pójdzie w następne
ręce.
Kilka lat temu zastanawiałabym się nad jakimś wyjazdem- wczasy, sanatorium,
ciekawa wycieczka. Jednak teraz ze względu na stan zdrowia, kłopoty z
pamięcią to raczej niemożliwe. Teść do niedawana zajmował się amatorsko
fotografią, ale porządną lustrzankę już od nas dostał, a cyfrówki go nie
przekonują.
A poza tym marzy mi się prezent, taki jakiś nostalgiczny, wspomnieniowy
itp. Tym bardziej, że teść np. ostatnio podarował swojemu wnukowi (mojemu
synowi) na urodziny wspaniałą rzecz- własnoręcznie napisaną kronikę
rodziny, na jej podstawie udało mi się zrobić niezłe drzewo genealogiczne
dla syna.
I w tym kierunku poszłabym też z prezentem.
Doradźcie, czy obecnie jest np. szansa, że jakiś dobry fotograf zrobi ładną
reprodukcję ze zdjęć niestety nie najlepszej jakości. Myślałam o zrobieniu
zdjęć portretowych rodziców teścia, oprawieniu ich w jakieś ładne ramy.
Jednak jedyne zdjęcia, które posiadam to zdjęcie zdjęcia tzn. teść kiedyś
zrobił zdjęcie zdjęć chyba z dowodu osobistego lub innego dokumentu (bo
widać ślady zszywek), no i takie powiększenia posiadam.
A może w ogóle jakiś fotomontaż zdjęć przodków, dzieci, wnuków??
Poradźcie coś proszę, może macie jakiś ciekawy pomysł??
--
Elżbieta

2. Data: 2008-07-01 14:59:40

Temat: Re: Prezent
Od: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elżbieta pisze:

> Doradźcie, czy obecnie jest np. szansa, że jakiś dobry fotograf zrobi ładną
> reprodukcję ze zdjęć niestety nie najlepszej jakości.

Bez trudu. Natomiast podobieństwo do prawdziwych postaci może stać się
wtedy trudno uchwytne.

> [...]
> A może w ogóle jakiś fotomontaż zdjęć przodków, dzieci, wnuków??
> Poradźcie coś proszę, może macie jakiś ciekawy pomysł??

Ostatnio przeglądałem takie stare rodzinne zdjęcia i było na nich
mnóstwo kompletnie nieznanych nikomu ludzi, którzy sfotografowali się z
moimi przodkami. Podejrzewam że wśród zdjęć należących do rodzin niegdyś
jakoś związanych z rodziną teścia dałoby się odnaleźć i jego rodziców.
Tylko to dłuższa zabawa w detektywa.

Hm. Mam w związku z powyższym pomysł na nowy portal : naszprzodek.pl -
każdy Polak skanuje swoje stare rodzinne zdjęcia, umieszcza w sieci i
próbujemy jakoś dopasować do nieznajomych twarzy nazwiska i życiorysy.
Są chętni na sfinansowanie ?
Adam

3. Data: 2008-07-01 16:29:07

Od: "nurasa" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Moczulski" <a...@p...neostrada.pl> napisał w
wiadomości news:g4dh6c$8tq$1@nemesis.news.neostrada.pl...

Polecam z doświadczenie laptop

4. Data: 2008-07-01 17:35:12

Od: Elżbieta <w...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 1 Jul 2008 18:29:07 +0200, nurasa napisał(a):

> Polecam z doświadczenie laptop

Tzn. laptop zrobi dobrą reprodukcję, tak?? ;)
--
Elżbieta

5. Data: 2008-07-01 19:21:02

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elżbieta" <w...@g...peel> napisał w wiadomości

> Tzn. laptop zrobi dobrą reprodukcję, tak?? ;)

I koniaczek, żeby zatarł uczucie niepodobieństwa ;-)

Qra

6. Data: 2008-07-07 17:51:16

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elżbieta pisze:

> Doradźcie, czy obecnie jest np. szansa, że jakiś dobry fotograf zrobi ładną
> reprodukcję ze zdjęć niestety nie najlepszej jakości.

Zapytaj na pl.rec.foto.cyfrowa
Jakiś czas temu był tam wątek na temat jakości zdjęć na Naszej Klasie i
wypowiadało się parę osób, które "zawodowo" zajmują się np. cyfrowym
retuszem takich starych wyblakłych zdjęć itp.

Na pewno jak zapytasz to się znajdzie ktoś chetny, nie wiem tylko czy i
za ile :-)

Stalker

7. Data: 2009-03-21 13:35:48

Od: "Dominika" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A może w ogóle jakiś fotomontaż zdjęć przodków, dzieci, wnuków??
> Poradźcie coś proszę, może macie jakiś ciekawy pomysł??

A moze zdjecia oprawine w ramke, jakies ladne, od jego czasow mlodosci do
teraz... Nostalgiczne i zwiazane z fotografia;)

8. Data: 2009-03-29 17:48:31

Od: Jacek Skowroński <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

PT Dominika scripsit:

> A moze zdjecia oprawine w ramke, jakies ladne, od jego czasow mlodosci do
> teraz... Nostalgiczne i zwiazane z fotografia;)

Naprawdę sądzisz, że odpowiedź na pytanie zadane w lipcu zeszłego roku może
się komukolwiek teraz przydać?

--
Jacek Skowroński http://jacek.alauda.pl

9. Data: 2009-10-15 15:02:35

Od: "Tomek" <news@_WIADOMO_CO_Z_TYM_zrobic_zdjeciawkrysztale.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Skowroński" <j...@v...pl> napisał w wiadomości
> PT Dominika scripsit:

> Naprawdę sądzisz, że odpowiedź na pytanie zadane w lipcu zeszłego roku
> [...]

coż... urodziny są co roku, a tak na marginesie, to zapraszam do mojego
sklepu :) adres w stopce

--
Tomek
---

Przywiezienie rencistów z niemiec. Sytuacja dość dramatyczna - proszę o pomoc.
alkohol
co zawiera papieros?
zmysł słuchu i marnowanie pieniędzy
zmysł wzroku i marnowanie pieniędzy