Prezes Naczelnego Sądu Lekarskiego

1. Data: 2001-02-12 11:02:08

Temat: Prezes Naczelnego Sądu Lekarskiego
Od: w...@p...most.org.pl (Pracownia Karkonosze wiadomosci) szukaj wiadomości tego autora

od Stowarzyszenia Pacjentów Primum Non Nocere
www.sppnn.org.pl

Telewizja Polska w programie 4 emituje cykl pt. Poznaj Nowy Świat,
poświęcony organizacjom pozarządowym. Dn. 6 lutego program poświęcono
naszemu stowarzyszeniu. Wśród wielu wypowiedzi, jedna tonem i treścią
odbiegała od pozostałych.
Docent Romuald Krajewski, Prezes Naczelnego Sądu Lekarskiego twierdzi iż
nie
ma możliwości współpracy z nami ponieważ stowarzyszenie atakuje całe
środowisko lekarskie. Zanim wyjaśnię przyczyny dla których Prezes Sądu
Lekarskiego posuwa się do świadczenia nieprawdy, chciałbym przedstawić
to co zazwyczaj mówimy o środowisku.
Poniżej np. fragment z naszej strony www:
"... co roku wydatki na opiekę zdrowotną, zapisane w ustawie budżetowej
wynoszą około 7,5% przychodów budżetu państwa. Stanowi to około 4% PKB.
Wydatki społeczeństw UE na opiekę zdrowotna wynoszą od 6% do 8% PKB w
zależności od państwa. Ile wydaje polskie społeczeństwo dając łapówki
czy
płacąc dodatkowo za leczenie i zasilając szarą strefę medycyny, trudno
ocenić. Z korupcją najtrudniej jest walczyć gdy pieniądze dawane są
przez
ludzi walczących o własne zdrowie czy życie. Środowisko lekarskie
natomiast
podzielić można na 2 grupy:

1.Znaczną większość tych którzy utrzymują się z nędznych pensji
pochodzących z 4% PKB;
2. Niewielką grupę stanowiącą część lobby profesorsko ordynatorskiego,
ludzi dla których pensje są marginalną częścią dochodu;

To lobby, uczyni co tylko możliwe by zachować status quo, tak jeśli
chodzi o
odpowiedzialność za swe działania jak i za utrzymanie mętnych zasad
sprzyjających korupcji. Reszta środowiska lekarskiego nie potrafiła bądź
nie
chciała samodzielnie dać sobie rady z tą grupą. Jednym z "osiągnięć"
lobby
jest narzucenie zasady zaczerpniętej od Pani Dulskiej: "... brudy prac
należy
we własnym domu..." W efekcie broni się każdego nieudacznika który
popełnia
błąd, nawet kosztem zdrowia czy życia ofiary. Każda sprawa sądowa którą,
dzięki solidarności lekarskiej czy "przygotowywaniu" dokumentów,
przegrywa
poszkodowany, to wyrok pozbawiający ofiarę prawa żądania naprawy skutków
błędu. Sadzę iż zasady narzucone przez lobby profesorsko ordynatorskie
będąc
niebezpieczne dla całego społeczeństwa szkodzą jednocześnie środowisku
lekarskiemu...
... Zwracam się do wszystkich przedstawicieli środowiska lekarskiego o
zaprzestanie bronienia mętnych zasad funkcjonowania medycyny na wzór
państw trzeciego świata. Oczywiście lobby które zrobiło kariery w
przeszłości
będzie bronić tych relacji, wbrew interesom społeczeństwa i innych
młodszych
lekarzy..."

Oświadczam iż wszystkie inne nasze wypowiedzi są podobnej treści. Gdy
kiedyś
w trakcie demonstracji pod Sejmem RP ktoś próbował bez zgody
organizatorów
umieścić nad naszymi głowami prowokacyjny transparent z napisem "Ukarać
morderców w białych kitlach", został on natychmiast wyrzucony przez
organizatorów. Przyczyna jest prosta - uważamy iż znaczna część lekarzy
pracuje uczciwie a ponadto nie uznajemy odpowiedzialności zbiorowej za
popełniane błędy
Ostatnia telewizyjna wypowiedź doc. R. Krajewskiego nie jest pierwszym
jego
atakiem na nasze stowarzyszenie (porównaj np. Gazeta Lekarska 11/2000
lub
jej wydanie internetowe http://www.nil.org.pl/
gazeta/gl2000/112000/11-00-12.htm i nasza odpowiedź
http://www.sppnn.org.pl/IZBYLEK/il.htm )

Powtarzające się wrogie i świadczące nieprawdę wypowiedzi zmuszają
mnie do do ujawnienia prawdziwych przyczyn postawy Prezesa
Naczelnego Sądu Lekarskiego.
W efekcie wspólnych działań chirurgicznych dr. Marka Krajewskiego, brata
Pana Prezesa i ordynatora oddziału laryngologii na którym wówczas
pracował
Pan Prezes, mam od 1994 roku uszkodzony kręgosłup i urwanych kilka
mięśni
barku i szyi. Do dziś urwane mięśnie nie zostały zrekonstruowane.
Po tym co się stało, ludzie najbliżsi Panu Prezesowi, próbowali tuszować
sprawę a do tego odmawiali mi pomocy.
Dochodzenie prowadzone przez Korporacyjny Lekarski Wymiar
Sprawiedliwości,
na szczycie którego stoi Pan Prezes zakończyło się oczywiście umorzeniem
postępowania.

Pan Prezes Krajewski twierdzi iż ze stowarzyszeniem nie możne
współpracować.
Chyba już widać dlaczego...
Najlepiej jest być sędzią we własnej sprawie.
Pan Prezes Krajewski twierdzi iż sytuacja w polskim sądownictwie
lekarskim
jest dobra. Ja natomiast chciałbym zapytać: Dla kogo?

dr Adam Sandauer

2. Data: 2001-02-12 19:26:34

Temat: Re: Prezes Naczelnego Sądu Lekarskiego
Od: "Mark Barnes" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wypad, propagandy, a szczególnie takiej w tej grupie nie potrzeba.
Jak chcecie reklamy, to za nią płacić, nie wystarczy już rozsyłanie do
darmowych skrzynek emailowych swoich mądrości ( bo provider się zgadza więc
nie łamiemy żadnej umowy!),
a może wybory się zbliżają i trzeba się uaktywnić, bo może wybiorą do
Sejmu????

3. Data: 2001-02-12 22:22:03

Od: <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dr Sandauer ma rację, prawie wszyscy lekarze są OK, bo są biedni, jedynie
niewielka garstka to bogate świnie!

4. Data: 2001-02-12 22:45:44

Od: "PK" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

są OK bo są biedni??
co za debil to napisał???

5. Data: 2001-02-13 10:05:54

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> [...]
> nie
> ma możliwości współpracy z nami ponieważ stowarzyszenie atakuje całe

w moim odczuciu Wasza organizacja atakuje cale srodowisko lekarskie,
obraza i poniza porzadnych lekarzy takze. Opinie taka opieram na
podstawie dotychczasowych wypowiedzi czlonkow organizacji w mediach.
W szczegolnosci Wasza organizacja nie zauwaza wyjatkowo ciezkiej
i niesprzyjajacej sytuacji systemu opieki zdrowotnej, w ktorej
przyszlo nam pracowac i w wielu wypowiedziach za bledy systemu
obciaza bezposrednio lekarzy i pielegniarki. Pisalem juz kiedys
o tym w tej grupie i proponowalem aby Wasza organizacja wsparla
sluszne postulaty lekarzy i pielegniarek ale nie bylo odzewu,
co w zasadzie potwierdza, ze nie jestescie taka wspolpraca
zainteresowani

Kopie Waszego statement przeslalem dr hab. R. Krajewskiemu
poniewaz to on powinien byc adresatem a nie publiczna lista

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

6. Data: 2001-02-13 10:09:04

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Feb 2001 d...@p...onet.pl wrote:

> Dr Sandauer ma rację, prawie wszyscy lekarze są OK, bo są biedni, jedynie
> niewielka garstka to bogate świnie!

To znaczy, ze w Polsce lekarze powinni byc biedni i bieda lekarzy
jest ich legitymacja fachowosci i profesjonalnosci?

Czy to nie chore? A moze porzadni i uczciwi lekarze powinni
w tym kraju takze zarabiac godnie - tak jak porzadni bankierzy np.

P.
----

7. Data: 2001-02-13 16:37:49

Od: "Mark Barnes" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś przynajmniej może mi wytłumaczyć kim jest ten dr (????) Sandauer,
poza tym, że jest synkiem tego Sandauera???? Skąd ten miłosierny człowiek
się trafił?, gdzie się nie załapał?
racja biedny lekarz to dobry lekarz, martwy jeszcze lepszy..................
M.B.

8. Data: 2001-02-14 17:50:45

Temat: Re: Prezes Naczelnego S?du Lekarskiego
Od: Kamil Uminski <d...@k...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

<d...@p...onet.pl> rzecze:
>Dr Sandauer ma rację, prawie wszyscy lekarze są OK, bo są biedni, jedynie
>niewielka garstka to bogate świnie!

WNIOSEK: Czasem trzeba ciezko pracowac, zeby zasluzyc na miano swini...

Pozdrawiam (moze kiedys - chrum, chrum)

Kamil Uminski
--

zab "madrosci"
zapalenie kanalika w piersi
Już po HSG. Do ANNY NOWAK
Tycie
Kryptokokowe zapalenie opon mózgowo-rdzeniowych