Wspolne pieniadze.

211. Data: 2007-03-30 15:17:22

Temat: Re: >> Problem rozwiazany <<
Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:euj7d5$nfg$1@inews.gazeta.pl>
Jolanta Pers <j...@g...pl> pisze:

> Jeżeli mniej zarabiająca osoba przegina z korzystaniem rzeczy, za
> które płaci osoba zarabiająca więcej, to pretensje są całkowicie
> zrozumiałe.

Dlaczego? Pieniądze (i dobra za nie nabyte) są wspólne niezależnie od tego,
kto ile ich przyniesie ich do domu.
Takie są "uroki" wspólnoty majątkowej. Dlatego wszelkie pretensje do
partnera, że wydał za dużo albo ruszał "nie swoje" nie mają żadnego
uzasadnienia z punktu widzenia istoty związku małżeńskiego.
Swoją droga czy osoba, która nie pracuje zarobkowo nie może korzystać z dóbr
zapewnionych przez żywiciela rodziny w takim samym stopniu, jak on sam?
Tylko dlatego, że nie zarabia (ale np. zajmuje się całym domem i dziećmi)?

--
Nixe

212. Data: 2007-03-30 15:48:05

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> dóbr zapewnionych przez żywiciela rodziny w takim samym stopniu, jak on
> sam? Tylko dlatego, że nie zarabia (ale np. zajmuje się całym domem i

W ogóle nie może korzystać. A żywić się tylko okruszkami ;-)

Agnieszka z wieczorną głupawką

213. Data: 2007-03-30 16:17:12

Od: "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka napisał(a):

> W ogóle nie może korzystać. A żywić się tylko okruszkami ;-)

To będzie konkurowała z odkurzaczem ;)

> Agnieszka z wieczorną głupawką
pozdrawiam
Ania (gdzie tam wieczór)

--
strona Konrada: www.konrad.fotokam.net

214. Data: 2007-03-30 16:18:54

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> To będzie konkurowała z odkurzaczem ;)

A odkurzacz też we wspólnocie małżeńskiej z tamtymi wcześniej? To jakaś
nowoczesna rodzina musi być ;-)

Agnieszka z (poprawka) popołudniową głupawką ;-)

215. Data: 2007-03-30 16:27:38

Od: "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka napisał(a):

> A odkurzacz też we wspólnocie małżeńskiej z tamtymi wcześniej?
Myślisz, że mają osobne?
W zasadzie to mnie się skojarzyło, że ona te okruszki, odkurzacz zostaje
wyrzucony i mamy oszczędnośc i na jedzeniu i na prądzie ;)

i którymi wcześniej, bo się pogubiłam.

> To jakaś
> nowoczesna rodzina musi być ;-)
Nowoczesne rodziny poznajemy po ilości kont bankowych ;)

> Agnieszka z (poprawka) popołudniową głupawką ;-)
pozdrawiam
Ania (z katarowym bólem głowy i oczu)

--
strona Konrada: www.konrad.fotokam.net

216. Data: 2007-03-30 16:57:45

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

> Myślisz, że mają osobne?
> W zasadzie to mnie się skojarzyło, że ona te okruszki, odkurzacz zostaje
> wyrzucony i mamy oszczędnośc i na jedzeniu i na prądzie ;)

O, też dobre rozwiązanie, taka oszczędność to nie byle co :-)

> i którymi wcześniej, bo się pogubiłam.

No z tymi, co to zawarli związek małżeński i nie mogą się dogadać w kwestii
pieniędzy. To teraz dokoptowali sobie odkurzacz i mają nowoczesne małżeństwo
(uprzedzałam, że głupawka) ;-)

> Nowoczesne rodziny poznajemy po ilości kont bankowych ;)

Znaczy ile trzeba mieć, żeby być nowoczesnym? Jednocyfrowe ilości się łapią,
czy trzeba mieć kilkanaście? ;-)

Agnieszka

217. Data: 2007-03-30 17:11:33

Od: "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka napisał(a):

> O, też dobre rozwiązanie, taka oszczędność to nie byle co :-)
Trzeba kombinować coby nie dzielić się z innymiz a bardzo;)
może gdyby ten wspominany samochód na rowery zamienili to i na paliwie
zaoszczędzą i znowu jeden problem do podziału mniej;)

> (uprzedzałam, że głupawka) ;-)
nie szkodzi, mnie bolą oczy i głowa.

> Znaczy ile trzeba mieć, żeby być nowoczesnym?
No, na razie dwa zgodnie z wątkiem ;)

> Agnieszka
Ania (a może się położę)

--
strona Konrada: www.konrad.fotokam.net

218. Data: 2007-03-30 17:45:08

Temat: Re: Wspolne pieniadze.
Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe wrote:

> Jeśli ktoś nie chce tykać czyichś pieniędzy, to jak jednocześnie można
> powiedzieć o nim, że nie powstrzymałby się przed ich wydaniem? Dla
> mnie to paradoks i tylko o to mi chodziło.

Przecież to proste. Paradoks - niemal każdy - opiera się na przykladaniu
innego układu współrzędnych do danych z tamtego niepochodzących ;)

Niwelacja paradoksu:

1. Facet lubi nałogowo kupować książki.
2. Posiada własne konto z którego na nie boerze.
3. Ponieważ musi utrzymać rodzinę, dzieli kwotę na pół i połowa jest
przelewana na konto żony, do którego nie ma dostępu.
4. Trzyma się zasady, że nic nie zmienia.
5. Nadal nałogowo kupuje książki.
6. Ponieważ na drugie konto dostępu nie ma, więc z tamtego nie rusza.
7. Gdyby miał dostęp, to mimo tego, że nie chce, i tak by je ruszył.
8. Paradoks się rozmył :o)

Pozdrawiam serdecznie
paweł

219. Data: 2007-03-30 20:14:33

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe <n...@f...pl> napisał(a):

> Dlaczego? Pieniądze (i dobra za nie nabyte) są wspólne niezależnie od tego,
> kto ile ich przyniesie ich do domu.

Tam była wyraźnie mowa o przeginaniu.

> Takie są "uroki" wspólnoty majątkowej.

No więc właśnie dlatego by default nie uznaję.

> Dlatego wszelkie pretensje do
> partnera, że wydał za dużo albo ruszał "nie swoje" nie mają żadnego
> uzasadnienia z punktu widzenia istoty związku małżeńskiego.

Geeeee, jak Twój mąż wyda oszczędności Waszego życia na harleya, to też
machniesz ręką z hasłem "miał prawo, przecież to i tak wspólne"?

> [...]
> Tylko dlatego, że nie zarabia (ale np. zajmuje się całym domem i dziećmi)?

Wyobraźmy sobie: jest para, jedno (płci dowolnej) nie pracuje. Pracujące
utrzymuje dom rodzinę i dodatkowo zarabia na swoje kosztowne hobby. Drugie
przychodzi i oświadcza:

- Ja też chcę mieć kosztowne hobby. Zarób na to.

Jak dla mnie nie do przyjęcia.

--
JoP

220. Data: 2007-03-31 09:18:12

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza " Nixe"
<n...@f...pl> mówiąc:

> [...]
>Tylko dlatego, że nie zarabia (ale np. zajmuje się całym domem i dziećmi)?

No to podam ci ciekawą odpowiedź na powyższe pytanie...
Miałam okazję obserwować taką sytuację:
Bezdzietne małżeństwo ludzi w wieku około 28 lat zarabia ona, on się
uczy. Ona pracuje od 7 rano, do około 18-19. On robi MBA zaocznie.
Poza tym siedzi w domu i korzysta z dóbr. Uprawia sport. No i wiadomo,
że podczas uprawiania sportu, odzienie i sprzęt się szybko zużywają.
No, zajmuje się domem poza tym. Całym 1 pokojem.

Agnieszka
--
Proudly Folk Lore for the Masses
Presents: ("Kobieta znacznie mniej odpowiada za to, co robi.)

Re: Być razem
Być razem
Oj Agatko gAgatko... ;)
dyskusja w grupie
Zagubione w seksie...czyli jak dziś wypłynąć! ;)