Problem z 3 miesięcznym niemowlaczkiem

1. Data: 2005-10-18 14:52:10

Temat: Problem z 3 miesięcznym niemowlaczkiem
Od: "ElaR" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam ,
Jestem mamą 3 miesięczniego niemowlaczka. Od tygodnia podaje mu Ranigast z
glukozą (zapisał lekarz bo dziecko ma refluks ) i od momentu
podawania dziecki tego proszku mamy problem z kupkami - w ogole ich nie ma.
Troszkę się martwię. Dziecko jest spokojne i wesoło widać że mu to nie
dokucza, ale przed braniem leku dziecko robiło kupki do dwóch dziennie Czy
to jest nomalne ?? Jest się czym martwić ?? Iść do lekarza?? Czasem podaję
mu espumisan wtedy kupki sa ale bardzo rzadkie więc nie wiem czy mozna
podawać .
Prosze o odpowiedz
Zaniepokojona mama małej Martusi (15.07.2005)

2. Data: 2005-10-18 15:13:21

Temat: Re: Problem z 3 miesięcznym niemowlaczkiem
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ElaR" <r...@p...fm> napisał w wiadomości

> Jestem mamą 3 miesięczniego niemowlaczka. Od tygodnia podaje mu Ranigast z
> glukozą (zapisał lekarz bo dziecko ma refluks )

Jak sie stwierdza u takiego malucha refluks?

Iwona
// Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / /
Cyceron

3. Data: 2005-10-18 15:33:02

Od: "ElaR" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości

> Jak sie stwierdza u takiego malucha refluks?

Niestety nie wiem nie jestem lekarzem. Lekarz stwierdził refluks na
podstawie wywiadu bo badań dodatkowych nie zlecił :(
A obiawy na podstwie których lekarz stwierdził refluks to :
* płacz podczas karmienia ( musiałam przerwać karmienie żeby dziecku sie
odbiło - tak było przez cały czas do momentu kiedy podaję dziecku ranigast.
Teraz dziecko je bez przerwy
* mocne i dośc częste ulewanie (poprawiło się po leku, dziecko ładnie
odbija polnięte powietrze - bez ulewania)
* no i jeszcze jeden obiaw "mielenie" językiem jakby dziecko przeżuwało
coś - lekarz tłumaczył że to jest zgaga.

Po podawanu proszku ranigast i glukoza dziecku zdecydowanie się poprawło.
Tylko teraz martwi mnie to że kupki robi bardzo rzadku bo raz na tydzień ,
gdzie wcześniej dziecko robiło kupki nawet 2 na dobę .Mam się czym martwić
??

4. Data: 2005-10-18 16:46:12

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gdzie wcześniej dziecko robiło kupki nawet 2 na dobę .Mam się czym martwić

Moze te stronki cos ci pomoga (chyba, ze juz znasz):
www.borgis.pl/czytelnia/nowa_pediatra/2002/03/04.php
http://www.urwis.pl/modules/news/article.php?storyid
=60

5. Data: 2005-10-19 06:44:17

Od: "Dorota" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ElaR" <r...@p...fm> napisał w > mamy problem z
kupkami - w ogole ich nie ma.

Witaj,
Nie wiem jak wpływa Ranigast na kupki dziecka, ale wiem, że jak karmisz
piersią to kupka raz na dwa tygodnie jest w normie. Po prostu Twoje mleko
jest tak świetnie przyswajane, że dzieciaczek nie ma czego wydalać. Tylko
się cieszyć, mniej pieluszek ;)
No ale jeszcze raz podkreślę, że nie wiem co ma z tym wspólnego podawanie
leku
pozdrawiam
Dorota

ciśnieniomierz AEG