Problem z nowymi okularami

1. Data: 2005-05-14 19:12:07

Temat: Problem z nowymi okularami
Od: "Marthy" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

po 5 latach noszenia soczewek kontaktowych wykryto u mnie początki
niedotlenienia oka, w związku z czym od piątku chodzę w okularach. Po szoku
:) powoli się przyzwyczaiłem do krzywych ścian, jednak niepokoi mnie jedna
rzecz - dobrze, ostro widzę tylko patrząc przed siebie, przez środek
soczewek. Przy patrzeniu pod kątem (nawet niewielkim) obraz jest zamazany,
co nie występuje w przypadku poprzednich okularów. Czy to jest normalne, czy
mogę to jakoś reklamować? Soczewki mają moc -8 i -6,5.

Marthy

2. Data: 2005-05-14 21:14:41

Temat: Re: Problem z nowymi okularami
Od: "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marthy" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> Przy patrzeniu pod kątem (nawet niewielkim) obraz jest zamazany,
> co nie występuje w przypadku poprzednich okularów.

Coś podobnego miałem gdy okulary były nieco "krzywe".
Pójdź do optyka, pewnie coś zaradzi

Czy to jest normalne, czy
> mogę to jakoś reklamować? Soczewki mają moc -8 i -6,5.

-8 i -6.5, skąd ja to znam.
Czy bez soczewek tez niewiele widzisz?

Seco

3. Data: 2005-05-14 21:51:57

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
czy
> mogę to jakoś reklamować? Soczewki mają moc -8 i -6,5.

jesli sa to szkla plastikowe, a wczesniej nosilas normalne szkla, to nie
jest to nic dziwnego, ogniskowa w plastkiach jest troche inaczej ustawiona i
typowe jest, ze bokami obraz sie rozmazuje. Jezeli nie, to po paru dniach
prob przejdz sie do optyka niech sprobuje inaczej je ustawic. Krzywizny
powinny zaniknac po 2-3 tygodniach przyzwyczajania sie do okularow.

pozdr.

casus

4. Data: 2005-05-14 23:34:37

Od: "hefalump" <h...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
>
> po 5 latach noszenia soczewek kontaktowych wykryto u mnie początki
> niedotlenienia oka, w związku z czym od piątku chodzę w okularach.

* Zapytam więc - cóż to oznacza ? Czy chodzenie w soczewkach wiąże się z
jakimiś nieprzewidzianymi problemami ze wzrokiem ? Optyk zalecał soczewki
jako najzdrowszą korekcję ;) Warto więc zainteresować się soczewkami
o większej przepuszczalności tlenu ?

Zdrawim.

5. Data: 2005-05-15 06:27:52

Od: "Marthy" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl> napisal(a):

A Ciebie to jeszcze na jakich grupach mogę spotkać? ;)

> Coś podobnego miałem gdy okulary były nieco "krzywe".
> Pójdź do optyka, pewnie coś zaradzi

Wybieram się za trochę do innego, w celu wybadania sprawy.

> -8 i -6.5, skąd ja to znam.
> Czy bez soczewek tez niewiele widzisz?

No tak, bez soczewek widocznosc nieciekawa. Najgorsze jest to, że ja
samochodem śmigam, w soczewkach jest ok, a w okularach tragedia, na
skrzyżowaniach jak się obracam w lewo to widzę plamy, muszę potwornie głowę
wykrzywiać. To samo z lusterkami - skręcam oczami i też zamazane :(

--
Marthy

6. Data: 2005-05-15 06:29:55

Od: "Marthy" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

casus <c...@g...pl> napisal(a):
> jesli sa to szkla plastikowe, a wczesniej nosilas normalne szkla, to nie
> jest to nic dziwnego, ogniskowa w plastkiach jest troche inaczej
> ustawiona i typowe jest, ze bokami obraz sie rozmazuje.

To czy nie mogą zrobić plastków, przez które da się normalnie patrzeć? :(
Bez sensu takie coś...

Jezeli nie, to
> po paru dniach prob przejdz sie do optyka niech sprobuje inaczej je
> ustawic. Krzywizny powinny zaniknac po 2-3 tygodniach przyzwyczajania
> sie do okularow.

Nie omieszkam się przejść... :-/
A krzywizny po jednym dniu "zniknęły" ;)

--
Marthy

7. Data: 2005-05-15 07:03:11

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

d66274$l0k$...@n...news.tpi.pl,
hefalump <h...@T...pl>:
> Użytkownik "Marthy" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> * Zapytam więc - cóż to oznacza ? Czy chodzenie w soczewkach wiąże
> się z jakimiś nieprzewidzianymi problemami ze wzrokiem ?

Dlaczego nieprzewidzianymi? Zagrozenia soczewek sa dosc dobrze poznane.

> Optyk
> zalecał soczewki jako najzdrowszą korekcję ;) Warto więc
> zainteresować się soczewkami
> o większej przepuszczalności tlenu ?

Tlenoprzepuszczalnosc to nie wszystko.

Poczytaj archiwum grupy - bylo sporo o zagrozeniach zwiazanych z soczewkami.

W duzym skrocie: oprocz gorszego utlenienia rogowki, ucisk mechaniczny ->
angiogeneza, ryzyko zakazen rogowki, ktore rosnie znaczaco przy dlugim
noszeniu oraz niewlasciwej higienie (higiena jest b. wazna).

Jeszcze ryzyko urazow przy wkladaniu/zdejmowaniu.

I nigdy nie plywaj w soczewkach.

--
Robert

8. Data: 2005-05-15 08:47:02

Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

RobertSA napisał(a):

> I nigdy nie plywaj w soczewkach.

a można wiedzieć dlaczego??

chodzi moze o zanieczyszczanie ich czy coś innego??

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

9. Data: 2005-05-15 10:39:38

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

d672a6$l1k$...@n...onet.pl,
Emi <e...@c...pl>:

> a można wiedzieć dlaczego??
>
> chodzi moze o zanieczyszczanie ich czy coś innego??

Tak, rozne drobnoustroje chorobotwórcze mogą się "uczepic" soczewki i maja
latwa droge wnikania do rogowki, jako ze powieka nie przemywa oka pod
soczewka. Do tego dodac drobne uszkodzenie nablonka i nieszczescie gotowe...

Mozna plywac w soczewkach pod warunkiem wlozenia na wierzch szczelnych
gogli, albo w goglach/masce z korekcja, ew. w soczewkach jednorazowych,
ktore natychmiast po plywaniu nalezy wyrzucic, choc niektorzy i tego nie
zalecaja.

Poszukaj w archiwum, duzo o tym pisano, gl. casus i ja.

--
Robert

10. Data: 2005-05-15 15:01:11

Od: "Marthy" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

casus <c...@g...pl> napisal(a):
> jesli sa to szkla plastikowe

Z tego co wyczytałem w archiwum wywnioskowałem, że jesteś optykiem albo
okulistą, więc się powinieneś znać :)
No i to są plastiki "pocieniane" - byłem dziś u innego optyka i powiedziano
mi że wszystko jest ok, tylko te cieńsze mają niższy współczynnik (liczbę)
Abbego (czy jakoś tak ;) ). I przez to źle widać pod kątem. I teraz
pytanie - czy plastiki rozmiarze "oryginalnym", czyli jak szklane będą
pozbawione tej przypadłości?

--
Marthy

Dziękuję za tak wiele argumentów ZA JAWNOŚCIĄ wiedzy medycznej.
witamina B12 a nowotwór
refundacja lekow-nie moge zrozumiec !!!
krew z nosa:przyczyna?
Sperma