Re: Problemy Nastolatki

From: "Tomasz Kwiecień" <t...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Problemy Nastolatki
Date: Thu, 21 Nov 2002 05:46:17 +0100

Użytkownik aga <z...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:arfvma$5ge$...@n...tpi.pl...
> Witam
>
> Jak pomóc Nastolatce, która bardzo stresuje się szkołą???
> Z nerwów nie chce jeść, często płacze itp... (załamuje się totalnie).
> Najgorsze, że za rok ma maturę i tym też się już bardzo stresuje.
> Jak mogę jej pomóc???
>
> Jeśli ktoś wie jak można pomóc to proszę o radę?
>
> Aga

Konkretnie. I skupić się na przyczynie problemu.

Najważeniejsze to stworzyć jej lepsze warunki do nauki niż ma teraz (jeśli jesteś
rodzicem),
[cisza (jak w domu gadają, polecam ocharaniacze słuchu peltor
- jak najgrubsze (np. kraków, wrocławska, sklep bhp), stoperów nie, bo to syf);
ciepło (w zimnie kurczą się naczynia, słabsze ukrwienie => otępienie (znam to z
krakowskich stancji));
światło (najlepsze dzienne, lub żarówka 100W (nie słabsza) - światło odbite od
białej płaszczyzny);
spokój (czyli brak strachu, że ktoś nagle wejdzie i zrobi awanturę, najlepiej
zamykany własny pokój),
stół i krzesło ustawione tak, żeby było jak najjaśniej na pulpicie]
albo pomóc jej takie znaleźć (jeśli nie jesteś rodzicem).
[jeśli w domu jest przesrane, to można uczyć się w czytelni (u mnie w mieście zawsze
jest kilka osób)]

Naprawdę pomóc jej w nauce (jeśli możesz).
I nie po to, żeby się nie stresowała, ale po to, żeby miała jak najlepszą przyszłość.
I życzliwie (czyli bez zazdrości).

Jeśli będzie się czuła pewnie, że umie, to stres zniknie.
Całą pozostałą psychologię można sobie wsadzić w d.

Ten sposób jest wypróbowany.

Tomasz Kwiecień
http://republika.pl/tkwiecie/