Problemy cukrzyka

1. Data: 2005-01-18 14:45:29

Temat: Problemy cukrzyka
Od: "E." <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam pytania dot. cukrzyka.

1. pytanie :
Otoz jest osoba, ktora zachorowala na cukrzyce rok temu. Od tego czasu
czesto marznie - glownie stopy i palce. Co moze byc tego przyczyna ?
Wczesniej osoba ta byla "ciepla" i nie miala takich problemow - teraz czesto
marznie.

2. Osoba ta jest wrazliwa na wysoki poziom cukru we krwi - od poziomu 200 w
gore zaczyna bolec ja glowa i ciezko sie skupic. Jak mozna podniesc poziom
tolerancji ? Da sie ?

3. Osoba ta nie czuje od razu niskiego stanu cukru, dopiero czuje odbicie a
wtedy cukier jest juz na poziomie wiekszym niz 200. Co nalezy zrobic po
takim odbiciu ? Wziasc insuline i cos zjesc czy nic nie robic ?

4. pytanie :
Jaka powinna byc dieta cukrzyka, aby bylo mozna kontrolowac spokojnie cukier
?

Pozdrawiam
E.

2. Data: 2005-01-18 17:38:45

Temat: Re: Problemy cukrzyka
Od: "Simonto" <s...@T...TOonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czesto marznie - glownie stopy i palce. Co moze byc tego przyczyna ?
> Wczesniej osoba ta byla "ciepla" i nie miala takich problemow - teraz

A to pierwsze slysze

> 2. Osoba ta jest wrazliwa na wysoki poziom cukru we krwi - od poziomu 200
> gore zaczyna bolec ja glowa i ciezko sie skupic. Jak mozna podniesc poziom
> tolerancji ? Da sie ?

Nie da sie - jest to sprawa indywidualna - ale dobrze ze czuje wysokie
cukry - moze opanowac Hiperglikemie
Co to znaczy wg ciebie niski cukier ??? ILE ????

> 3. Osoba ta nie czuje od razu niskiego stanu cukru, dopiero czuje odbicie
> wtedy cukier jest juz na poziomie wiekszym niz 200. Co nalezy zrobic po
> takim odbiciu ? Wziasc insuline i cos zjesc czy nic nie robic ?

ILE to jest wg ciebie niski cukier ??? Jak jest "ustawiona" ta osoba (jakie
dawki i kiedy bierze), ile WW je w ciagu dnia i jak sa rozlożone ???

> 4. pytanie :
> Jaka powinna byc dieta cukrzyka, aby bylo mozna kontrolowac spokojnie
> cukier

ZBILANSOWANA, ZRÓWNOWAZONA, ZAWSZE TAKA SAMA, jeśli chodzi o ilość WW na
dany posilek i czas (np. Sniadanie 4 WW, 2 sniadanie 3 WW, Obiad 5 WW,
podieczorek 3 WW, kolacja 3 WW 2 kloacja 3 WW. Ale trzeba to polaczyc z
dizalaniem insuliny - zelażnie od tego jak ukladaj sie cukry, trzeba
dostosowac diete i ilosc insuliny.

Simonto

3. Data: 2005-01-18 18:11:29

Od: "lamia" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "E." <j...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Pozdrawiam
> E.
>

> polecam dokladne przestudiowanie tych stron,znajdziesz tam wszystko o co
pytasz.
http://www.cukrzyca.pl/
http://cukrzyca.akcjasos.pl/
http://www.cukrzyca.info.pl/pacjent/co_nowego/news/

4. Data: 2005-01-18 21:59:30

Od: "Slav" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> 4. pytanie :
> Jaka powinna byc dieta cukrzyka, aby bylo mozna kontrolowac spokojnie

Do adresów które podała lamia dorzucę radę - polecam wizytę w poradni
diabetologicznej celem ustawienia cukrzycy. Poziom cukru 200 jest poziomem
zabójczym dla organizmu i dobrze, że boli głowa - jest to sygnał
ostrzegawczy - trzeba wstrzyknąć odpowiedznią dawkę insuliny (jaką dawkę i
jakiej insuliny ustali lekarz). Taki poziom nie powinien się zdarzać przy
wyrównanej (dobrze prowadzonej) cukrzycy. Marznięcie kończyć świadczy o
pierwszych zmianach w organiźnie związanych najprawdopodobniej z cukrzycą -
zaburzenia krążenia. Dietę i sposób prowadzenia cukrzycy podadzą, nauczą w
poradni. Jeżeli nie ustawi się tej cukrzycy powikłania będą tragiczne i
bolesne, przez zaburzenia krążenia, przewodzenia newrowego, ślepotę,
uszkodzenie nerek, amputacje do śmierci włącznie.

Pozdrawiam i życzę powodzenie - z cukrzycą da się żyć !!

Sławek

5. Data: 2005-01-19 09:58:29

Od: "E." <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> ILE to jest wg ciebie niski cukier ??? Jak jest "ustawiona" ta osoba
(jakie
> dawki i kiedy bierze), ile WW je w ciagu dnia i jak sa rozlożone ???

Zalozmy ze cukier spada, przy poziomie 60-70 ta osoba nie czuje niskiego
cukru. Dopiero po chwili serce zaczyna jej szybciej bic, slabiej sie czuje i
okazuje sie ze wlasnie bylo odbicie. Wtedy cukier skacze nagle na duzy
poziom - ok. 200 i wiecej. Pozdr. E.

6. Data: 2005-01-19 14:17:07

Od: "Simonto" <s...@T...TOonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cukru. Dopiero po chwili serce zaczyna jej szybciej bic, slabiej sie czuje
> okazuje sie ze wlasnie bylo odbicie. Wtedy cukier skacze nagle na duzy

E co s mi sie nie chce wierzyc ! 60-70 to jeszcze nie jest taki niski
cukier. Jeszcze nie widzialem aby
cukier NAGLE skoczyl z 60 do 200 bez dodatkowej porcji jedzenia ! Moze cis
jest nie tak z whlanialnoscia
insuliny !

Simonto

dziecko upośledzenie umysłowe stopien lekki
do "zębologów"- ból po wypełnieniu
Zrosty
Candidoza i głodówka
Balon żołądkowy....