Problemy z jądrem

1. Data: 2002-08-20 13:34:59

Temat: Problemy z jądrem
Od: "Jaro" <2...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam takie oto pytanie:
Na prawym jądrze zauważyłem u siebie jakąś narośl w stylu torbieli wielkości
może ziarnka grochu,jest wyczuwalna pod palcami, niebolesna , nie powiększa
się od czasu kiedy ją zaważyłem.
Przeczytałem gdzieś w necie że to może być rak jądra i że akurat mniej
więcej w moim wieku występuje (mam 25 lat)
Zapisałem się już do internisty po skierowanie ale chciałbym się dowiedzieć
co to jeszcze może być bo wolałbym żeby to nie było nic poważnego :(

2. Data: 2002-08-20 14:11:47

Temat: Re: Problemy z jądrem
Od: Konrad Bagiński <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaro wrote:

> Na prawym jądrze zauważyłem u siebie jakąś narośl w stylu torbieli wielkości
> może ziarnka grochu,jest wyczuwalna pod palcami, niebolesna , nie powiększa
> się od czasu kiedy ją zaważyłem.

Natychmiast wal do urologa, natychmiast mówię!

> Przeczytałem gdzieś w necie że to może być rak jądra i że akurat mniej
> więcej w moim wieku występuje (mam 25 lat)

Może być wodniak albo rak jądra - to najbardziej prawdopodobne schorzenia. Ale
raczej rak.

> Zapisałem się już do internisty po skierowanie ale chciałbym się dowiedzieć
> co to jeszcze może być bo wolałbym żeby to nie było nic poważnego :(

Pocieszę Cię - nawet rak jądra tak naprawdę nie jest bardzo groźny, w Twoim
wieku i szybkiej diagnozie jest 99% szans szybkiego i skutecznego wyleczenia.
Dostaniesz skierowanie do urologa, potem trafisz na USG, ewentualnie tomografię
i na pewno na badania krwi. USG prawdopodobnie wykaże "niejednorodną
echogeniczność" i inne świństwa, o których nie będę tu pisał. W krwi
najważniejsze są dwa wskaźniki: AFP i BetaHCG. Jedno to marker nowotworowy, a
AFP wskazuje na obecność (mogę się mylić) komórek macierzystych. Jeśli nie są w
normie (będzie podana na wynikach) to niestety czeka Cię operacja.
Prawdopodobnie będziesz miał usunięte jedno jądro. Żadne fajerwerki, szybko i
prosto.
Doskonale znam to z autopsji. Napisz coś więcej na priv, pomogę Ci. Półtora
miesiąca temu byłem operowany.

Konrad Bagiński
http://kbaginski.republika.pl

3. Data: 2002-08-21 08:51:09

Od: "Tomma" <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaro <2...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> Zapisałem się już do internisty po skierowanie ale chciałbym się dowiedzieć
> co to jeszcze może być bo wolałbym żeby to nie było nic poważnego :(

Bardzo dobrze, ze sie przebadasz, takich zmian nie wolno bagatelizowac.
Ale tez nie martw sie, bo to wcale nie musi byc rak. W zdecydowanej
wiekszosci takie zmiany sa niezlosliwe i okazuja sie torbielami nasiennymi
lub innymi niegroznymi zmianami.Konrad troche cie postraszyl, pewnie dlatego,
zebys nie zwlekal z wizyta u lekarza (bo gdyby jednak to byl rak, to szybkie
podjecie leczenia gwarantuje prawie pewne wyleczenie)
Sam mam cos takiego, bylem u lekarza, robilem USG i okazalo sie ze wszystko
jest w porzadku.

4. Data: 2002-08-21 09:12:22

Od: "PeSz" <p...@u...com> szukaj wiadomości tego autora

Tez mialem cos takiego, byla to zwykla torbiel nasienna.
Wycieli mi to, 3 dni w szpitalu i do domu.

Pozdr
PeSz

5. Data: 2002-08-21 15:20:15

Od: "Jarosław Madejek" <2...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
To znowu ja
Byłem juz u urologa (b .miły lekarz tak na marginesie
http://www.endoklinika.com.pl/klinika/o%20nas.htm)i powiedział ze to jest
nie bezpośredno na jądrze choć b blisko i że to jakieś otorbienie.
Przyczyn może byc kilka np kamień nerkowy i zalecil usunięcie tego czegoś.
Powiedział też że nie ma pośpiechu i że to nic poważnego.
Umówiłem się na zabieg na 14 września (po sesji) ma to zająć około 2 godzin
i zrobią to w znieczuleniu miejscowym (dowiem się jeszcze o szczegóły).

Mam nadzieję że wszystko dobrze się skończy bo trochę się zaniepokoiłem

Chciałbym podziękować serdecznie wszystkim osobom które poświęciły trochę
czasu i pomogły mi w tej sprawie a w szczególności Konradowi Bagińskiemu za
pomoc porady i wsparcie

Wielkie dzięki i poinformuję was jak sprawa się skończyła

co to jest?
dyskopatia
Kurzawki
drozdzaki w przwodzie pokarmowym