Problemy z tetnem

11. Data: 2000-03-18 10:22:33

Temat: Odp: Off-topic : Problemy z optymalnymi
Od: "Cosa" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jacek <o...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:VE5A4.4124$O...@n...tpnet.pl...

> Cosa <c...@p...onet.pl> wrote in message
powstające w wątrobie ATP jest przenoszone do mięśni
> serca przez krwinki czerwone, gdzie ATP zostaje "rozładowane" z energii i
> odesłane do powtórnego naładowania.

ROTFLL
ATP jest do tego stopnia nietrwałe że produkowane jest tylko w tych
miejscach gdzie potrzebne - nie ma mowy o magazynowaniu , czy
transportowaniu w komórce , wiec co tu mowic o transporcie w erytrocytach -
one transportują tylko i wyłacznie tlen i odrobinę CO2

> Przy okazji zmniejszania się serca opisywano
> również ustępowanie wad serca o typie niedomykalności zastawek.

A , przypatkowo tetralogi Fallota nie leczy???

> ATP brakuje, gdy narządy je wytwarzające, głównie dla potrzeb mózgu i
serca, nie mogą wytworzyć go tyle ile potrzeba.

Cząsteczka ATP jest nietrwała - nie jest w stanie być transportowana nawet
wewnątrz komórki!!!!!

> Gdy nagłe zmniejszy się podaż ATP dla
> serca i mózgu, organizm wytwarza dla tych narządów tak zwane ciała
ketonowe,
> co ma miejsce w cukrzycy, w głodówce i na diecie bogato tłuszczowej z
> brakiem w niej węglowodanów lub ze zbyt małą ich ilości.

Ciała ketonowe powstają gdy podczas beta-oksydacji kwasów tłuszczowych
istnieje zbyt
duże stężenie acetylo-CoA.

>W tych stanach
> organizm musi wytwarzać sam glukozę. Dla wytworzenia jednej
gramocząsteczki
> glukozy organizm musi zużyć energie z 6 gramocząsteczek ATP.

No prawie- z 4 moli ATP i 2 moli GTP

>Glukoza wytwarzana jest głównie z białka mięśni. Z tłuszczów nie może być
> wytwarzana.

Właśnie , a organizm jej potrzebuje - i co zmusisz go do zmiany enzymów???

>.. pozyskiwać energię z zamiany kwasu pirogronowego na mlekowy,

Reakcja ta służy odtworzeniu jedego z substratów glikolizy w warunkach
beztlenowych , nie wytworzeniu energii

>Gdy serce musi spalać kwasy tłuszczowe lub (i) pozyskiwać
>energię z zamiany kwasu pirogronowego na mlekowy, to serce jest chore na
>chorobę wieńcową.
> Gdy musi przetwarzać węglowodany na trójglicerydy, dla
> pozyskania tlenu, jest chore na niewydolność krążenia. Gdy musi spalać
> glukozę w procesie glikolizy, jest chore na miokardiopatię przerostową.
Czym
> więcej musi spalać glukozy, tym robi się większe i cięższe oraz mniej
> wydolne. "

Bełkot nie mający nic wspólnego z medycyną - jesli to są slowa dyplomowanego
lekarza to wstyd i hanba dla zawodu - choroba wiencowa z ze spalania
tluszczy przez serce , no i oczywiscie "serce chore na niewydolność
krążenia"
ROTFLL

12. Data: 2000-03-18 18:08:49

Temat: Re: Off-topic : Problemy z dr(?) Kwasniewskim
Od: "Martin Mariner" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

> Gdy brakuje ATP serce musi spalać
> różne "paliwa" w większej lub mniejszej ilości. ATP brakuje, gdy narządy
je
> wytwarzające, głównie dla potrzeb mózgu i serca, nie mogą wytworzyć go
tyle
> ile potrzeba.

Bzdura kompletna!
ATP nie jest produkowane przez jakies "narzady" ale przez KAZDA komorke
organizmu.
ATP nie moze nawet byc transportowane pomiedzy komorkami a co dopiero
narzadami, transportowane sa tylko (przez krew) zwiazki niezbedne do jego
wytworzenia (np. wlasnie glukoza).

[glukoza]
> Z tłuszczów nie może być
> wytwarzana.

Moze pochodzic z glicerolu z triacylogliceroli.

> Gdy serce musi spalać kwasy tłuszczowe lub (i) pozyskiwać
> energię z zamiany kwasu pirogronowego na mlekowy, to serce jest chore na
> chorobę wieńcową.

Pozyskiwac energie z zamiany kw. pirogronowego na mlekowy?!?!
Taka reakcja zachodzi w glikolizie beztlenowej po to by odtworzyc zuzyty
wczesniej NAD+

[jeszcze o sercu]
> [...]
> Czym
> więcej musi spalać glukozy, tym robi się większe i cięższe oraz mniej

To napisal lekarz?! I do tego doktor n. med. ?!?!?

Poza tym 50g glukozy dziennie to zdecydowanie za malo. Sam uklad nerwowy
zuzywa ok. 120g (w stanach dlugiego glodzenia mozna obnizyc do ok. 40-50g)
a stanowi to ok. 60% calkowitego dziennego zuzycia glukozy przez organizm w
spoczynku.

--
pozdrawiam,
Marcin

13. Data: 2000-03-18 19:45:59

Od: "jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Martin Mariner <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> a stanowi to ok. 60% calkowitego dziennego zuzycia glukozy przez organizm

No to powiedz mi dlaczego ja ciągle żyję, a takich jak ja jest miliony na
calym swiecie. przy tym zjadamy nie wiecej niz 50 g bialka, a wiec i na
wyprodukowanie tej glukozy nie bardzo dostarczamy substratów. Po wielu
latach juz dawno powinniśmy nie żyć.

Piszecie, ze to bzdury. Owszem wg ksiązek biochemicznych i owszem. Ale
dlaczego nie pomyślicie że te ksiązki są stekim bzdur?
Zauważcie że my, optymalni zyjemy i czujemy się doskonale, nie chorujemy na
przeziębienia, rózne infekcje, dużo żadziej na poważniejsze dolegliwości.
Dlaczego dyskutujecie z faktami? Trzymacie się tych waszych książek
jakbyście sami je napisali.
Smutne to.
Czy ma ktoś z was możliwości przeprowadzenia różnych badań? Chętnie wezmę w
tym udział, aby było lepiej możemy przebadać kilka osób dość długo
stosujących nasz model zywienia.
Pozdrawiam.
Jacek

14. Data: 2000-03-19 18:00:16

Temat: Re: Off-topic : Problemy z optymalnymi
Od: "jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Monika <m...@k...net.pl> wrote in message

> [...]
No dobra, to troche inne źródło:

Łódź, 26.10.1987.
Współpraca naszego Zakładu Żywienia Człowieka z lek. med. Janem
Kwaśniewskim datuje się od ponad 10 lat. Za jej początek
należy uznać powołanie z inicjatywy ówczesnego ministra zdrowia
ť opieki społecznej specjalnej komisji do oceny wyników badań prowadzonych
przez l. Kwaśniewskiego. Zostałem członkiem tej komisji, której
przewodniczył prof. dr J. Aleksandrowicz.
Od tej chwili J Kwaśniewski pozostawał z nami w dość ścisłym kontakcie,
biorąc m.in. czynny udział (wygłaszanie referatów) w seminariach
odbywających się w naszej Katedrze oraz we współpracującej
z nami f Klinice Chorób Wewnętrznych naszej uczelni. Uczestniczył też
aktywnie w opracowaniu założeń merytorycznych, organizacyjnych
i metodycznych tematu badawczego pt. " Wpływ diety niskowęglowodanowej na
stan zdrowia, stan odżywienia oraz przemianę lipidów i azotu
w organizmie", wykonywanego w ramach programu resortowego MZiOS
"Optymalizacja żywienia ludności", a koordynowanego przez Instytut
Żywności i Żywienia w Warszawie. Należy dodać, że pojęcie "dieta
niskowęglowodanowa" odpowiada pojęciu "dieta optymalna", stosowanemu przez J
Kwaśniewskiego.
Badania wstępne, przeprowadzone na zwierzętach doświadczalnych wykazały,
że dieta niskowęglowodanowa obniża w sposób istotny
poziom cholesterolu oraz innych lipidów we krwi.
Następne badania przeprowadzono już na dorosłych mężczyznach,
cierpiących na choroby układu krążenia, w ścisłej współpracy z Kliniką
Chorób Wewnętrznych oraz z Zakładem Diagnostyki Laboratoryjnej instytutu
Patologii naszej uczelni. Wykazały one, że dieta niskowęglowodanowa,
stosowana przez okres 6 miesięcy spowodowała istotny spadek
masy ciała u osób z nadwagą, a ponadto:
a) nie spowodowała uchwytnych niekorzystnych zmian w stanie
zdrowia (ocenianym na podstawie szerokiego zestawu badań laboratoryjnych i
klinicznych);
b) spowodowała uchwytne korzystne zmiany w stanie zdrowia badanych
mężczyzn.
21
Zaliczyć do nich należy m. ŕn. (poza obniżeniem masy ciała):
- poprawę sprawności fizycznej
- poprawę wydolności układu krążenia;
- złagodzenie objawów choroby wieńcowej;
- poprawę sprawności narządu oddechowego.
W okresie 6 miesięcy przestrzegania diety nie ujawniły się u badanych
objawy ketozy, hipercholesterolemii oraz hiperurikemii, które stanowią
główne zastrzeżenia przeciwko stosowaniu diety niskowęglowodanowej.
Należy dodać że przed nami badania nad wpływem diety "optymalnej "
przeprowadził na szczurach zespól pod kierunkiem prof. dr S Bergera (SCGW),
który wykazał m.in. korzystny wpływ tej diety na funkcjonowanie ośrodkowego
układu nerwowego (mózgu) u szczurów.
Podane wyżej fakty stanowią dobry przykład wiedzy lek. J. Krvaśniewskiego
w zakresie nauki o żywieniu oraz umiejętności korzystania z niej w celach
praktycznych.
Prof. dr Henryk Rafalski
Katedra Higieny Akademii Medycznej Łódź

15. Data: 2000-03-19 19:22:40

Temat: Re: Problemy z dr(?) Kwasniewskim
Od: "Martin Mariner" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jacek <o...@p...com> napisał(a) w artykule
<X1RA4.9584$Ob.307243@news.tpnet.pl>...

> [...]
> calym swiecie. przy tym zjadamy nie wiecej niz 50 g bialka, a wiec i na
> wyprodukowanie tej glukozy nie bardzo dostarczamy substratów. Po wielu

Nie bardzo sie orientuje w waszej diecie. Jak rozumiem dziennie
jest to ok. 50g bialka, tyle samo weglowodanow a reszta to tluszcze?
Co wobec tego jecie?

> [...]
> przeziębienia, rózne infekcje, dużo żadziej na poważniejsze dolegliwości.
> Dlaczego dyskutujecie z faktami? Trzymacie się tych waszych książek

To nie takie proste. Przemiany weglowodanow sa jednym z najlepiej poznanych
i najlepiej opisanych dzialow biochemii.

> Czy ma ktoś z was możliwości przeprowadzenia różnych badań? Chętnie wezmę
> tym udział, aby było lepiej możemy przebadać kilka osób dość długo
> stosujących nasz model zywienia.

Czy ktos juz (poza dr(?) Kwasniewskim) prowadzil/prowadzi takie badania?

pozdrawiam,
--
Marcin
m...@f...onet.pl

16. Data: 2000-03-20 14:32:05

Od: p...@a...gda.pl (Piotr Zielinski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> calym swiecie. przy tym zjadamy nie wiecej niz 50 g bialka, a wiec i na
> wyprodukowanie tej glukozy nie bardzo dostarczamy substratów. Po wielu

Gdzie miliony? Lepiej zrobcie powazniejsze badania, czy nie grozi wam jednak
miazdzyca i nowotwory jelita grubego. Bo na to wskazuja dane z literatury.
Dlaczego tak bezkrytycznie przyjmujesz swoja diete?
Amerykanie przebadali roznorodne diety na wszystkie sposoby, na tysiacach
osob obserwowanych przez dziesiatki lat. Na ich podstawie sporzadzili liste
zalecen co do zdrowego odzywiania
(http://www.quackwatch.com/03HealthPromotion/dga.htm
l). Ta lista zalecen
jest niestety bardzo sprzeczna z twoimi zasadami zywienia. Jest ona dla mnie
bardziej wiarygodnym zrodlem, niz spekulacje i nieopublikowane dane doktora
Kwasniewskiego.

> Dlaczego dyskutujecie z faktami? Trzymacie się tych waszych książek
> jakbyście sami je napisali.

To ty sprzeciwiasz sie faktom. Polecam twojej lekturze rzetelny i
inteligentny www.quackwatch.com. Twierdzenia zawarte tam sa poparte faktami.

Piotr Zielinski

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-sci-medycyna
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-sci-medycyna/

17. Data: 2000-03-20 21:17:51

Od: "jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Nie bardzo sie orientuje w waszej diecie. Jak rozumiem dziennie
> jest to ok. 50g bialka, tyle samo weglowodanow a reszta to tluszcze?

Żółtka jaj, masło, słoninę, nerki, wątrobę, boczek, podgardle, smalec itp.
Ogólnie białko zwierzęce, (30-50 g dziennie), Tłuszcze zwierzęce, im
twardsze tym lepsze.
Weglowodanów ok 0,8 g na kg ciała. Tyle aby nie było ketonów w moczu.

> na
>
> To nie takie proste. Przemiany weglowodanow sa jednym z najlepiej
poznanych
> i najlepiej opisanych dzialow biochemii.

Zgadzam się, bardzo żałuję ze tak swietnie nie jest przebadany metabolizm
Eskimosów czy chociażby optymalnych :(.
Osobiście uważam, ze jest to przebadane ale wyników nie publikują
właściciele badan, czyli firmy farmaceutyczne, które robią swietny interes
na chorych a nie zdrowych.

> Czy ktos juz (poza dr(?) Kwasniewskim) prowadzil/prowadzi takie badania?

W tej chwili w USA badają diete Atkinsa(prawie identyczna), ale na razie po
4 miesiącach diety mają wyniki. Troche jeszcze trzeba poczekać.
Jacek

18. Data: 2000-03-21 15:36:13

Od: "Asiek" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacek" <o...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]

Podaj, prosze zrodla tej informacji (tzn. skad ta pewnosc, ze
miliony?)

O ile sie zorientowalam stosujesz ta diete od dwoch lat. Czy dwa lata
to wiele? Pogadajmy za 20.

W innym poscie powolujesz sie na jakis list wybrany i omowiony przez
Kwasniewskiego, jako przyklad zbawiennego dzialania diety. A jak
myslisz, ile listow typu: "cierpie na chorobe XX, lekarze mi nie
pomogli, za namowa YY zaczalem stosowac diete optymalna, moj stan
tragicznie sie pogorszyl, stracilem szanse na wyleczenie mojej
choroby" pan doktor(?) Kwasniewski po prostu wrzuca do kosza (albo
pali, zeby czasem ktos sie o nich nie dowiedzial).

A teraz, prosze odpowiedz mi: ile masz ksiazek napisanych przez
Kwasniewskiego? Czy prenumerujesz jakies czasopismo zwiazane z ta
dieta?

Asiek

19. Data: 2000-03-21 21:11:18

Temat: Re: Problemy z tetnem
Od: j...@f...edu.pl (Jerzy Tarasiuk) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czasami bol glowy mnie nie opuszcza przez caly tydzien. Czasami sa dni
> ze jak przyjde do pracy jestem nieprzytomna wymeczona przez bol glowy
> przez cala noc i niewyspana, ze jak chodze to sie przewracam bo jestwem
> taka slaba a tetno zawsze powyzej 90, 98 105. Nawet teraz bylam calu
> tydzien chora i z temperatura i caly dzien nic nie robilam tylko lezalam
> a jak zmierzylam tetno to bylo 98 uderzen na minute??
> Dodam ze nie trenuje , nie biegam i nie wysilam sie fizycznie w ogole,
> prace mam siedzaca przez 8 godzin dziennie przed komputerem i co???? nie

No to pewnie wlasnie dlatego - potrzeba troche ruchu, moze
trzeba sie lepiej odzywiac - moze masz niedobor magnezu lub
zelaza, zrob badanie krwi na mikroelementy i na elekrolity,
pewnie okaze sie co jest nie tak. Ale z drugiej strony warto
chyba zbadac, czy serce jest w porzadku, bo moze jest takie
slabe, ze nie da rady pompowac krwi tyle ile potrzeba?

W kazdym razie: badania, konsultacje z internista, moze na
wszelki wypadek tez z kardiologiem, i jesli nie bedzie
wyraznych przeciwwskazan, to zacznij trenowac jakis sport -
tylko nie taki jak szachy czy brydz ;-)
Nawet jak serce jest slabe, to w tym wieku jeszcze moze sie
wzmocnic, tylko niech ma po co, wiec koniecznie duzo ruchu!

Ja tez w mlodosci miewalem problemy, okazalo sie, ze za malo
zelaza (kazano mi brac tabletki, i to nieraz), magnezu (mimo
ze bralem bez pytania lekarza, to po badaniach lekarz dal mi
recepte - znaczy ze bralem za malo). A i tak, jak zaczalem
trenowac, to wiekszosc problemow zdrowotnych zniknela...

Jurek

20. Data: 2000-03-22 14:31:46

Od: Leszek Poręba <l...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Asiek" <a...@p...fm> napisał / wrote:

> Użytkownik "jacek" <o...@p...com> napisał w wiadomościnews:3AwB4.14759
$O...@n...tpnet.pl...> > > No to powiedz mi dlaczego ja ciągle żyję, a takich
jak
ja jestmiliony na> > > calym swiecie.Podaj, prosze zrodla tej informacji (tzn. skad
ta
pewnosc, zemiliony?)> > > Po wielu (...) latach juz dawno powinniśmy nie żyć.O ile
[...]

"Cynizm to pierwszy stopien do nieporozumienia"
"...(?)dr Kwśniewski..." w środowisku lekarskim być może przestrzega się tytułowania,

natomiast dla optymalnych Kaśniewski jest poprostu doktorem. Zapewnwe nigdy nie
zwracasz się do lekarza pre panie lekarzu tylko panie doktorze. I taka nazwa
zwyczajowa
do Kwaśniewskiego się przykleiła. Na ostatniej stronie "Diety optymalnej" w opisie
książki wyraźnie jest napisane, że Kwachu jest lekarzem z II stopniem specjalizacji.
Kto czyta ten wie.

Dieta Optymalna funkcjonuje już od 30 lat, a doktor Kwaśniewski najdłużej ją stosuje.

Zatem popisz się i zapytj Go o to co Ciebie interesuje.

Osobiście stosuję 'dietę' od ponad 2 i pół roku i nigdy nie czułem się tak dobrze jak

podczas jej stosowania. Należy dodać, że aby dieta odniosła skutek trzeba zastosować
się do zasady: na 1 gram bałka (najlepiej zwierzęcego) zjeść 2.5 do 3.5 gramów
tłuszczu
(najlepiej zwierzęcego)i dodać 0.8 grama węglowodanów. Tą metodą leczonych jest
przyczynowo kilkanaści chorób powszechnie uważanych za nieuleczalne.

Odwiedź stronę priv2.onet.pl/szc/ikoiko

l...@p...wp.pl

Polipy nosa - po raz drugi
nerki - a uklad krzepniecia