Re: Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?

From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?
Date: Wed, 11 Feb 2015 10:52:20 -0600

"XL" <i...@g...pl> wrote in message
news:dh9ph8m778us.1evabu0ml53d8$.dlg@40tude.net...
> [...]
dough-baguette-everything-i-know-one-bread

> A gdzie ona tam puszyste - ot, klucha z wielkimi dziurami. Żaden cud.

Przez puszystość właśnie rozumiem wypiek z dużą ilością powietrza
na jednostkę objętości miąższu - o te duże dziury chodzi w bagietkach
i ciabatach. W rasowej bagietce chodzi właśnie o to aby miała więcej
skórki niż miąższu - robi się je albo bardzo cienkie rurki, aby miąższu
było po prostu mało, albo właśnie spienia się ciasto aby poza skórką
było w środku prawie samo powietrze.

A'propos chlebków ciabata - widzę, że w tytule wątka zrobiłem błąd.
Originalne bagietki to wyrób francuski, ciabata to pomysł Włochów jako
odpowiedź na zagrożenia od konkurencji francuskich bagietek właśnie :-)