Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?

301. Data: 2015-02-23 22:01:21

Temat: Re: Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Feb 2015 21:45:58 +0100, Trefniś napisał(a):

> Szkoda więc, że nie czytasz dokładnie. Wolisz pouczać.

Nie pouczam, tylko uściślam - żeby się jakiś Czepiol nie przyczepił.

> Brak wyobraźni.
> Legalnie kupuję w legalnym źródle legalne ziarno, którego wykorzystanie
> jest nielegalne.

GMO?

> Już to jest absurdem!

Ależ oczywiście - sama kupowałam np konopie dla kur. Bo kiedyś miałam kury.
Uprawa zabroniona, ale ziarno już nie.

> Spokojnie mogę odsprzedać na targu, czy przez płot.
> Wręcz mogę oszukać - sąsiadowi sprzedaję tańsze GMO, ukrywając jego
> pochodzenie.

No ale nie piszemy tutaj o przestępstwach, tylko o legalnym handlu.

> Jeśli na targu sprzedaje się tytoń bez akcyzy, to akurat nie sprzedaje się
> materiału siewnego :)
> Jeśli ktoś w to uwierzy - jest naiwny.

J.w.

> No właśnie - odrobina wyobraźni, Ikselka. Co zrobi taki rolnik?

No co? Powie, że to nie na siew, tylko dla kur. Na przykład.
3-]

> Najlepiej spytaj Pszemola - będzie zachwycony, że może wbrew oszołomom
> poprawiać polskie rolnictwo i działać na rzecz pomyślności społeczeństwa.
> GMO ma niby wady, ale np. szczury tracą zdolności rozrodcze - to przecież
> dobrze! Szczury są szkodnikami i roznoszą choroby!
> Rząd niby czegoś tam zakazuje - ale przy okazji ułatwia łamanie prawa jak
> tylko może.
> :)

W prawie są furtki, o których pospolitemu obywatelowi się nawet nie śni. Bo
to nie są furtki dla każdego.

--

XL
pewni siebie.

302. Data: 2015-02-23 22:04:58

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Feb 2015 22:00:04 +0100, Trefniś napisał(a):

> Kiedy uprawy GMO będą już powszechne (skażenie upraw!), wszyscy będą
> płacić na Monsanto et consortes.

Przecież w tym wszystkim o to chodzi! - rząd rolnikowi pomaga, póki jeszcze
się nie rozsiało. Potem, kiedy już (niewatpliwie kiełkujące) powiązania z
Monsanto w rządzie staną się dostatecznie silne, zacznie ścigać tych,
którym pomógł.
--

XL
pewni siebie.

303. Data: 2015-02-23 22:08:55

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Trefniś" <t...@m...com> wrote in message
> [...]
> i zerową możliwość przyłapania na procederze - to rząd sam mu podpowiada

Oprócz kar od rządu, za nielegalne uprawy, rolnik uprawiający MON810
liczyć się musi z możliwością pozwu sądowego od Monsanto...

304. Data: 2015-02-23 22:15:58

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Legalnie kupuję w legalnym źródle legalne ziarno, którego wykorzystanie
> jest nielegalne.
> Już to jest absurdem!

Jakie wykorzystanie jest nielegalne? Do siania nielegalne?
No nie widzę problemu, skoro kupiłeś ziarno do jedzenia.

To coś tak jakbyś kupił szczeniaka rasowego i w umowie
miał przy zakupie zastrzeżenie że masz go wykastrować
i nie wolno Ci go używać do rozmnażania szczeniaków...
Ale możesz "legalnie" wykorzystać zakup szczeniaka
do tego aby sobie z tego wychować psiego przyjaciela.

> [...]
> dobrze! Szczury są szkodnikami i roznoszą choroby!
> Rząd niby czegoś tam zakazuje - ale przy okazji ułatwia łamanie prawa jak

Nie wiem jak Ty to sobie kombinujesz ale zupełnie nie widzę
tego tak jak Ty. Ziarno GMO kupujesz w konkretnym celu.
Jest to różnica w stosunku do ziarna nie-GMO którą trzeba
zrozumieć zanim się wyda na takie (tańsze!) ziarno pieniądze.
Nikt tu rolnictwa na siłę poprawiać nie chce - nie musisz
kupować nasion GMO, możesz wszystko uprawiać po staremu
jeśli tak Ci się chce i tak kalkulujesz że wyjdziesz na swoje.
Dla mnie to jest wszystko logiczne i ma sens.
Analogie są liczne z innych dziedzin świata: podałem już
przykład licencji na oprogramowanie albo szczeniak wyżej.

305. Data: 2015-02-23 22:37:41

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 21:34 XL <i...@g...pl> pisze:

> Dnia Mon, 23 Feb 2015 21:28:45 +0100, Trefniś napisał(a):

(...)

> Wygrały ceną - masło jest już bardzo drogie.

Pisałem o _majonezie_ domowym! Mimo, że wypada taniej niż najtańsze
margaryny - przegrał.
A smaczniejszy i znacznie zdrowszy (niski IG i duża zaw. zdrowszych
tłuszczy).
Prosta rzecz - _zdrowy_ olej rzepakowy z emulgatorem w formie żółtka.
Wygrywa jakaś uwodorniona mieszanina oleju palmowego.

> Pytanie, kto i dlaczego kupuje
> te DROGIE margaryny, ceną nawet przewyższajace masło!

Rodzaj nowej w Polsce mutacji snobizmu - niektórzy kupują nawet gorsze -
byle w drogim sklepie i w odpowiedniej cenie.

Mnie zachwyca ostatnio "Smakowita Pajda - smalczyk w 100% roślinny" ZT
Kruszwica.
Jest wersja z cebulką i jabłkiem, oraz z ziołami ogrodowymi:

http://www.ztkruszwica.pl/pl/aktualnosci/smakowita-p
ajda

Pierwsza z brzegu recenzja (wegetarianki!):

http://zielonyjelen.blox.pl/2013/12/Oceniam-sobie-Sm
akowita-Pajda.html

Tylko nie kpijcie z nicka "Zielony jeleń"...

Jeden wielki zachwyt.
Nawiasem - dziwią mnie wegetarianie, którzy na siłę próbują swoje potrawy
upodobnić do mięsnych... Dla mnie (mam za sobą wielomiesięczny
wegetariański epizod) zawsze było to oszukiwanie samego siebie przez
wegetarian.

Zgadnijcie, z czego ów "smalczyk"?
"Oleje i tłuszcze roślinne (słonecznikowy, palmowy, rzepakowy, kokosowy w
zmiennych proporcjach) prażona cebulka (9,2%), sól, suszone jabłka (0,6%)
aromaty"

Hehe - olej palmowy i "zmienne proporcje". Wegetarianie zachwyceni (na
szczęście chyba nie wszyscy).

Naprawdę - ten produkt to chyba test "jak daleko można bezkarnie pogrążyć
się w idiotyźmie".
Jak widać - można jeszcze dalej, czekam na kolejne produkty!

--
Trefniś

306. Data: 2015-02-23 22:57:49

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 22:01 XL <i...@g...pl> pisze:

(...)

> GMO?

O to właśnie chodzi!
W Polsce dozwolony jest obrót materiałem siewnym, którego nie wolno
wysiać/obsadzić!

> Ależ oczywiście - sama kupowałam np konopie dla kur. Bo kiedyś miałam
> kury.
> Uprawa zabroniona, ale ziarno już nie.

No właśnie, to coś podobnego!

> No ale nie piszemy tutaj o przestępstwach, tylko o legalnym handlu.

Piszę właśnie o tym - jeśli pastwo ułatwia łamanie prawa, to de facto
godzi się na jego łamanie!
A kiedy już uprawy GMO będą powszechne...
Te zabronione (np. owe MON810, czy Amflora) uprawy określi się jako
skażenie z Czech i Słowacji (u nich uprawiać wolno).
To jest wprowadzanie GMO tylnymi drzwiami - politycy są takimi głupcami,
że być może nawet nieświadomie.

(...)

> No co? Powie, że to nie na siew, tylko dla kur. Na przykład.
> 3-]

O to właśnie chodzi!
A GMO na polach - to skażenie uprawami z Czech i Słowacji, od sąsiada etc.

(...)

> W prawie są furtki, o których pospolitemu obywatelowi się nawet nie śni.
> Bo
> to nie są furtki dla każdego.

Już szlachta mawiała: "prawo w Rzplitej jest jak pajęczyna, bąk się
przebije, ugrzęźnie muszyna."

--
Trefniś

307. Data: 2015-02-23 22:57:51

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Feb 2015 22:37:41 +0100, Trefniś napisał(a):

> [...]
> się w idiotyźmie".
> Jak widać - można jeszcze dalej, czekam na kolejne produkty!

Co a zbieg okoliczności - właśnie dziś na zakupach MŚK zwrócił mi ze zgrozą
uwagę na to "cudo". Także na jakąś "margarynę o smaku masła". Podobne
uczucia żywimy od dawna do "kotletów sojowych"... Cz(e)kam na dalsze
sensacje tego typu...
--

XL
pewni siebie.

308. Data: 2015-02-23 23:06:22

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Feb 2015 22:57:49 +0100, Trefniś napisał(a):

> [...]
>
> (...)

> O to właśnie chodzi!
> W Polsce dozwolony jest obrót materiałem siewnym, którego nie wolno

Tzn jeśli z legalnego obrotu, to JUŻ wolno. Ustawowo.
Niestety.

> No właśnie, to coś podobnego!

Polak potrafi.

> Piszę właśnie o tym - jeśli pastwo ułatwia łamanie prawa, to de facto
> godzi się na jego łamanie!
> A kiedy już uprawy GMO będą powszechne...

O tym właśnie pisałam w poprzednim poście.

> [...]
> skażenie z Czech i Słowacji (u nich uprawiać wolno).
> To jest wprowadzanie GMO tylnymi drzwiami - politycy są takimi głupcami,

Ojojoj, no jak nieświadomie? Widziałeś kiedy polityka, który nieświadomie
bierze? - przecież tym sam Monsanto (PO)steruje, odpowiedni ludzie na
odpowiednim stanowisku w rządzie - i sprawa do przodu. Jak wszędzie, gdzie
już mają monopol :-(

> (...)

> O to właśnie chodzi!
> A GMO na polach - to skażenie uprawami z Czech i Słowacji, od sąsiada etc.

To akurat jest do ustalenia, skąd, tylko wymaga badań genetycznych - ale
Monsanto stać.

> (...)

> Już szlachta mawiała: "prawo w Rzplitej jest jak pajęczyna, bąk się
> przebije, ugrzęźnie muszyna."

A że w dodatku polski chłop żywemu nie przepuści, no to GMO już forever,
niestety.

--

XL
pewni siebie.

309. Data: 2015-02-23 23:13:22

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 22:57 XL <i...@g...pl> pisze:

> [...]
> uwagę na to "cudo". Także na jakąś "margarynę o smaku masła". Podobne
> uczucia żywimy od dawna do "kotletów sojowych"... Cz(e)kam na dalsze

A toto tanie nie jest - owa "Zielony jeleń" kupowała po ponad 4 złote, w
e-sklepie Tesco opakowanie 120g. kosztuje 3,59 PLN.
:O
Jestem w szoku...

--
Trefniś

310. Data: 2015-02-23 23:37:59

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 23:06 XL <i...@g...pl> pisze:

> Tzn jeśli z legalnego obrotu, to JUŻ wolno. Ustawowo.
> Niestety.

Nie chce mi się dokładnie analizować aktualnej sytuacji prawnej (problem
czysto teoretyczny, bo praktyka jest kreowana jednoznacznie owym głupim
prawem), ale:

http://www.farmio.com/zakaz-uprawy-roslin-gmo-w-pols
ce-kukurydzy-mon-810-i-ziemniaka-amflora

"Zakaz upraw GMO w naszym kraju obowiązuje od 28 stycznia 2013 na
podstawie dwóch rozporządzeń obejmujących 235 odmian kukurydzy MON 810
oraz, aktualnie niedopuszczonego do upraw w UE, ziemniaka Amflora. Obydwa
rozporządzenia polskiego rządu były konsekwencją uchwalenia przez
parlament, w listopadzie 2012 r., ustawy o nasiennictwie, która po
podpisaniu przez Prezydenta RP (21 grudnia 2012 r.) weszła w życie z dniem
28 stycznia 2013 r. Obecny stan prawny oznacza, że w Polsce można
handlować materiałem siewnym roślin GMO, ale nie można robić z niego
praktycznego użytku, a więc uprawiać tych roślin."

(...)

> [...]
> bierze? - przecież tym sam Monsanto (PO)steruje, odpowiedni ludzie na
> odpowiednim stanowisku w rządzie - i sprawa do przodu. Jak wszędzie,

Ikselka jest bardzo pozytywnie nastawiona do wszystkich i nie wierzy, że
niektórym politykom _musi_ wystarczyć polecenie szefa klubu
parlamentarnego, ministra, czy "wola" prezydenta. I nie wnikają.

Jest też takie zjawisko jak "kolejność dziobania". Dziś dziobią inni, ale
jeśli będę robił co każą, jutro może ja?
Poza tym nawet statystycznie rzecz biorąc, część rządzących to zwykli
głupcy!

(...)
> To akurat jest do ustalenia, skąd, tylko wymaga badań genetycznych - ale
> Monsanto stać.

Oczywiście - podlinkowałem artykuły, gdzie Monsanto spokojnie wykazuje, że
rolnik ma jego ziarno i albo płaci - albo traci ziemię.

(...)

> A że w dodatku polski chłop żywemu nie przepuści, no to GMO już forever,
> niestety.

Ale za to szczurów nie będzie, bo nie będą się rozmnażały!

--
Trefniś

Gdyby ktoś chcial zmierzyć pH swojego chlebowego zakwasu lub pH swojego ciasta...
Błędy przy pieczeniu chleba pszennego
Jak się ma tycie i szczuplenie do E= mc kwadrat?
ciekawostka kulinarna
gęsi pipek