Procite - publikacje medyczne

1. Data: 2001-06-08 19:06:39

Temat: Procite - publikacje medyczne
Od: Lukasz Komsta <l...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z grupowiczów używa programu "ProCite" do gromadzenia
literatury np. z bazy Pubmed? W jaki sposób mogę dokonać konwersji
skrótów czasopism bez kropek na skróty z kropkami. Tzn. np. zamiast
"Biol Trace Elem Res" mieć "Biol. Trace Elem. Res."

--
* Lukasz Komsta * ICQ 14892426 *
* http://www.luke.eu.org/ *

2. Data: 2001-06-09 04:31:32

Temat: Re: Procite - publikacje medyczne
Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>skrótów czasopism bez kropek na skróty z kropkami. Tzn. np. zamiast
>"Biol Trace Elem Res" mieć "Biol. Trace Elem. Res."
W katalogu programu Procite jest podkatalog "Lists", który zawiera pliki
*.plj zawierające tytuły czasopism i ich skróty (zarówno z kropkami, jak
i bez). Oprócz tego jest też podkatalog "Styles" z podkatalogami o
nazwach dyscyplin naukowych i plikami *.pos (nazwy to tytuły czasopism).
Teraz powiem, co należy zrobić:
1. Normalnie importujemy rekordy (PubMed używa zdaje się nazw skróconych
bez kropek).
2. Należy otworzyć w Procicie plik "Medical-Abbr.pjl" (sprawdź, czy to
ten), który zawiera konwersję skrótów bez kropek na skróty z kropkami i
dopisać ew. nieuwzględnione nazwy (może brakować niektórych polskich
tytułów).
3. Należy znaleźć plik *.pos odpowiadający czasopismu, w którym chcemy
publikować (i go zmodyfikować, jeśli redakcja coś zmieniła). Jeśli nie
ma takiego, to należy otwierać poszczególne pliki i poszukać najbardziej
zbliżonego a potem zmodyfikować go.
4. Jak edytujemy plik *.pos, klikamy na "Configure fields" (jak zrobimy
dla to dla "Default", to będzie dotyczyło wszystkich typów publikacji;
możemy również mieć osobne ustawienia np. dla artykułów, materiałów z
konferencji etc.) i wybieramy "Journals(10)". W okienku, które się
pojawi jest opcja "Journal Lists to use for substitution" - klikamy na
"..." obok i wybieramy właściwy plik *.pjl.
5. Teraz, gdy np. spod Worda lub w Procicie chcemy zrobić bibliografię,
to wybieramy styl zgodny z nazwą czasopisma i w utworzonej bibliografii
skróty zostaną odpowiednio zamienione.
6. W razie błędów zamieny musimy poprawić wpisy w pliku *.pjl, ew. dodać
swoje. Możemy też ręcznie poprawiać bibligrafię w edytorze tekstów.
--
Artur Drzewiecki

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "bez." i "spamu." z mego adresu w nagłówku.

3. Data: 2001-06-09 11:01:10

Od: Lukasz Komsta <l...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Drzewiecki wrote:

> [...]
> ten), który zawiera konwersję skrótów bez kropek na skróty z kropkami i
> dopisać ew. nieuwzględnione nazwy (może brakować niektórych polskich

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź - jest dokładnie tak, jak sądziłem,
jednak nie mam w standardowej instalacji Procite 4 pliku
"Medical-Abbr.pjl". Mam tylko plik "Medical" w którym jest konwersja z
pełnych nazw na skróty bez kropek. Skąd wziąć taki plik? A może można
poprosić go na priv (jeśli otworzę go w procite 4, bo wersji 5 nie mam)

Sprawa jest dla mnie dość pilna, bo wyjątkowo sympatyczny promotor
zażyczył sobie kropeczek w pracy magisterskiej (tak jakby w przypadku
takiej pracy było to niesamowicie ważne) i mi się nie uśmiecha na
poniedziałek poprawiać 200 pozycji ręcznie :[

--
* Lukasz Komsta * ICQ 14892426 *
* http://www.luke.eu.org/ *

Antybiotyki + alkohol
zawał kostny - co to jest?
BSE juz w Czechach w Duszejowie , niedaleko Jihlavy (na Czesko-Morawskiej Wysoczyznie)
poważnie o dziwnych sprawach
Ospa