Produkcja wedlin - ciekawy artykul

1. Data: 2002-10-27 12:26:57

Temat: Produkcja wedlin - ciekawy artykul
Od: jd <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Niedawno w portalu "Gazety Wyborczej" przeczytalem artykul nt. sposobow
produkcji wedlin. Wiedzialem juz o tym wczesniej, ale nie myslalem, ze
proceder ten jest uprawiany na taka skale...

Stosowny odsylacz jest tu:
http://www1.gazeta.pl/wyborcza/1,34591,1087698.html

I jeszcze tu: http://www1.gazeta.pl/wyborcza/1,34591,1087732.html

jd

1. Data: 2002-10-27 13:36:40

Temat: Re: Produkcja wedlin - ciekawy artykul
Od: "Marcin" <p...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> Niedawno w portalu "Gazety Wyborczej" przeczytalem artykul nt. sposobow
> produkcji wedlin. Wiedzialem juz o tym wczesniej, ale nie myslalem, ze
> proceder ten jest uprawiany na taka skale...

Czytalem ten artykul we wczorajszej wyborczej jedzac sniadanie i kanapka z
szynka mi z reki wypadla..:(
Zgroza, zgroza i jeszcze raz zgroza. Powstaje pytanie- co tu jesc? Czy zna
moze ktos wedliny na rynku, ktore nie sa robione w ten sposob?

Pozdrawiam

Marcin (przyszly jarosz jak tak dalej pojdzie)

1. Data: 2002-10-27 16:25:00

Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jd wrote:

> [...]
> produkcji wedlin. Wiedzialem juz o tym wczesniej, ale nie myslalem, ze
> proceder ten jest uprawiany na taka skale...

a ja mam zamiar nie czytać
tutaj już wielokrotnie rozmawialiśmy o tym
i przypuszczam, że to dobicie do dna...((((

ale przecież ten proceder jest obserwowany
od ładnych kilku lat.
Z tego co pamiętam "komunistyczne" polskie normy
nie zezwalały na takie kompinacje
czy ktoś przypomina sobie choć ze słyszenia słynną aferę
z papierem toaletowym dokładanym do pasztetówki?
to był chyba schyłek lat 60tych
wtedy jakieś szalone wyroki się posypały..
teraz papier toaletowy byłby zbyt drogi
a wynalazczość nie ma granic
pozdr
ewa

--

Dawna Kuchnia _ /_
http://www.dawnakuchnia.republika.pl ('''')

1. Data: 2002-10-27 17:31:39

Od: "Mea" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jd" <j...@s...pl> napisał w wiadomości
> Czesc!
>
> Niedawno w portalu "Gazety Wyborczej" przeczytalem artykul nt. sposobow
> produkcji wedlin.

Wlosy staja deba!
W kazdym badz razie musimy s a m i zatroszczyc sie o swoje zoladki.
Pewnie z warzywami tez sa takie siupy, tyle ze z innymi chemikaliami.......
Przypominam sobie, ze jakis czas temu Jola L-L pisala tez o wedlinie(w
tytule bylo cos z Leninem). Takze jesli tak dalej pojdzie, to bedziemy miec
wesole miny.....

Mimo wszystko trzeba jesc :-)

Maja (zdegustowana artukulem)

1. Data: 2002-10-27 21:52:58

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Mea" <i...@i...pl>

Mimo wszystko trzeba jesc :-)

Maja (zdegustowana artukulem)
++++++++++++++++++++++++++++++

O przepraszam, wcale niekoniecznie.
Ci, co maja kawalek ogrodka lub znajomych z takowym, moge wedzic we wlasnym zakresie
.. jakis czas temu byly dokladne opisy jak
przysposobic wedzarnie.
Ja moge tylko zalowac, ze takowych mozliwosci nie mam.
Jest tez i drugi sposob - przygotowywanie wedlin na codzien w tzw. szynkowarze -
urzadzeniu, ktore swego czasu bylo dostepne u
Czechow.

Przy stwierdzenie: 'mimo wszystko trzeba jesc' oznacza dla mnie ni mniej ni wiecej,
tylko absolutna zgode na oszustwa i dobrowolne
marnowanie naszego zdrowia.

Maju, ja nie jestem zdegustowana artykulem, jestem nim wstrzasnieta, bowiem nie
zadawalam sobie sprawy, ze dzialania te sa zgodne z
prawem i nowymi pseudo normami.. Artykul jest bardzo dobry, dokladnie opisuje
proceder i jego efekty. Ty z gory godzisz sie na
skutki tego procederu.
Ja - nie mam zamiaru.
Barbara

---

1. Data: 2002-10-28 07:51:43

Od: jd <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

dawnakuchnia wrote:

> [...]
> z papierem toaletowym dokładanym do pasztetówki?
> to był chyba schyłek lat 60tych
> wtedy jakieś szalone wyroki się posypały..

Ale to paradoks, ze np. w latach 80. mozna bylo byc bardziej pewnym, co sie
kupuje.

Zadziwilo mnie tez stwierdzenie eksperta wypowiadajacego sie na temat mimo
wszystko niezlej "jakosci" (na tle innych krajow Europy Zachodniej) tak
produkowanych wyrobow...

jd

1. Data: 2002-10-28 09:17:15

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <p...@a...net> napisał w wiadomości

> [...]
> moze ktos wedliny na rynku, ktore nie sa robione w ten sposob?
>
> Pozdrawiam
>
> Marcin (przyszly jarosz jak tak dalej pojdzie)

W Warszawie w większości hal są stoiska "Z Mazurskiej Chałupy". Polecam, ale
fakt, ze cena dość abstrakcyjna - w geancie za kilogram szynki w sobotę
płaciłam 38 PLN (a na zwykłym stoisku mięsnym była i po 17 PLN)
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-10-28 09:49:12

Od: "Mea" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Czaplicka" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> prawem i nowymi pseudo normami.. Artykul jest bardzo dobry, dokladnie
opisuje proceder i jego efekty. Ty z gory godzisz sie na

Basiu, masz absolutna racje i zgadzam sie z Toba. Piszac, ze jestem
"zdegustowana" mialam na mysli to, ze jak bardzo podarsza sie jakosc
produktow. Przeciez tak nie powinno byc.
Ja mieszkam w bloku i nie mam ogrodka, aby moc sobie uprawiac warzywa a tym
bardziej miec wlasna wedzarnie - na wlasny uzytek.
Artykul jest dobry, bo opisana jest producja i duzo ludzi moglo poznac jak
sie robi wedliny. Jedynie co robimy od czasu do czasu to pieczen do kanapek
i pasztet (w piekarniku :-))
Z drugiej strony czy ja mam wplyw na to zeby producencji zaprzestali tak
faszerowac wedlin tymi srodkami? Moja rola w tym jest taka, zeby starac sie
kupowac wedliny dobrej jakosci (czyli na razie nie wiem, ktore...), albo
ograniczyc ich spozycie ( co robie od dluzszego czasu zastepujac np.
serami).
Moze jesli ludzie beda kupowac lepszej jakosci, co za tym idzie w gore ich
cena, da to producentom da to cos do myslenia. Ale sama czytalas artykul,
wiec jest pare wysokich schodow ku polepszeniu.

Pozdrawiam,
Maja

1. Data: 2002-10-28 11:17:55

Od: jd <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" wrote:

> W Warszawie w większości hal są stoiska "Z Mazurskiej Chałupy". Polecam, ale
> fakt, ze cena dość abstrakcyjna - w geancie za kilogram szynki w sobotę
> płaciłam 38 PLN (a na zwykłym stoisku mięsnym była i po 17 PLN)

Coz, szynka w naturalnym procesie obrobki tradycyjnymi metodami traci na wadze,
a nie zyskuje :-) Wiec i musi drozej kosztowac...

jd

1. Data: 2002-10-28 11:56:55

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "jd" <j...@s...pl>

"Joanna Duszczyńska" wrote:

> [...]

Coz, szynka w naturalnym procesie obrobki tradycyjnymi metodami traci na wadze,
a nie zyskuje :-) Wiec i musi drozej kosztowac...
+++++++++++++++

ale ile drozej????
wieprzowina w skupie 2,90/kg
Bez komentarza.