Prof. Chazan: Nie wiem, dlaczego lekarze zostali obciążeni obowiązkiem zabijania dzieci.

1. Data: 2014-06-11 01:51:37

Temat: Prof. Chazan: Nie wiem, dlaczego lekarze zostali obciążeni obowiązkiem zabijania dzieci.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja też nie wiem, Panie Profesorze, bo to jest jeden z największych
absurdów, do jakich po wiekach "postępu" doszła cywilizacja...

Niech sobie zwolennicy aborcji wzorem wieków średnich (wy)szkolą do
zabijania katów. Kiedyś kat miał topór oraz silną rękę i dobre uderzenie
plus trochę wiedzy anatomicznej (do odcinka szyjnego kręgosłupa się
ograniczającej), brał legalne pieniądze za legalne zabijanie i było jasne,
who is who, nikt nie miał do niego pretensji. Kat is kat. Nikomu innemu
zabijać zgodnie z prawem nie było wolno.
Kat się zbiesił i odmawia roboty? - sąd zasądza i nowy kat skraca
pierwszego o głowę :->
I spoko jest, sprawa toczy się w jednym i tym samym, wspólnym obszarze
prawa i moralności, nie naruszając sumienia nikomu spoza niego.

Dlaczego dziś nie ma unowocześnionej wersji kata? Miałby taki gostek
wyksztalcenie medyczne wąskokierunkowe (tylko i wyłącznie w zabijaniu
zgodnie z ustalonymi procedurami - płody, starcy, więźniowie). Wszyscy
mieliby jasność, bo podobnie jak dziś wiadomo, kto ma włączyć prąd w
krześle elektrycznym, obywatele wiedzieliby, do kogo mają się udać z
wadliwym płodem czy matką-staruszką, która co prawda i tak ledwie zipie
lecz zdecydowanie za długo i za drogo. Można byłoby w sumie rozdzielić ową
"sztukę" na specjalności zgodnie z rosnacym zapotrzebowaniem, utworzyć parę
dobrych "studiumów" katowskich pomaturalnych z tymi specjalnościami... O
ileż lżej byłoby społeczeństwu! :->

Lekarz jest od leczenia, od zabijania w obliczu prawa i z ramienia
społeczeństwa jest kat. Do lekarza idzie się po pomoc w walce o życie, a
nie żeby je odbierał. W dodatku obarczając jego sumienie, a zrzucając
ciężar z własnego.

2. Data: 2014-06-11 07:29:06

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 11 czerwca 2014 01:51:37 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:
> [...]
>
> ciężar z własnego.
>
> --
>
> XL "Nie należy mylić prawdy z opinią większości." Jean Cocteau

powinien zostac ksiedzem. moglby sobie bredzic do woli. lekarz ginekolog bez wiedzy i
umiejetnosci przeprowadzenia aborcji, nie posiada kawalifikacji na wykonywanie
zawodu. slyszlem jak rzeczony p.prof mowil ze nie interesuja go kanony postepowania w
obrebie innych wyznan religijnych. to mnie nie interesuja zupelnie normatywy moralne
wynikajace z katolicyzmu. mam je w glebokim nipowazaniu (czyli w doopie). w
okreslonym systemie panstwowym jedynie prawo stanowi regulacje zachowan legalnych, i
nie legalnych!

3. Data: 2014-06-11 08:24:50

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Khan
Tylko ciśnienie ludziom obłudny zakłamany katol podniósł tym swoim wywiadem, ale
Ikselkę debilną nie przestrzegaj, to w końcu ktoś oszołomce przypieroli i wysra
fanatyzm odbytem lub trafi w przychodni na inkwizytora i ją wyśle debilkę taki na
tamten świat. Ludzie się po prostu wściekli bo w tym momencie fanatyzm zagraża ich
zdrowiu i życiu. Mnie z jednej strony to cieszy bo ludzie zaczeli panicznie się bać
lekarzy w sutannach i długo tego zagrożenia doktorami Mendele ze średniowiecza nie
wytrzymają, a płacą podatki za usługi zdrowotne, więc to się rozjątszy i w końcu
ruszą na zdrajców i okupanta.

4. Data: 2014-06-11 08:34:36

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 11 czerwca 2014 08:24:50 UTC+2 użytkownik glob napisał:
> [...]
wytrzymają, a płacą podatki za usługi zdrowotne, więc to się rozjątszy i w końcu

jasne ze moze sie zatrudnic w katolickim szpitalu, i niech sobie tam bredzi do
upojenia. ale w zadnym razie nie powinien obnosic sie z talibo-katolickim
swiatopogladem pracujac w panstwowej placowce. a jak nie, to na bruk dziada wywalic!

PS. u iksy poziom dewocji osiagnal juz mase krytyczna.

5. Data: 2014-06-11 09:17:23

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Komisja śledcza zbada sprawę śmierci 800 dzieci w katolickim domu samotnej matki

http://m.wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,117915,16
132331,Komisja_sledcza_zbada_sprawe_smierci_800_dzie
ci_w.html

6. Data: 2014-06-11 11:22:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 10 Jun 2014 22:29:06 -0700 (PDT), k...@g...pl napisał(a):

> powinien zostac ksiedzem.

Jest katolikiem? A moze muzułmaninem albo buddystą? Co w ogóle do tego
wiatraka ma wiara?

http://www.poslaniec.com/index.php?strona=read_art&i
d=5

"Zwolennicy aborcji próbują przedstawić spór o ochronę życia nienarodzonych
jako konflikt religijny. Przemilcza się przy tym głosy wielu ateistów i
agnostyków, którzy sprzeciwiają się tej praktyce jako niemoralnej. Na
przykład inicjatywę Ferrary popiera włoski minister spraw wewnętrznych z
partii socjalistycznej Guliano Amato. Warto przypomnieć, że w 1992 roku
jako premier Włoch domagał się on prawnego zakazu aborcji. Argumentował to
następująco: ,,Życie, gdy raz zostanie poczęte, musi być respektowane i
prawem chronione. (...) Życie jest wartością człowieka fundamentalną. Jeśli
będziemy je czynić nadal przedmiotem dyskusyjnej gry, jeśli nie poddamy
zasadniczej rewizji tych opinii, wedle których jeden człowiek może
kwestionować życie drugiego, wówczas przekreślamy samą podstawę
umożliwiającą współżycie między ludźmi, podstawę głębszą jeszcze niż zasada
solidarności. (...) To nade wszystko dane czysto racjonalne zmuszają mnie
do uznania, iż życie ludzkie - raz ukształtowane - uzyskuje jako takie
tytuł do tego, by było samo w sobie respektowane i chronione. (...) Takie
stanowisko wobec życia zajmuję jako człowiek świecki. Dlatego obraża mnie
ten, kto mi wmawia: 'Przyjmujesz punkt widzenia Papieża'. Papież wypowiada
się, oczywiście, częściej ode mnie na temat życia. Ale z punktu widzenia
etyki świeckiej jest obrazą dla mnie wmawianie mi przejmowania poglądu
Papieża w tej sprawie, jako że sumienie, które nie respektuje wartości
ludzkiego życia, stawia się przez to samo poza obrębem etyki, poza obszarem
dobra i zła. Wszak etyka to obszar wspólny dla wszystkich, którzy
respektują po prostu prawdę, czy są religijni, czy nie." Podobne stanowisko
prezentował też wybitny włoski myśliciel Norberto Bobbio, deklarujący się
jako niewierzący. Podczas referendum w 1981 roku głosował przeciwko
legalizacji aborcji. Na pytanie, dlaczego tak zrobił, odpowiedział:
,,Chciałbym zapytać, jakaż to niespodzianka może kryć się w fakcie, że
laicki humanista traktuje nakaz 'nie zabijaj' jako powszechnie obowiązujący
w sensie absolutnym, jako imperatyw kategoryczny. Zdumiewa mnie, że
niewierzący chcą pozostawić wierzącym przywilej i honor potwierdzania tego,
iż nie wolno zabijać."(...)"

> moglby sobie bredzic do woli. lekarz ginekolog bez wiedzy i umiejetnosci
przeprowadzenia aborcji,

Na jakiej podstawie ten zarzut? Nigdzie nie twierdzi, że nie potrafi.

7. Data: 2014-06-11 11:23:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2014-06-11 13:21:02

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tego,
> iż nie wolno zabijać."(...)"

> Na jakiej podstawie ten zarzut? Nigdzie nie twierdzi, że nie potrafi.

A KTO w ogóle wylansował ten "problem"?

zobacz tu, proszę:

http://fakty.interia.pl/felietony/ziemkiewicz/news-h
ucpiarze-bez-granic,nId,1438635

Problemu nie ma, ale społeczeństwo ma bezpieczną dla władz pożywkę do żarcia
się. A dobrotliwe władze ten "problem" muszą rozwiązywać.

--

Chiron

9. Data: 2014-06-11 13:26:54

Od: ikka <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-06-11 13:21, Chiron pisze:

> [...]
>

> Problemu nie ma, ale społeczeństwo ma bezpieczną dla władz pożywkę do
> żarcia się. A dobrotliwe władze ten "problem" muszą rozwiązywać.

pomijając to, że trzeba być tumanem, żeby podpisać coś tak żenująco
głupiego -
rzecz w tym, że ten lekarz nie poruszał się w granicach prawa, jak
twierdzi autor artykułu, tylko je złamał.
i to jest problem.
nie można przestrzegać tylko tych przepisów, które się nam podobają, to
prowadzi do anarchii.
lekarz skorzystał ze swojego prawa ale nie dopełnił swojego obowiązku.

--
Holy Bleble

10. Data: 2014-06-11 14:03:38

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 11 czerwca 2014 11:22:36 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> Jest katolikiem? A moze muzułmaninem albo buddystą? Co w ogóle do tego
>
> wiatraka ma wiara?

wlasnie co ma? powinien byc profesjonalnie wykonujacym swoje obowiazki lekarzem, albo
na zielana trawke...

Słowiański Papież
JEST SUPER...
Już się zaczyna