Prolaktyna, estradiol, progesteron - kiedy badania?

1. Data: 2003-09-02 14:26:58

Temat: Prolaktyna, estradiol, progesteron - kiedy badania?
Od: <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Mam skierowania na wyżej wymienione badania, czy są jakieś wskazania w
którym dniu cyklu najlepiej je wykonać? Z tego, co mówiła lekarka któryś z
tych hormonów trzeba zrobić w czasie lub zaraz po okresie, niestety nie
dopytałam się, który :-/ Może ktoś się orientuje? I drugie pytanie - ile to
mniej więcej może kosztować?
Z góry dzięki,
Ula

2. Data: 2003-09-02 14:32:52

Od: "Atena" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prolaktynę i estradiol najlepiej zrobić od 3 do 8 dnia cyklu, a progesteron
od 18 do 23 dnia cyklu, ceny w zależności od laboratorium , spora
rozbieżność od 20 do 60 zł
pozdrawiam A

3. Data: 2003-09-02 18:02:11

Od: <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Atena" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
progesteron
> od 18 do 23 dnia cyklu, ceny w zależności od laboratorium , spora

Dzięki ogromne! :-)
Pozdrawiam,
Ula

4. Data: 2003-09-02 18:36:59

Od: "kada" <d...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

prolaktynę robi się bez względu na dzień cyklu, trzeba być w stanie możliwie
bezstresowym i wyciszonym.
Estradiol i progesteron 3x : w dniach cyklu 7-9, 14-16, 21-23.
Ceny od kilkunastu do dwudziestu kilku za jeden test.
Pozdrawiam.

5. Data: 2003-09-02 18:50:59

Od: <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kada" <d...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Estradiol i progesteron 3x : w dniach cyklu 7-9, 14-16, 21-23.
> Ceny od kilkunastu do dwudziestu kilku za jeden test.

Dzięki za odpowiedź :-) Trochę się zakręciłam, bo poprzednia odpowiedź
(Atena) sugerowała inne terminy, ale ogólne zarysy co i kiedy już teraz
dzięki Wam mam.
Pozdrawiam,
Ula

6. Data: 2003-09-03 14:09:35

Od: "Atena" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

w połowie cyklu nie powinno się robić badań hormonalnych...

7. Data: 2003-09-03 16:52:16

Od: "kada" <d...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> w połowie cyklu nie powinno się robić badań hormonalnych...

właśnie w połowie cyklu najważniejszy jest poziom estradiolu, z kolei
w III fazie najważniejszy jest progesteron.
Mówimy oczywiście o kobiecie w wieku rozrodczym.
Wiek przed i menopauzalny to inna bajka.
Pozdrawiam.

8. Data: 2003-09-04 06:16:56

Od: <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w III fazie najważniejszy jest progesteron.
> Mówimy oczywiście o kobiecie w wieku rozrodczym.
> Wiek przed i menopauzalny to inna bajka.

No cóż, ja tak tylko tytułem podsumowania - byłam dziś w laboratorium i
pytałam, jak i kiedy najlepiej zrobić te badania. Kobieta stwierdziła, że
wszystkie trzy można na poczatku cyklu i pobrała krew. Może to zależy od
tego, co mają te wyniki zdiagnozować, u mnie chodzi o aktywność nadnerczy.
Aha, robiłam badania w laboratorium w tej przychodni, z której dostałam
skierowanie i nie zapłaciłam ani grosza :-) Humor mi się wybitnie poprawił
:-))
Pozdrawiam ciepło,
Ula

Pękające kąciki ust.