Proporcje łąki błotnej.

1. Data: 2004-04-22 05:21:21

Temat: Proporcje łąki błotnej.
Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaka powinna być wielkość łąki błotnej w sytuacji, gdy oczko ma ok. 8m. x
4m.? Łąka będzie zarazem przelewem i uszczelniona folią. Powinna być pewnie
położona niżej niż oczko? W książkach podaje się głębokość 50 cm.
pozdrawiam z ciekawością
Anka

2. Data: 2004-04-22 09:34:02

Temat: Re: Proporcje łąki błotnej.
Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy pisząc o łące błotnej masz na myśli płytkie bajorko, czy tylko stale
wilgotne podłoże?

Pytam bo z określeniem łąka błotna wcześniej się nie spotkałem a fakt
istnienia lustra wody ma tu zasadnicze znaczenie przy doborze roślin.

--
Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

3. Data: 2004-04-24 12:43:25

Od: "Paweł Woynowski" <p...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 4m.? Łąka będzie zarazem przelewem i uszczelniona folią. Powinna być pewnie
> położona niżej niż oczko? W książkach podaje się głębokość 50 cm.

Taka łączka świetnie nadaje na jako oczyszczalnia glebowo - korzeniowa. Ja
usytułował bym ja powyżej oczka, woda przepływająca przez łączkę, strumykiem,
wpływała by do oczka.

Pozdrawiam
Paweł Woynowski

Stalo sie!