RE: Do Piotra Piotrowicza

1. Data: 2000-06-21 00:50:35

Temat: RE: Do Piotra Piotrowicza
Od: Piotr Piotrowicz <p...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

On 20-Jun-00 Jacek Kruszniewski (IT) wrote:

> Właśni przeczytałem artykuł o twojej sprawie i dowiedziałem się że
> ukończyłeś inforatykę na wyższej uczelni.
> I mam pytanie:
> Czy przez te kilka lat nie szukałeś dla siebie pracy - choćby
> chałupniczej (tworzenie programów, testowanie lub co podobnego)?
Istotnie mam w tej sprawie wiele sobie do zarzucenia.
Studia, tak na dobre, to skończyłem dopiero w 1998r. Pod koniec nauki trochę
podupadłem na zdrowiu i nie byłem w stanie zająć się pisaniem i obroną pracy
mgr. Ale jak już ją napisałem i obroniłem, to zrobiłem to tak dobrze, że
dostałem propozycję pozostania na uczelni i kontynuowania nauki na studiach
doktoranckich. Jednak z różnych powodów musiałem przerwać te studia i pracę
naukową. Była to bardzo trudna, życiowa decyzja i być może dokonałem złego
wyboru. No cóż, stało się.
Więc tak na prawdę, to jeszcze nie miałem okazji i czasu żeby coś zacząć.
I to jest właśnie mój największy błąd i problem - mam już prawie 30 lat i tylko
.. wiedzę.

> Chiecięcy Porażeniem Mózgowym ze skutkiem Tetraparesis Spastica i
> jakoś w tym zawodzie pracuję.
Napisz proszę jak sobie radzisz z pisaniem na klawiaturze. Mam kolegę ze
studiów (też porażenie mózgowe ze znaczną spastyką), dla którego jest to duży
problem.

> Zgadzam się z bariarą w postaci schodów
> ale na to zakłady mogą dostać określone pieniądze.
Załatwiałeś już coś sam w PFRONie? Ja tak i wiem jak to wygląda w praktyce :-(

> Potem zgłoś się do Urzędu Pracy jako bezrobotny z Grupą Inwalidzką.
> Jeżeli ktoś Cię zatrudni ma prawo dostać pieniądze na utworzenie
> miejsca pracy dla Ciebie plus nie płaci składek na ZUS bo zgodnie
> z ustawą o rehabilitacji i zatruddnieniu Osób Niepełnosprawnych
> połowę płaci ZUS (jako budżet państwa) a połowę PFRON (jako wkład
> w utrzymanie miejsca pracy)
Dzięki za te dobre rady. Niestety mam bardzo przykre doświadczenia z tymi
pracodawcami. Sam już nie wiem, może miałem pecha?

> Trzymaj się i załatwia stałą grupę.
Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie i email.

Pozdrawiam,

Ps.
Napisz o swoich zawodowych doświadczeniach. Może dodasz mi wiary i nadziei :-)

Piotr Piotrowicz
e-mail: p...@w...com

2. Data: 2000-06-21 21:28:50

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Piotrowicz napisał(a):

> [...]
> studiów (też porażenie mózgowe ze znaczną spastyką), dla którego jest to duży

Tutaj moja sytuacja jest może nieco lepsza bo niedwład mnie aż tak nie
załatwił.
Lewa ręka jest całkiem sprawna a i prawa może służyć do naciskania
shift, alt itd.
Tutaj ważną rolę odegrała moja mama, która nie dała mi się zastać i ma
jaką taką sprawność.
Najgorszymproblemem jest poruszania się. Tutaj jestem całkowicie skazany
na osoby trzecie.

> Załatwiałeś już coś sam w PFRONie? Ja tak i wiem jak to wygląda w praktyce :-(

Tutaj to Twój pracodawca załatwia nie ty - po prostu jeżeli jest dobry
w gatce to załatwi. Ale najepiej jak być był bezrobotny bo wtedy PFRON i
UP
mają prawo pracodawcy dać pieniące - 4 lata temu była to 30-to krotność
średniego wynagrodzenia brutto (na dzić byłoby to gdzieś około 54000
zł) jako
bezzwrotnej pożyczki (i tu UP i PFRON nie mają nic dogadania)
Sam w ten sposób z bratem (mój opiekun - razem ze mną studiował)
założyliśmy firmę
to była suma około 12000 z czego połowę spłaciliśmy - załatiane to było
WOZiRON (Wojewódzki Oddział Zatrudnienia i Rehabilitacji Osób
Niepełnosprawnych).

> Dzięki za te dobre rady. Niestety mam bardzo przykre doświadczenia z tymi
> pracodawcami. Sam już nie wiem, może miałem pecha?

No tutaj treba mieć szczęście :-)

> [...]
>
> Ps.
> Napisz o swoich zawodowych doświadczeniach. Może dodasz mi wiary i nadziei :-)

Zajrzyj na www.proinfo.pl

Jacek Kruszniewski
j...@p...pl

3. Data: 2000-06-22 05:36:54

Temat: Prosba
Od: Piotr Leszczuk <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Po raz pierwszy korzystam z grupy dyskusyjnej, więc proszę mi wybaczyć
jesli popełniam jakies błędy.
Mam brata, który utracił prawo do renty "uczniowskiej" tak jak opisywany
w artykule Rzeczpospolitej Piotr. Już od jakiego czasu nosiłem się z
zamiarem podjęcia działalnosci gospodarczej tylko w tym celu, aby móc
zaktywizować brata bo ze znalezieniem pracy takiej osobie jak Wiecie nie
jest łatwo. Podstawš do podjęcia takiej działalnosci byłaby bezzwrotna
pożyczka, o której przeczytałem gdzies przypadkiem i niewiele. Wobec
utraty w ostatnim czasie przez brata prawa do renty chcę zmienić
dotychczasowe zamiary na czyny ale nie wiem jak.
Prosze o wszelkie informacje: w jaki sposób, gdzie, na jakich warunkach
(chodzi mi o porady praktyczne) itd. można starać się o bezzwrotnš
pożyczkę dla brata. Proszę ewentualnie o skierowanie mnie do
kompetentnej osoby. Cenne będš dla mnie wszelkie informacje i rady,
także te z opisem jak się komus innemu powiodło w takim przedsięwzięciu.

Piotr z Katowic
p...@p...com

4. Data: 2000-06-22 21:23:12

Temat: Re: Prosba
Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Leszczuk napisał(a):

> [...]
> kompetentnej osoby. Cenne będš dla mnie wszelkie informacje i rady,
> także te z opisem jak się komus innemu powiodło w takim przedsięwzięciu.

A więc tak (jak ja to załatwiałem 6-lat temu)
- musi być bazrobotny ( zarejestrować się w UP)
- zgłosić się do Powiatu o odpowiednie formularze (dawniej to był
WOZiRON -
Wojewódzki Ośrodek Zatrudnienia i Rahabiliacji ON, teraz powinień to
być ktoś
w starostwie albo w Powiatowym UP, lub coś w tym stylu)
- wymyślić jakiś realny biznesplan
- wypełnić formnularze i czekać

Jacek Kruszniewski
j...@p...pl

5. Data: 2000-06-23 10:00:37

Od: "Szymon" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> być ktoś
> w starostwie albo w Powiatowym UP, lub coś w tym stylu)

Witam

Drogi Jacku powiedz mi jak zarejstrowac sie
w UP majac grupe :
Niezdolny do samodzielnej egzystecji
ja probowalem u nas i mnie mnie nie zarejstrowano

--

Pozdr.......R.S/Szymon
r...@p...onet.pl

6. Data: 2000-06-23 10:45:11

Od: "Jacek Kruszniewski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szymon napisał(a) w wiadomości: <3953358a$1@news.vogel.pl>...

> [...]
>w UP majac grupe :
>Niezdolny do samodzielnej egzystecji
>ja probowalem u nas i mnie mnie nie zarejstrowano

A tego to nie wiem -

ja mam (miałem - II-grupę - pracy tylko w warunkach specjalnych), sam sobie
ją zmieniłem
w ZUS, bo inaczej bym nic nie załatwił. Zmieniłem zaraz po studiach.
a tak nawiasem to w UP nie mieli zawodu informatyk :-)

Jacek Kruszniewski
j...@p...pl

7. Data: 2000-06-24 12:20:59

Od: p...@z...my.domain (Piotr Piotrowicz) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 22 Jun 2000 05:36:54 GMT, Piotr Leszczuk wrote:

>Mam brata, który utracił prawo do renty "uczniowskiej" tak jak opisywany
>w artykule Rzeczpospolitej Piotr.
Czy możesz powiedzieć kiedy brat stracił tą rentę (miesiąc/rok)?
Kiedy mu ją przyznana i do kiedy?
To była renta uczniowska przyznana na czas określony. Tak?
Jeżeli przypadek Twojego brata jest rzeczywiście taki jak mój, to bardzo
poważnie rozważcie możliwość odwołania się do Sądu Pracy, który na 90%
orzeknie na korzyść brata i przywróci mu prawo do renty (tym razem na czas
nieokreślony) - ja właśnie tak zamierzam zrobić.

>Prosze o wszelkie informacje: w jaki sposób, gdzie, na jakich warunkach
>(chodzi mi o porady praktyczne) itd. można starać się o bezzwrotnš
>pożyczkę dla brata.
Wszelkich informacji na ten temat powinieneś uzyskać w tzw. PCPR, czyli w
Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie (dawniej WOZiR-on).

--
Piotr Piotrowicz
e-mail: p...@w...com

8. Data: 2000-06-25 08:58:36

Od: "Aleksander" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szymon napisał(a) w wiadomości: <3953358a$1@news.vogel.pl>...

Poszukaj na stronie PFRON-u < www.pfron.org.pl > tam powinieneś znaleźć
interesujące cię materiały. Jeżeli nie to znajdziesz adres oddziału PFRON w
swoim mieście i tam na miejscu wszystkiego się dowiesz.
Pozdrawiam
Olek

9. Data: 2000-06-25 15:11:17

Od: Piotr Leszczuk <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Piotrowicz wrote:

> Czy możesz powiedzieć kiedy brat stracił tš rentę (miesišc/rok)?
> Kiedy mu jš przyznana i do kiedy?
> To była renta uczniowska przyznana na czas okreœlony. Tak?
> Jeżeli przypadek Twojego brata jest rzeczywiœcie taki jak mój, to bardzo
> poważnie rozważcie możliwoœć odwołania się do Sšdu Pracy, który na 90%
> orzeknie na korzyœć brata i przywróci mu prawo do renty (tym razem na czas
> nieokreœlony) - ja właœnie tak zamierzam zrobić.

Utracił 1 maja 2000 r.
Już odwolalismy sie do sadu.

Wszystkim ktorzy odpowiedzieli na moja prosbe, serdecznie dziekuje.

Piotrze czy moglbys cos wiecej napisac o odwolaniu do prezesa ZUS, o
ktorym wspomniales wczesniej.

10. Data: 2000-06-26 10:10:23

Od: "RS/Szymon" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aleksander <p...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...

> [...]
> interesujące cię materiały. Jeżeli nie to znajdziesz adres oddziału PFRON
> swoim mieście i tam na miejscu wszystkiego się dowiesz.

Dzieki Olku za kierunek
ale cytat jw. pochodzi od
Piotr z Katowic
p...@p...com