Prośba do praktyków chleba z maszyny

1. Data: 2004-11-01 16:43:24

Temat: Prośba do praktyków chleba z maszyny
Od: Lemina <lemina_ksi@CIACH_TOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry wszystkim,

Ostatnio wpadł mi w ręce bardzo sympatyczny przepis na chleb z marchewką i
tymiankiem. Sama nazwa mi się już spodobała, więc zbyt wiele się nie namyślając
wrzuciłam składniki do maszyny i tutaj pojawił się problem. Jaki program
ustawić. Ponieważ nie chciałam zbyt wiele czasu czekać, więc nastawiłam program
szybki (tylko jedno małe i jedno długie rośnięcie - na normalnym programie
rośnie 3 razy). Efekt był taki, że chcleb mi nie wyrósł. W smaku jest dobry i
na pewno go skończę. Poza tym wydaje mi się, że ciasto było zbyt lejące (wiem,
to nie powinno robić różnicy - konsystencji był mniej-więcej jak chleb Fiony -
bardzo dobry z resztą ;-) ). Może za mało drożdży, a może marchewka była za
mokra (przepuściłam przez sokowirówkę i potem wymieszałam miąższ z sokiem i
powstała sympatyczna papka).

W każdym bądź razie - może ktoś podpowie, co powinnam zmienić następnym razem.
Może tylko program, może więcej drożdży.

A oto przepis, z którego korzystałam (pochodzi ze strony:
http://www.feminin.ch/cuisine/bread/fiches/carothym.
htm ):

suche drożdże 1 1/2 łyżeczki (ok 6g)
mąka 1 1/2 szklanki

mąka żytnia 2/3 szklanki (tej nie miałam i zastąpiłam pełnoziarnistą)

mąka kukurydziana 1/3 szklanki
cukier 1 łyżeczka
sól 1 łyżeczka
świeżo starta marchewka 1 1/3 szklanki
tymianek suchy 1 łyżka
ciepła woda 1/2 szklanki

Wrzucałam w innej kolejności niż napisałam powyżej. Macie może jakieś pomysły?

Pozdrowienia

Lemina

1. Data: 2004-11-02 09:47:27

Temat: Re: Prośba do praktyków chleba z maszyny
Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 1 Nov 2004 17:43:24 +0100 I had a dream that Lemina
<lemina_ksi@CIACH_TOo2.pl> wrote:
> mąka żytnia 2/3 szklanki (tej nie miałam i zastąpiłam pełnoziarnistą)

Może to jest problemem?
Mąka pełnioziarnista jest zupełnie inna niż biała mąka żytnia - jest
cieższa i przez to ciasto gorzej rośnie,

1. Data: 2004-11-02 10:47:12

Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@s...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maka razowa jest duza ciezsza niz zwykla. Moze zamiast uzywac razowej
zamiast zytniej uzyj zwyklej pszennej. Powinnas tez sprobowac upiec chleb
na programie podstawowym a nie szybkim. Do pieczenia chleba uzywam maki
pszennej typ 650 (ostatnio pojawila sie w supermarketach).
Napisz skad jestes, moze jakas dobra dusza podpowie ci, gdzie kupic make
zytnia pytlowa.

1. Data: 2004-11-02 20:13:00

Od: Lemina <lemina_ksi@CIACH_TOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <X...@1...0.0.1>,
Magdalena Fabrykowska-Młotek wrote:

> [...]
> pszennej typ 650 (ostatnio pojawila sie w supermarketach).
> Napisz skad jestes, moze jakas dobra dusza podpowie ci, gdzie kupic make

Dzięki za porady ;-)

O pomoc mogę prosić Ewę, Kota lub Paula (jestem w okolicach Genewy). Radzę
sobie jak mogę, ale chwilowo mąki razowej nie mogę znaleźć (ślepa jestem, czy
co?).

Muszę się pochwalić jednym sukcesem. Ostatnio przez całkowity przypadek
znalazłam ogórki gruntowe i koper (chrzanu nie było) i teraz się kiszą ;-)

Więc: ktokolwiek widział, ktokolwiek wie.....

Pozdrawiam.

Lemina

1. Data: 2004-11-02 22:44:26

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Lemina wrote:

> Więc: ktokolwiek widział, ktokolwiek wie.....

Poszukaj sobie sklepow biologicznych, z tzw. zdrowa zywnoscia ;) Wlasnie
tam kupuje maki najrozniejszych rodzajow.

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-11-10 21:19:34

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> sobie jak mogę, ale chwilowo mąki razowej nie mogę znaleźć (ślepa jestem,
[...]

> Więc: ktokolwiek widział, ktokolwiek wie.....
Pszenną razową dostaniesz w każdym supermarkecie (farine de ble complete),
natomiast żytnią razową (i każdą inną, tam naprawdę jest wszystko) w sklepie
Satoriz w Ferney-Voltaire. Mają tam też przyzwoity chleb na zakwasie w kilku
gatunkach, polecam.

Anetek
.' .. `. Aneta Baran *---* Work: ++41 22 76 74598 Aneta.Baran#cern.ch
:`.__.': http://2510053385/~aneta/ *----* Home: anetek#anetek.net
`....' * Anything is good and useful if it is made of chocolate. *

1. Data: 2004-11-11 08:23:26

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Aneta Baran wrote:

> [...]
> Satoriz w Ferney-Voltaire. Mają tam też przyzwoity chleb na zakwasie w kilku

W moim supermarkiecie ni mo farine de ble complete...

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-11-11 14:23:16

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Kot <m...@p...onet.pl> wrote:

> W moim supermarkiecie ni mo farine de ble complete...
No masz, w Paryżu nie ma, a u mnie na wsi jest, co to za porządki... ;-)
I z tego, co widzę na www Satoriz, też go w Paryżu nie macie. No nie ma siły,
musisz przyjechać do nas w odwiedziny :-)

Anetek
.' .. `. Aneta Baran * http://2510053385/~aneta/ * anetek#anetek.net
:`.__.': * Anything is good and useful if it is made of chocolate. *
`....'

1. Data: 2004-11-12 09:07:15

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Aneta Baran wrote:

> No masz, w Paryżu nie ma, a u mnie na wsi jest, co to za porządki... ;-)
> I z tego, co widzę na www Satoriz, też go w Paryżu nie macie. No nie ma siły,
> musisz przyjechać do nas w odwiedziny :-)

Chyba tak, ale z zupelnie innych powodow - w kancu maki wszelakie mam w
pobliskim biologicznym ;) Ale chleba nie pieke, bo ostatnio do
wszystkich pieczonych reki nie mam - wychodza albo kamienne, albo
zakalcowate, albo rozlaza sie, wiec ja moze odczekam kilka miesiecy
zanim znow sie za to zabiore ;) Za to z dziwnych mak robie pierogi,
nalesniki, makarony i takie tam. Acha, nawet gofry mi wyszly z zakalcem ;)

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-11-13 22:55:57

Od: Lemina <lemina_ksi@CIACH_TOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cmu0l4$3qd$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>, Aneta Baran wrote:
> Pszenną razową dostaniesz w każdym supermarkecie (farine de ble complete),

To to już wcześniej wiedziałam i znalazłam ;-) A żeby było śmieszniej w tej,
którą kupuję jest dodatek mąki żytniej (jakieś 5% - nie chce mi się dokładnie
sprawdzać ile)

> natomiast żytnią razową (i każdą inną, tam naprawdę jest wszystko) w sklepie
> Satoriz w Ferney-Voltaire. Mają tam też przyzwoity chleb na zakwasie w kilku
> gatunkach, polecam.

Ooooooo Dzięki za informację. Na pewno odwiedzę w przyszłym tygodniu.

> Anetek

Pozdrowienia

Lemina

suszone pomidory
szczypior??
..:: Jakie przyprawy pasuja do lecza ? ::..
Czy mozna mrozic? - papryka faszerowana -
Najlepsze żeliwne patelnie (spam)