Re: Prośba o interpretację wyników.

1. Data: 2008-04-22 21:43:13

Temat: Re: Prośba o interpretację wyników.
Od: "lek. Arek" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

A dlaczego były robione te badania? Bo jesli rutynowo to sa prawidłowe.

2. Data: 2008-04-22 23:12:06

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

lek. Arek wrote:

> A dlaczego były robione te badania? Bo jesli rutynowo to sa prawidłowe.

przepraszam, ale tak z głupia frant spytam - to kiedy jest nieprawidłowo?

3. Data: 2008-04-23 07:19:27

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Wed, 23 Apr 2008 01:12:06 +0200 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako tomek wilicki, a
następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> przepraszam, ale tak z głupia frant spytam - to kiedy jest nieprawidłowo?

Kiedy dziecko ma objawy choroby.
Jesli dziecko jest okazem zdrowia, tryska energia, ma dobra odpornosc a
wyjdzie mu np. troszke obnizony/podwyzszony poziom leukocytow czy np.
leciutka anemia czy chocby troszke podwyzszone kwasochlonne - to sie z tym
nic nie robi, nie traktuje tego jako choroby, nie leczy.
Za to te same wyniki u dziecka np, bladego, chorowitego - sa juz
nieprawidlowe i wymagaja dalszego zainteresowania sie.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

4. Data: 2008-04-23 15:33:39

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

La Luna wrote:

> [...]
> Za to te same wyniki u dziecka np, bladego, chorowitego - sa juz
> nieprawidlowe i wymagaja dalszego zainteresowania sie.

a wiesz, że jest cała grupa chorób, które wcześnie wykryte - takimi właśnie
badaniami - są wyleczalne, ale gdy dziecko zaczyna słaniać się na nogach to
lekarze tylko głowami kiwają "czemu pan nie przyszedł zanim było za późno"?

5. Data: 2008-04-23 16:34:26

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Wed, 23 Apr 2008 17:33:39 +0200 wiedźmin zdziwił się
> [...]

> badaniami - są wyleczalne, ale gdy dziecko zaczyna słaniać się na nogach

Przeginasz wacpan ;)
Nikt nie mowi o lekcewazeniu choroby az dziecko zacznie sie slaniac na
nogach.
Mowie o niewyszukiwaniu dziecku na sile chorob - jesli jest zdrowe i nic na
chorobe nie wskazuje.
LEKKO przekroczone niektore parametry nie musza byc oznaka choroby
wymagajacej dalszej diagnostyki - czesto sa po prostu objawem normalnego
funkcjonowania organizmu.

Sugerowanie wykonywania biopsji szpiku dziecku przy takich wynikach - to
juz niezle przegiecie moim zdaniem.
Dziecko z lekka leukocytoza pewnie do onkologa bys wyslal?

6. Data: 2008-04-23 18:57:40

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

La Luna wrote:

> Sugerowanie wykonywania biopsji szpiku dziecku przy takich wynikach - to
> juz niezle przegiecie moim zdaniem.

biopsja jeśli wyjdą paskudne wyniki tego, o czym pisałem wcześniej -
retikulocyty i ferrytyna. Jak nie wyjdą powtórzyć badanie morfologii za 2-3
tygodnie, dbając o zdrowe odżywianie. Ale NIE olewać kompletnie sprawy na
zasadzie "aaaaaaa może to nic takiego". W 9 przypadkach na 10 nic takiego,
ale głupio trafić na ten 1 oszczędzając 20 zeta.

> Dziecko z lekka leukocytoza pewnie do onkologa bys wyslal?

zleciłbym powtórne badanie za parę tygodni, tak na wszelki wypadek. To tylko
5 zł.

Wyniki badań - prośba o interpretację.
Monopol w opiece zdrowotnej a rak?
pytanie