Prośba o pomoc

1. Data: 2006-08-24 11:05:03

Temat: Prośba o pomoc
Od: "Brzydula" <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Moi drodzy.
Chciałabym sobie zrobić na szydełku (lub ewentualnie na drutach)
rękawki. Takie od łokcia do nadgarstka. Niestety, nie mam pojęcia
jak się je robi... czy po prostu prostokąt zszyć? czy też inaczej?
Ma ktoś może jakiś prosty schemat? Bardoz bym prosiła...
Pozdrawiam, Brzydula

2. Data: 2006-08-24 15:47:44

Temat: Re: Prośba o pomoc
Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Brzydula wrote:

> [...]
> jak się je robi... czy po prostu prostokąt zszyć? czy też inaczej?
> Ma ktoś może jakiś prosty schemat? Bardoz bym prosiła...

Schematu nie posiadam, ale rzecz wydaje sie banalna. Żeby nie było szwu,
to wystarczy na szydełku zrobić łańcuszek o długości takiej jak obwód
nadgarstka, połączyć w kółko i robić. Co jakiś czas przymierzać na rękę
i jak się robi ciasnawe, to dodawać oczka.
W przypadku drutów najlepiej robić na 5-ciu drutach (takich do skarpet i
rękawiczek).

Pozdrawiam
Bea

3. Data: 2006-08-24 15:57:13

Od: "Brzydula" <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Beata Mateuszczyk napisał(a):

> [...]
> i jak się robi ciasnawe, to dodawać oczka.
> W przypadku drutów najlepiej robić na 5-ciu drutach (takich do skarpet i

Dziękuję za pomoc. Teraz sobie uświadomiłam, że moje pytanie było
infantylne... Faktycznie rzecz wydaje się bardzo prosta (w przypadku
szydełka). Gorzej z drutami - niestety, nie wiem jak się robi
korzystając z 5 drutów.
Dziękuję i pozdrawiam,
Brzydula

--
http://my.opera.com/brzydula13/blog/

4. Data: 2006-08-24 16:49:32

Od: kasia <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Brzydula napisał:

> [...]
> infantylne... Faktycznie rzecz wydaje się bardzo prosta (w przypadku
> szydełka). Gorzej z drutami - niestety, nie wiem jak się robi

na 5 drutach robi sie bardzo prosto ;)
nabierasz odpowiednia ilosc oczek,laczysz poczatek z koncem,i dzielisz
ilosc oczek przez 4 druty
na kazdy drut taka sama ilosc oczek i 5 drutem przerabiasz kazdy po
kolei tj.przerabiasz pierwszy drut,potem nastepny itd.....chyba to
przejzyscie napisalam ;)
pozdrawiam kasias

5. Data: 2006-08-24 17:36:11

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Brzydula wrote:

> [...]
> infantylne... Faktycznie rzecz wydaje się bardzo prosta (w przypadku
> szydełka). Gorzej z drutami - niestety, nie wiem jak się robi

Też łatwo. Nabierasz oczka na 2 druty. Jeden wyjmujesz. Przerabiasz
wyjętym drutem 1/4 oczek, potem drugim jedną czwartą, trzecim i
czwartym. I teraz nie odwracasz robótki jak zwykle, tylko piątym drutem
przerabiasz oczka z pierwszego. Tak, ze robótka zamknie sie w koło. I
robisz tak w kółko. Robótkę masz na 4 drutach, a piątym przerabiasz.
Trochę mi ten opis mętnie wyszedł. Ale skoro sama odkryłam jak się to
robi, to rzecz nie jest trudna :)
Robi się natomiast mniej wygodnie niż szydełkiem, bo cały czas robótka
jest na 4 drutach.

Pozdrawiam
Bea

6. Data: 2006-08-24 19:46:19

Od: "Brzydula" <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję bardzo za wytłumaczenie. Teraz będę próbować...
Jak coś powstanie (co będzie się nadawało do pokazania) to się
pochwalę.
Dzięki Beata i Kasia :)

7. Data: 2006-08-24 20:53:56

Od: Marzena i Cyprian <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Beata Mateuszczyk napisał(a):

> Też łatwo. Nabierasz oczka na 2 druty.

Ja zwykle nabieram 1 oczko więcej i i przerabiam pierwsze i ostatnie
razem. Wydaje mi się, że łączenie jest wtedy bardziej stabilne.

Marzena

8. Data: 2006-08-25 05:05:51

Od: "gocha" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja mam jeszcze jedną radę. Ja robię tylko na 3 drutacyh a 4-tym
przerabiam. Dzięki temu w trakcie roboty niepracujące w danym
momencie druty nie wysuwają się tach chętnie z robótki, bo zwisają
pod innym kątem.
Gocha

9. Data: 2006-08-25 05:06:35

Od: "gocha" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]