Prosze o interpretacje wynikow-morfologia

1. Data: 2008-06-04 20:25:12

Temat: Prosze o interpretacje wynikow-morfologia
Od: "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, od poltora miesiaca jestem zaziebiona, faszerowano mnie antybiotykami
(oczywiscie bez antybiogramu, ten zrobilam teraz prywatnie- nic nie wykazal) i
nic. Wreszcie skierowanie na morfologie + badanie moczu.
Wyniki poza normą to:
HGB 12 (norma 12-16 g/dl, wiec dolna gran.)
MCH 27,7 (norma 28-34 pg)
MXD% 17,3 (norma 3-10 %)
NEUT% 38,42 (norma 45-70 %)
NEUT# 2,2 (norma 2,5 - 5 tys/ul)
OB 18 (norma do 12 mm/H)
CRPL2 0,05 (norma 0,28 - 0,85 mg/dl)

Mam skierowanie do kolejnego laryngologa (poprzednia pani nic nie widziala na
zdjeciu zatok mimo, ze lekarz opisujacy zdjecie widzial jakies zacieki, ale
antybiotyk dala, rotfl, a jak przyszlam na kontrol po niedzialajacym
antybiotyku to okazała focha, ze czemu do niej przyszlam, rece opadaja) i na
przeswietlenie pluc. Zle funkcjonuję, gorączka oscyluje wokol 37.0 - 37.4,
czasem kaszel, wiecznie boląca głowa, a lekarze nie wiedza, co to...

2. Data: 2008-06-04 22:26:47

Temat: Re: Prosze o interpretacje wynikow-morfologia
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hania wrote:

> lekarze nie wiedza, co to...

i nikt o zdrowych zmysłach nie będzie zgadywał "co to" na podstawie opisu
kaszlu i 3 wyrwanych z kontekstu wyników morfologii. Z niej widać tyle, że
najprawdopodobniej bardzo źle się odżywiasz, co mogło ewentualnie
doprowadzić do silnego osłabienia odporności. Ale resztę powinien ocenić
lekarz oglądając pacjenta - nie mówię oczywiście o NFZ, bo to jak wiadomo
pozwala tylko szybciej trafić na cmentarz.

3. Data: 2008-06-04 22:45:11

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z morfologii widać lekką anemię (HGB i MCH poza normą), ale
diagnostykę tego zostawiłbym chyba raczej na później, po zwalczeniu
tej infekcji.
Podwyższone OB wskazuje na infekcję.
Pozostałe dane są dla mnie nie do końca czytelne.
Co to jest CRPL2? Czy chodziło o CRP? Czy to jakiś dziwny parametr z
nowych automatów laboratoryjnych.
Nie ma poza tym całkowitej liczby białych krwinek i innych badań. Nie
ma więc punktu odniesienia. A on też może mieć znaczenie.

Z luźnych myśli, które mi się teraz narzucają (ale nie oznacza to, że
są diagnozą, to tylko takie pomysły):
- Pójście do laryngologa jest dobrym pomysłem. Jeśli nadal nie będzie
chciał uwierzyć, że coś jest w zatokach można zrobić tomografię
zatok... rezonans oczywiście jeszcze lepszy, ale być może to byłoby
porywać się z motyką na słońce. Trzeba zobaczyć, co powie laryngolog,
jak zajrzy do nosa.
- Obniżona liczba neutrofili i podatność na infekcje może (ale
naprawdę nie musi) oznaczać tzw. zespół mieloproliferacyjny (poszukaj
w sieci)
- Antybiotykogram też może nie wyjść, a mimo tego może coś tam być.
Niestety.

4. Data: 2008-06-05 05:55:05

Od: "Hania " <v...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki <t...@w...pl> napisał(a):

> i nikt o zdrowych zmysłach nie będzie zgadywał "co to" na podstawie opisu
> kaszlu i 3 wyrwanych z kontekstu wyników morfologii.

Dzieki Panom za probe :)))) U lekarzy jestem srednio co 2 tygodnie a wolalabym
nie uchodzic za przychodnianą babcię ;-)))
Lekarz ogolny widzial te wyniki i chociaz nie udaje, ze wie co sie dzieje,
zaraz przepisze reszte :))
Odnosnie odzywiania, to wydaje mi sie, ze odzywiam sie ok, owoce i warzywa w
duzych ilosciach, miesko, a hemoglobina "od zawsze" w okolicach anemii ;)

Pracuje w klimatyzowanym pomieszczeniu, na tyle "hamerykanckim", ze u mnie
jest 18 stopni a w pokoju obok jakies 30, moze filtry młócą wiecznie to samo
powietrze, moze to od tego ;-)

Naprawde nie oczekuje diagnozy i zdaje sobie sprawe, ze przez monitor jest
trudno cokolwiek powiedziec, ale moze jakies wskazowki... Zaraz mam sesje, w
pracy robota nie do przerobienia a ja sie czuje jak wyżęta przez wyżymaczke ;/

5. Data: 2008-06-05 06:37:43

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hania wrote:

> [...]
> w duzych ilosciach, miesko, a hemoglobina "od zawsze" w okolicach anemii

przez to "mięsko", wbrew mitom krążącym czasem także wśród lekarzy mięso
wywołuje anemię a nie ją leczy. Po prostu takie ilości ciężkostrawnego
białka blokują wchłanianie, na dodatek wartościowość żelaza hemowego
kompletnie rozstraja mechanizmy wchłaniania i magazynowania tego
pierwiastka. Nie jesteśmy do tego ewolucyjnie przystosowani i tyle.

Proponuję zmniejszyć ilość mięsa i nabiału, za to zwiększyć zielonych części
roślin (na surowo, bez gotowania czy przetwarzania) i do tego sok z
buraków - ma wspaniałe właściwości krwiotwórcze + wzmacniające odporność.
Do tego kawa i herbata - one blokują przyswajanie żelaza i powodują stany
graniczące z anemią.

http://www.borelioza.vegie.pl/wzmacnianie_odpornosci
.html

trochę w temacie innego problemu medycznego, ale "metoda" na zdrowe
odżywianie pasuje do każdego.

Przy okazji warto sprawdzić tarczycę, coraz więcej i więcej osób ma
niedoczynność, przy której siada odporność i przyswajanie żelaza.

> Pracuje w klimatyzowanym pomieszczeniu, na tyle "hamerykanckim", ze u mnie
> jest 18 stopni a w pokoju obok jakies 30, moze filtry młócą wiecznie to
> samo powietrze, moze to od tego ;-)

jak jest za suche powietrze to zawsze będzie wysuszone gardło, chociaż
zdrowy organizm zazwyczaj sobie z tym doskonale radzi.

6. Data: 2008-06-05 08:47:26

Od: "kropElka" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> Witam, od poltora miesiaca jestem zaziebiona, faszerowano mnie
> antybiotykami
> (oczywiscie bez antybiogramu, ten zrobilam teraz prywatnie- nic nie
> wykazal) i
a lekarze nie wiedza, co to...

Mam podobnie w długi weekend dostałam chyba wirusowe zapalenoe gardła.
goraczka 39, olbrzymie osłabienie i bol gardła. Jako ze był weekend
przelezałam grzecznie w łózku (mało kontaktujaca) W poniedziałek goraczka
spadła, ale rozszdzajacy ból głowy totalnie zaropiałe i czerwone oko
zmusiły mnie do pójscia do przychodni. Niestety ze względu ma gardło nie
wykupiłam leków -(biseptol ma rozmiary koła młyńskiego) czułam sie tak ze
było mi wszystko jedno - kupiłam ibuprom zatoki. Poprawiło sie a ja
wybrałam sie do laryngologa (80 zł) dostałam azitrox 500 w dwóch cyklach.
Nadal zmeczenie osłabienie i goraczka 37.5. więc znowu wybrałam sie do
przychodni - niestety w tym dniu nie ma szans nastepnego znowu poprzednia
pani doktor (a jej nie chciałam) .Wracając do domu poczułam się tak zmeczona
ze weszłam do jakieś spóldzelni licząc ze moze bedzie wolny jakis lekarz.
hi hi :) był kardiolog -tachykardia 130( 90 zł) (czyli takie tetno nie
wiadomo dlaczego) serce ok (75zł). dostałam skierowania na badania krwi 13
(140zł,) rtg zatok klatki usg brzucha itp.
no i własnie zastanawiam się co jeszcze człowiekowi moze przytrafić się po
grzecznym leżeniu w łózku w czasie infekcji. trwa to już póltora miesiaca i
nie mam pojęcia co robić dalej- do jakiego lekarza....

7. Data: 2008-06-05 09:36:22

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Odnosnie odzywiania, to wydaje mi sie, ze odzywiam sie ok, owoce i warzywa w
> duzych ilosciach, miesko, a hemoglobina "od zawsze" w okolicach anemii ;)
Pewnie lekarz powiedział, że skoro anemię masz "od zawsze", to jest to
normalne.
Otóż nie jest to normalne, szczególnie, że mówisz, że odżywiasz się
normalnie (czytaj: nie jesteś anorektyczką, wegetarianką i dieto-
maniaczką).
Anemia z niższą ilością hemoglobiny i niższym MCH wcale nie musi być
anemią z niedoboru żelaza, może być jedną z anemii hemolitycznych. Aby
to stwierdzić, konieczne jest oznaczenie żelaza we krwi, TIBC i
ferrytyny.
Jeśli żelazo będzie niskie, a pozostałe parametry będą to potwierdzać,
to wtedy jest to anemia z niedoboru żelaza.
W przeciwnym razie trzeba sprawę drążyć dalej i zazwyczaj jest to
zadanie dla hematologa.
Warto jednak tym się zająć, bo zbyt niska hemoglobina może powodować
złe samopoczucie, chociaż przy takiej ilości oczywiście przeżyjesz.

8. Data: 2008-06-05 09:42:16

Od: v...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Cala morfologia ponizej:
Badanie Wynik Norma
WBC 5,8 4 - 10 tys/ul
RBC 4,33 4 - 5,2 mln/ul
HGB 12 12 - 16 g/dl
HCT 36,6 36 - 46%
MCV 84,52 80 - 99 fl
MCH 27,7 28 - 34 pg
MCHC 32,8 32 - 36 g/dl
PLT 191 140 - 440 tys/ul
LYMPH% 44,3 20 - 45 %
MXD% 17,3 3 - 10 %
NEUT% 38,42 45 - 70 %
LYMPH# 2,6 1,3 - 3,5 tys/ul
MXD# 1 0,2 - 1,0 tys/ul
NEUT# 2,2 2,5 - 5 tys/ul
OB 18 do 12 mm/H
CRPL2= 0,05 0,28 - 0,85 mg/dl
-bialko
C-aktywne

9. Data: 2008-06-05 09:47:17

Od: v...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

pani technik z mikrobiologii powiedziala, by skonsultowac z lekarzem
zasadnosc badania na mycoplasme pneumoniae i na chlamydia pneumoniae
(pfuj, ze niby co?) co Wy na to?

10. Data: 2008-06-05 10:00:38

Od: v...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 5 Cze, 11:36, biggero <b...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> Otóż nie jest to normalne, szczególnie, że mówisz, że odżywiasz się
> normalnie (czytaj: nie jesteś anorektyczką, wegetarianką i dieto-

nie, nie mam dietowych manii, nie palę ani nie naduzywam alkoholu (2
kieliszkio wina w tygodniu srednio, albo jakowegos piwska to takiego
spustoszenia chyba nie robi?), wrecz pani laryngolog rzekła w swej
mundrosci "przeciez zdrowo poani wyglada, czego pani chce" (no wiec
chce, zeby babska z mentaloscia rzeznika pracowaly przy kopaniu rowow)
No wiec ta krew do zbadania, jejku, jak sie czlek zacznie badac, to
nie skonczy ;-)
Moze jakis lekarz od holistycznej medycyny? Ech.

Pomiar cisnienia krwi robic rano czy wieczorem?
Alergia , czy można zrobić testy teraz???
Czy płatki owsiane moga szkodzić?
Pytanie do okulistów !!!
przeciwciała przeciwko fosfatydyloserynie