Proszę o pomoc w wyborze kosiarki

11. Data: 2005-08-15 20:15:08

Temat: Re: Proszę o pomoc w wyborze kosiarki
Od: "Tarpan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "IKS" <U...@d...com.pl> napisał w wiadomości
news:ddqnf6$42r$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Biorę pod uwagę następujące typy:
> 1799 - Viking MB 465 (napęd kół, 4 KM, nóż 46 cm)
> 1999 - Viking MB 455 (napęd kół, 5 KM, nóż 43 cm, mulczowanie)
> 1500 - Partner 533 (napęd kół, ????????)
> 1650 - Husqvarna Royal 43S (napęd kół, 4.5 KM, nóż 42 cm, mulczowanie
> chyba tak)
Partner 4335 - bez napędu - ok. 1k
Prtner 533M - z napędem - ok. 1,5k
Partner 533CM - z napedem i elektrycznym rozrusznikiem - ok. 1,7k
A idźże Ty sobie do sklepu i poogladaj.. :)
Jan

12. Data: 2005-08-16 00:08:45

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

IKS napisał(a):
[...]
> Co polecacie ? Jakieś sugestie ?

Niezmiennie, ręczna bebnowa. Odechce ci się szybko utrzymywanie trawników.
pozdr. Jerzy

13. Data: 2005-08-16 07:46:12

Od: "IKS" <U...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tarpan wrote:

> Prtner 533M - z napędem - ok. 1,5k
> A idźże Ty sobie do sklepu i poogladaj.. :)
> Jan

Pójdę, pójdę :-) Rozumiem że sprzedają to sklepy które sprzedają
Husqvarne...

Dzięki
Irek

14. Data: 2005-08-16 09:59:34

Od: "Tarpan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tarpan" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> ====================
> Partner 4335 - bez napędu - ok. 1k
> Prtner 533M - z napędem - ok. 1,5k
> Partner 533CM - z napedem i elektrycznym rozrusznikiem - ok. 1,7k
==============
Trochę pomieszałem modele, ale dzisiaj sprawdziłem u dealera "po drodze" :)
Partner 4553 - 4,5 KM - bez napędu - ok.1k
Partner 533CM -5 KM - z napędem - ok. 1,5k
Partner 533CME - z napędem i el. rozrusznikiem - ok. 1,7k
Wszystkie koszą na 53 cm
Pozdrawiam
Jan

15. Data: 2005-08-16 13:36:58

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Aug 2005 02:08:45 +0200, JerzyN napisał(a):

> IKS napisał(a):
> [...]
>
> Niezmiennie, ręczna bebnowa. Odechce ci się szybko utrzymywanie trawników.
> pozdr. Jerzy

Na taką powierzchnię?
Chcesz gościa wykończyć?

Marta

16. Data: 2005-08-16 14:17:32

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na taką powierzchnię?
> Chcesz gościa wykończyć?

No przecież Jerzy chce go zniechęcić do utrzymania trawników - co zresztą w
pełni popieram. Trawnik to saaaame kłopoty! - mchy, wątrobowce, bluszczyki,
mniszki, jaskry, stokrotki, konieczyna, babki, lebioda, nierówno skoszone
źdźbła, odbarwienia, czarcie kręgi, probllemy z wyborem i konserwacją kosiarki,
problemy ze znalezieniem kosiarza, krety, turkucie, ślady po psach i kotach,
herbicydy selektywne i ich używanie tudzież nadużywanie i kłótnie wynikające z
powodu ich używania itp. itd. ;) (co pominęłam?)

Pozdrawiam, Basia.

17. Data: 2005-08-16 15:13:08

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 16 Aug 2005 16:17:32 +0200, Basia Kulesz napisał(a):

> [...]
> herbicydy selektywne i ich używanie tudzież nadużywanie i kłótnie wynikające z
> powodu ich używania itp. itd. ;) (co pominęłam?)

Jak zwykle jesteś dokładna.
I oczywiście wiem do czego Jerzy zmierza, ale bez względu
czy facet bedzię kosił ręczną kosiarką czy na tych 700
metrach zakładał ogród w jeden sezon to doprowadzi go to do
upadku na zdrowiu. Psychicznym na pewno:)
Lepiej niech już kupi tę spalinówkę i niech się nacieszy
zabawką:)

Marta

18. Data: 2005-08-16 15:16:45

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> bez względu
> czy facet bedzię kosił ręczną kosiarką czy na tych 700
> metrach zakładał ogród w jeden sezon to doprowadzi go to do
> upadku na zdrowiu. Psychicznym na pewno:)

Ba, to temat na ładną dyskusję - czy szurnięci na zdrowiu (psychicznym) są
walczący o nienaganny stan monokultury trawowej, czy też ci(te;)) uważające
resztki chwastników za rezerwuar powierzchni na nowe nasadzenia z bylin i
krzewów:)

Pozdrawiam, Basia.

19. Data: 2005-08-16 15:38:34

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:67da.0000000b.4301f57c@newsgate.onet.pl Basia
Kulesz <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> herbicydy selektywne i ich używanie tudzież nadużywanie i kłótnie
> wynikające z powodu ich używania itp. itd. ;) (co pominęłam?)

Hejka. Pominęłaś pędraki i drutowce ale dołożyłaś "el"
Pozdrawiam skrypulatnie Ja...cki

20. Data: 2005-08-17 08:52:57

Od: Piotr Kieracinski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

IKS wrote:

> Stanąłem przed wyborem kosiarki

I juz wiesz, ze Husquarna jest super. Wiesz, ze musi byc duzy silnik
(4,5 KM to minimum). Jesli interesuje Cie naped i zbieranie trawy do
kosza, to radze zwrocic uwage na jeden element: sposob zatrzymywania
kosiarki. Czesto sa to dwa jednakowe uchwyty - wyprofilowane druty
(sprzeglo i hamulec silnika): jeden na dole, jeden na gorze. To nie jest
wygodne. Lepiej, gdy do hamowania silnika sluzy ten wygiety drut, a do
wyciskania sprzegla nieduza dziwgnia z boku (olatwiej ja pusiscic i
zatrzymac kosiarke).
Druga rzecz - gdybys liczyl na mielenie/rozdrabnianie trawy bez
zbierania do kosza - wez kosiarke z przednim napedem (np. Husquarna Jet
55 S). Ogromna jest, ale bardzo wygodna. Aby zatrzymac nie rozlaczasz
sprzegla, tylko podnosisz lekko przod do gory - rewelacyjnie wygodna w
uzyciu. Kosiarki z koszem zazwyczaj maja tylny naped i ten manewr nie
jest mozliwy.
pik

Problem z ognikiem
Sliwa wegierka jaka wybrac?