Prosze o rade w sprawie okularow ochronnych z powlaka antyrefleksyjna do komputera

1. Data: 2004-07-14 22:20:36

Temat: Prosze o rade w sprawie okularow ochronnych z powlaka antyrefleksyjna do komputera
Od: "Przemek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry
Pracuje przed monitorem kilka godzin dziennie.Wskutek czego bola mnie
oczy(przerwy malo pomagaja).Zastanawiam sie nad zakupem okolarow ochronych z
filtrami i z powloka antyrefleksyjna.
Czy zadaniem panstwa cos to pomoze i moje oczy beda mniej zmeczone?
Obecnie monitory wedlug norm TCO 99 chyba maja odpowienie filtry i obizona
emisyjnosc szkodliwego promieniowania?
Czy w takim razie zakup okolarow jest sensowny?
Prosze o pomoc
Przemek

2. Data: 2004-07-15 10:13:55

Od: Posesjusz <p...@w...pl_spam_> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Przemek,

Dnia 15 lipca 2004 (00:20:36)
Na temat "Prosze o rade w sprawie okularow ochronnych z powlaka antyrefleksyjna do
komputera"
begin message:

> Obecnie monitory wedlug norm TCO 99 chyba maja odpowienie filtry i obizona
> emisyjnosc szkodliwego promieniowania?

Jako nie lekarz a informatyk napisze ze normy TCO99 sa na prawde super,
promieniowanie z przodu monitora jest prawie ze zerowe, niezauwazalne (sam
kiedys robilem pomiary specjalna maszynką:)). A wiec jesli dalej bola oczy
to moim zdaniem jest zachowania nieodpowiednia odleglosc od monitora.
Jeszcze tez jedno, co kazde 40 minut patrzenia na monitor (ktorki dystans)
nalezy patrzec 3 minuty na cos co znajduje sie daleko, np. za okno :).

Aha, promieniowanie z przedu monitora jest bardzo niskie ale z tylu monitora
jest ogromne :) Jesli pracujesz w firmie gdzie na przeciw stoi monitor
odworony tylem to promieniowanie jest spore.

Posesjusz
ICQ: 3385742

3. Data: 2004-07-15 12:31:55

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> emisyjnosc szkodliwego promieniowania?
> Czy w takim razie zakup okolarow jest sensowny?

Nie istnieje pojecie: okulary ochronne do komputera. Powloka antyrefleksyjna
tez nie jest ochrona. Inne filtry przy zdrowym oku wytwarzaja patrzenie
patologiczne - bylo juz o tym na grupie - pogrzeb w archiwum. Proponuje,
abys zaczal od stosowania kropli nawilzajacych ( czesto ), oraz przerwy co
godzine.

casus

4. Data: 2004-07-16 05:46:31

Od: "TOmek" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> emisyjnosc szkodliwego promieniowania?
> Czy w takim razie zakup okolarow jest sensowny?

Mozna okulary stosowac ze wzgledu na 2 rzeczy - po pierwsze gdzies
wyczytalem (i nie wiem jak sie to ma do rzeczywistosci) ze na kineskopie
(nie wiem jak na ekranach lcd) na kurzu powstaja ladunki i na "oczach"
powstaja ladunki przeciwne ktore przyciagaja ten kurz ktory bombarduje oczy,
po drugie okulary z filtrami nieco wyostrzaja kontrast.
Pozdrawiam
TOmek

5. Data: 2004-07-16 09:30:20

Od: "Jacek" <j...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Dzien dobry
> Pracuje przed monitorem kilka godzin dziennie.Wskutek czego bola mnie
> oczy(przerwy malo pomagaja
[...]

Hej!
Z moich obserwacji, to najczęściej, jak ktoś się skarży na oczy to widzę, że
ma odświeżanie ekranu ustawione na 60Hz. Zmiana na co najmniej 85Hz zwykle
pomaga :) Chociaż mi, dopiero 100Hz pozwala na dłuższą pracę.

Jacek

6. Data: 2004-07-20 22:59:42

Od: Lech Trzeciak <l...@R...pl> szukaj wiadomości tego autora

Posesjusz wrote:
> [...]
> promieniowanie z przodu monitora jest prawie ze zerowe, niezauwazalne (sam
> kiedys robilem pomiary specjalna maszynką:)).

Od promieniowania monitora oczy nie bolą. Bolą od niskiej częstotliwości
odświeżania, złego kontrastu, odblasków (złe ustawienie i oświetlenie
stanowiska pracy), oraz wspomnianych tu "ładunków". Wielu osobom pomaga
zmiana monitora CRT na LCD - objawy ustępują jak ręką odjął.

Leszek

Podwyższony poziom mocznika a obniżona glukoza
gips zywiczny
Mikroskop w sieci - telepatologia
HELP !!!
GINEKOLOG!! POMOCY!!