Protest przeciw znoszeniu ulg

11. Data: 2001-12-17 09:36:04

Temat: Re: Protest przeciw znoszeniu ulg
Od: r...@n...pl (Radosław Tatarczak) szukaj wiadomości tego autora

"robercikus" <r...@p...onet.pl> wrote in
<3c1d1245$1@news.vogel.pl>:

>Jestem studentnem,

>... ze sie niesmialo wtrace... To znaczy, ze cieszysz sie z tego, ze ktos
>chce na plecach niepelnosprawnych usuwac skutki czyjegos nieudolnego
>rzadzenia... ???

Nie, nie ciesze sie, ale protesty studentow byly bezmyslne, nie zapoznali
sie z propozycjami, tylko jak cieleta dali sie wmanipulowac w polityke NZS.
Jednak rzad obcina narazie wszystkim po rowno i nie widze, zeby
niepelnosprawni byli traktowani oddzielnie i gorzej. Jesli nie zaczniemy
(jako panstwo) oszczedzac na troche watpliwych przywilejach to nigdy nie
bedzie pieniedzy na wazne inwestycje np.: w edukacje ON. Szczegolnie, ze
propozycje rzadu sa w miare sensowne (zmiana formy przekazywania srodkow).

pozdrawiam
RT

12. Data: 2001-12-17 19:46:44

Od: "robercikus" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Że tak jeszcze bardziej nieśmiało bo z ugl korzystałem
> baaardzo dawno temu.

Szczerze powiedziawszy, ja tez nie wykorzystuje ulgi zbyt czesto, ale np. z
ulg przejazdowych w komunilacji miejskiej korzystam wlasciwie codziennie...
a tak na dobra sprawe nikt z nas nie jest w stanie powiedziec jaki los
spotka te ulgi :-(

> [...]
> Uprawnieni dostają darmowy lub częściowo odpłatny przejazd
> (często nie spełniający podstawowych warunków przyzwoitości) - tak?
> Największe korzyści z tego rozwiązania odnoszą te firmy - tak?
>
> Jeżeli dać obecnie uprawnionym (do ulg) - pieniądze na te przejazdy
> w formie ryczałtu to przecież będą one lepiej wykorzystane.
> Pójdą na realizację potrzeb uprawnionego a nie na klajstrowanie
> błędów w zarządzaniu PKP!
> Będzie to rozwiązanie przede wszystkim sprawiedliwe, zmiejszy
> przekręty (występujące naturalnie tylko ze strony PKP i PKS).

Co w takim razie zostalo w tej kwestii zaproponowane, tak by bylo wdrozone
rownoczesnie z wycofaniem tamtych ulg???

> Szukajmy rozwiązań a nie brońmy anachronizmu do upadłości.
> Ulgi na dalekobieżne przejazdy zostaną i tak zlikwidowane,
> chodzi o to by na tym nie stracili uprawnieni do ulg i państwo.
> To w końcu wszystkich pieniądze.
>
> Pozdrawiam
> Marian L

Owszem i zgadzam sie z tego rodzaju mysleniem, ale to nasze wladze maja nad
tym myslec, bo nasze "myslenie" niewiele pomoze... Oni i tak zrobia to, co
uznaja za stosowne, a jak sie wydaje, niepwlnosprawni sa na tyle slaba
politycznie grupa, ze marnie to wszystko widze... Nie licze obecnie na
jakies szczegolne gesty ze strony rzadzacych w tym kraju, prawdopodobnie
stanie sie to, co ostatnio jest "modne" - najbardziej i tak zostana
obciazeni najslabsi i najubozsi... :-( To bardzo przykre, bo tak naprawde w
koncu nie oni sa winni zaistnialemu stanowi rzeczy, to przeciez wlasnie
nieudolnosc "wielkich" doprowadzila do stanu jaki dzis mamy... i jakos im do
skory sie nikt dzis nie dobiera...

pozdr.
robercikus

13. Data: 2001-12-18 10:08:34

Od: "Marian L" <marian.landowski(wytnij)@lama.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :-))
Szanowny "robercikus" <r...@p...onet.pl> w
napisał:

> Co w takim razie zostalo w tej kwestii zaproponowane, tak by bylo wdrozone
> rownoczesnie z wycofaniem tamtych ulg???

Najlepsze propozycje rozwiązań wychodzą od osób zainteresowanych,
naturalnie po wyeliminowaniu negatywnych czynników subiektywnych.
Nie chce mi się sprawdzać w archiwum grupy na onecie (koszty),
ale to że ulgi nie są rozwiązaniem przyszłościowym omawialiśmy
już w roku ubiegłym.
Moim zdaniem większym problemem jest upowszechnienie nowych
technik (np internet) w demokratycznym procesie przygotowania
danych, argumentów do podejmowanych decyzji. Jak wielka w tym
jest rola Usenetu - nawet nie podejrzewamy.

> [...]
> uznaja za stosowne, a jak sie wydaje, niepwlnosprawni sa na tyle slaba
> politycznie grupa, ze marnie to wszystko widze...

Nie zgadzam się z takim myśleniem :-)).
Społeczeństwo jest tak silne że organy władzy muszą robić to co
społeczeństwo uzna za racjonalne i słuszne.
Niepełnosprawni nie są skazani na to by być słabą grupą. Wręcz
przeciwnie w nowoczesnych społeczeństwach są grupy ludzi w
tym ON które mają uzasadnione przywileje (wszystkie nakłady,
czynności związane z wyrównaniem szans).

> [...]
> koncu nie oni sa winni zaistnialemu stanowi rzeczy, to przeciez wlasnie
> nieudolnosc "wielkich" doprowadzila do stanu jaki dzis mamy... i jakos im

Upraszczasz i upolityczniasz. Moim zdaniem sztuka rządzenia
polega między innymi na tym by zaspokajać potrzeby jak
największego procentu zainteresowanych. Oceniane to jest
w kolejnych wyborach.

Pozdrawiam
Marian L

14. Data: 2001-12-18 14:06:34

Od: "robercikus" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i ja :-))

> [...]
> Nie chce mi się sprawdzać w archiwum grupy na onecie (koszty),
> ale to że ulgi nie są rozwiązaniem przyszłościowym omawialiśmy

Pamietam ...

> [...]
> danych, argumentów do podejmowanych decyzji. Jak wielka w tym
> jest rola Usenetu - nawet nie podejrzewamy.

Tylko czy ktos z rzadzacych na powaznie bierze pod uwage to, co sie na
grupach dyskusyjnych dzieje??? Nie bardzo chce mi sie w to wierzyc... Niech
ow usenet sie upowszechni wsrod elit rzadzacych... ich , poki co zdaje sie
on nie interesowac...

> nad
>
> Nie zgadzam się z takim myśleniem :-)).
> Społeczeństwo jest tak silne że organy władzy muszą robić to co
> społeczeństwo uzna za racjonalne i słuszne.

Hmmm. musze przyznac, ze mnie zadziwiasz... ;-) juz zapomniales sytuacje
sprzed kilku miesiecy... ? kiedy to poparcie dla rzadu p. Buzka oscylowalo
bodajze w granicach 15 procent i NIE BYLO SILY by zmusic ten gabinet do
dymisji... ? Tu chyba nie trzeba komentarza... Spoleczenstwo dla wladzy w
naszym kraju jest po to, by zaglosowac w wyborach, ktore i tak nie daja
miarodajnego obrazu sil, bo sa obliczane wg ugrupowan, a nie wg mandatow, a
potem tylko po to, by placic podatki... i to jak najwieksze... :-(

> [...]
> tym ON które mają uzasadnione przywileje (wszystkie nakłady,
> czynności związane z wyrównaniem szans).

Ja tez chcialbym, zeby tak bylo, jak mowisz i tez bym do tego dazyl...
jednak to, co sie obecnie dzieje, wcale nie wskazuje, ze te dazenia stana
sie rzeczywistoscia :-(

> [...]
> polega między innymi na tym by zaspokajać potrzeby jak
> największego procentu zainteresowanych. Oceniane to jest

Nooo nie przesadzaj.. nie nazwalbym tego upolitycznianiem... Boli mnie po
prostu to - nie tylko mnie zreszta - ze kazda z kolejno rzadzacych ekip
dopuszcza sie w zasadzie tego samego... - rzekomego zaspakajania potrzeb
mas, a pozniej sie dopiero okazuje jaki balagan zostawia. Za to wszystko
niestety musimy placic ny wszyscy... a to, ze niepelnosprawni nie stanowia -
na szczescie - jakiejs wiekszosci, jest w tej sytuacji dla nich rodzajem
przeklenstwa, bo z racji malej liczebnosci nie maja sily przebicia... Nie
licze wiec na jakies gesty... :-(

pozdr.
robercikus

15. Data: 2001-12-18 16:46:31

Od: "Marian L" <marian.landowski(wytnij)@lama.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
napisał :-))

> [...]
> grupach dyskusyjnych dzieje??? Nie bardzo chce mi sie w to wierzyc...
> Niech ow usenet sie upowszechni wsrod elit rzadzacych... ich , poki

Myślę że "elity władzy" coraz więcej korzystają i będą korzystać
z Usenetu bo tylko w ten sposób nadążą za zmieniającą się
rzeczywistością. Inna sprawa nie powinni się wypowiadać czy
wdawać w dyskusje (przynajmniej pod swoim nazwiskiem).
By się tylko rozdrabniali i w końcu zniechęcili.
Rola tych którzy korzystają z Usenetu to upowszechniać wiedzę
o tej dziedzinie internetu wśród całego społeczeństwa.
Będzie dobrze gdy wybory powszechne będą miały opcję udziału
przez internet - to przyśpieszy znajomość i właściwe wykorzystanie
i internetu i wyborów.

> [...]
> bodajze w granicach 15 procent i NIE BYLO SILY by zmusic ten gabinet do

Jakąś cenę za demokrację musimy płacić. Od wyborów do wyborów
musi upłynąć przewidziany okres.

> [...]
> miarodajnego obrazu sil, bo sa obliczane wg ugrupowan, a nie wg mandatow,
> a potem tylko po to, by placic podatki... i to jak najwieksze... :-(

Jednak społeczeństwo a właściwie jego większość dokona oceny,
wyboru w następnych i następnych wyborach.

> [...]
> dopuszcza sie w zasadzie tego samego... - rzekomego zaspakajania potrzeb
> mas, a pozniej sie dopiero okazuje jaki balagan zostawia.

Mimo wszystko te sprawy powinni wyjaśniać politolodzy oni
znajdą uzasadnienie dlaczego tak jest, a raczej dlaczego
tak to wszystko jest przez wielu widziane i oceniane.
Politolodzy czytają tą grupę - nawet niewiasty :-)).

> [...]
> przeklenstwa, bo z racji malej liczebnosci nie maja sily przebicia... Nie

Sytuacja że tylko jakaś miejszość w tym wypadku ON
będzie zadowolona jest zła i niemożliwa. Walczyć o
równe szanse trzeba ale nie po to by uzyskać większe
prawa niż to wynika z potrzeb i możliwości społeczeństwa.
Takie życie.

Pozdrawiam
Marian L

Osama Lepper zapraszam na mail-e: arthol@wp.pl