Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego

1. Data: 2001-09-11 12:34:06

Temat: Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego
Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 11 Sep 2001 08:58:33 GMT f...@p...com (Franz Maurer)
napisał(a):
>Ale co to znaczy 'lepiej prowadza interesy'?

To znaczy - lepiej zaspokajaja potrzeby klientów.

>Dlaczego samobojcze?

Dlatego, że dzięki temu ludziom będzie gorzej. Nie będzie ich stać na
leki.

>Oligopol w zadnym razie nie wyklucza wolnej konkurencji...
>sam cos napomniales o tym ze kazdy sie chce nachapac :)

Oligopol wyklucza wolna konkurencję. Z definicji konkurencja nie może
byc wolna. Może być konkurencja, jednak tylko niepełna.

>Poczytaj troche to sie dowiesz ze NIE MOGE USTALIC CENY Z SUFITU.
>Marze naliczam wg rozporzadzenia ministerialnego.

Tyle tylko, że hurtownie mając mniej odbiorców mogą skompensować sobie
straty podnosząc ceny.
--
___________ (R)
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

2. Data: 2001-09-13 06:46:38

Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 12 Sep 2001 23:01:17 GMT, w <3...@n...tpi.pl>,
f...@p...com (Franz Maurer) napisał(-a):

> Po pierwsze - z wprowadzenia jakiejkolwiek ustawy nie wynika to ze
> jestesmy notowani jak Argentyna.
> Bardziej wynika to z pieniactwa jakie Wasc prezentujesz - madry w
> gembie i tyle.

"gębie".
Lepiej być mądrym tylko w gębie, niż być głupim.
I jakiego pieniactwa? Nie ośmieszaj się. Twoje wycieczki osobiste są
jedynym objawem pieniactwa jakie widzę w tym wątku. Zapewne
spowodowane osamotnieniem w poglądach. Ale to akurat nie dziwne.

> A tu gosciu wyszla ci zwyczajnie sloma z buta...
> No chyba ze jasnowidz jestes i na odleglosc potrafisz powiedziec kto
> moze a kto nie moze mowic o etyce... pewnie tobie oczywiscie wolno...
> A moze tak sie popukac w ta glowke i powiedziec sobie
> "Troche pokory brachu? Moze ja wcale nie jestem taki madry jak mi sie
> zdaje?"

Teraz powinieneś przeczytać ten fragment i domyślić się dlaczego o
etyce i kulturze nie masz zielonego pojęcia. A jeżeli nie
zrozumiesz... zresztą na pewno nie zrozumiesz.

> A czy to nie wy walczycie o wolny rynek?
> No to macie wlasnie wolna amerykanke - kto smaruje ten jedzie.

Nie musisz udowadniać, że nie odróżniasz łapówkarstwa od wolnego
rynku. Już wielokrotnie odowodniłeś, że nie odróżniasz prostych
rzeczy.

> Pacjenci placa... chyba ze _to_ja_im_powiem _ze_moga_placic_mniej_

> Sobie to powiedz, Brachu...

Nie muszę. Czytam Twoje posty. Życzę powodzenia w walce o nowe,
jeszcze lepsze prawo aptekarskie. W końcu (Twoja) rodzina musi jakoś
zagwarantowac sobie dochód. A że kosztem innych... Ciebie to nie musi
ochodzić. Tylko nie p****, że to dla dobra innych. I tak nikt Ci nie
wierzy.

--
Prawdopodobnie w ciagu 2-3 najblizszych lat wyszukiwarki beda placily
autorom odlanianych stron a dodatkowo kazdy czytajacy strone bedzie

3. Data: 2001-09-13 10:16:36

Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 13 Sep 2001 08:53:00 GMT f...@p...com (Franz Maurer?)
napisał(a):
>Gdyby tak bylo "amerykanski raj" pewnie istnialby juz dawno za nasza
>zachodnia granica i jezdzilibysmy tam na tanie zakupy.
>Ale jakos nie jezdzimy....

Niestety, za naszą granicą brakuje swobody gospodarczej. Brakuje jej w
zasadzie od zawsze.

--
___________ (R)
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

4. Data: 2001-09-13 17:20:35

Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

13 Sep 2001 09:24:02 GMT, w <01c13c35$c8d4b140$a9044cd5@-zaplecze>,
"apzw" <a...@p...pl> napisał(-a):

> Radosław Popławski <r...@a...net.pl> napisał(a) w artykule
> <9...@4...com>...

> Z całym szacunkiem, ale pomylił Pan adres swoich żali. Leki w?ród lekarzy
> s? promowane przez tzw. przedstawicieli medycznych zatrudnianych przez
> firmy produkuj?ce leki. Z aptekarzami nie ma to generalnie nic wspólnego.

Wiem. A skoro są promowane, to promocja nie jest bezskuteczna (zresztą
coś wiem o tym). Dlatego śmieszy mnie powoływanie się na etykę. Nawet
lekarze nie są w stanie dotrzymywać przysięgi.

5. Data: 2001-09-14 20:32:15

Od: "apzw" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Radosław Popławski <r...@a...net.pl> napisał(a) w artykule
<h...@4...com>...
> [...]
> coś wiem o tym). Dlatego śmieszy mnie powoływanie się na etykę. Nawet
> lekarze nie są w stanie dotrzymywać przysięgi.

No to skoro wiesz to po co wprowadzasz innych w błąd??

Wiesz generalnie męczy mnie ta nagonka na aptekarzy wywołana i podsycana
przez ludzi którym wymyka się z rak planowana siec aptek.

Ludzie ci posuwają się nawet do podawania w radiu i prasie (artykuł w
ostatnim numerze Wprost) absolutnie nieprawdziwych i kłamliwych danych na
temat rynku aptekarskiego, a inni opierając się na tych danych przyklaskują
tej nagonce i jeszcze ją podsycają.

Ludzie najpierw dokładnie zapoznajcie się ze specyfiką rynku i przepisami
prawnymi go regulującymi a dopiero w dalszej kolejności ferujcie
jakiekolwiek wyroki.

Jakoś ci wszyscy liberałowie siedzieli cicho gdy w majestacie prawa
wprowadzano marże degresywne na leki, ograniczali konkurencje cenową
pomiędzy aptekami przez właśnie takie marże, zmuszali aptekarzy do
sprzedaży towaru z narzutami nijak się mającymi do ich kosztów, nie
protestowali gdy ograniczano asortyment jakim może obracać apteka, nie
protestowali gdy z znienacka zmieniały się urzędowe ceny leków zmuszając
aptekarzy do ich przeceny na półkach (zaręczam, że w 70% wypadków wartość
towaru spadała poniżej ceny zakupu danego asortymentu) itp, itd.

W chyba żadnym kraju Unii Europejskiej handel lekami nie jest wolny. Tylko
w 4 krajach Europy zachodniej nie ma zapisu typu apteka dla aptekarza. Z
tych krajów w Szwecji wszystkie apteki są państwowe, natomiast w Wielkiej
Brytanii i Irlandii są prawne zapisy ograniczające ilość powstających
nowych aptek ( w Irlandii 1 apteka posiadająca umowę refundacyjną na chyba
4000 mieszkańców i bodajże apteka od apteki nie bliżej jak 300m) Pozostaje
jeszcze zdaje się Holandia, ale tam system działa jeszcze inaczej- leki
mogą być rozprowadzane przez lekarzy.

Jeżeli państwo żąda od przedsiębiorcy aby jego działalność nie podlegała w
pełni mechanizmom wolnorynkowym, to powinna dawać mu jakąś ochronę prawną.

Tak to powinno działać, ale zaraz usłyszę, że nie mam racji, no cóż może
ktoś spróbuje mnie przekonać, że się mylę.

IRenka

mailto:a...@p...pl

6. Data: 2001-09-16 18:51:05

Od: Krzysztof Halasa <k...@i...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

"apzw" <a...@p...pl> writes:

> [...]
> aptekarzy do ich przeceny na półkach (zaręczam, że w 70% wypadków wartość
> towaru spadała poniżej ceny zakupu danego asortymentu) itp, itd.

Czy wszysci, i ktorzy to w ogole sa "ci liberalowie" to nie wiem, ale
wiem ze takie regulacje sa szkodliwe i zle.
Co nie znaczy, ze trzeba wprowadzic nastepne zle i szkodliwe regulacje.

> W chyba żadnym kraju Unii Europejskiej handel lekami nie jest wolny.

Nie powinien byc wolny, tak jak jezdzenie samochodem itp nie jest "wolne".
Ale regulacje powinny byc pozyteczne (np. brak mozliwosci zwrotu leku
(bezpieczenstwo) itp), a nie szkodliwe (urzedowe ceny, ograniczenia
w dzialalnosci itd).

Poza tym sytuacja w innych krajach nie jest dla mnie jakimkolwiek
wyznacznikiem czegokolwiek. Zwlaszcza, ze ta sytuacja wcale nie jest
dobra.

> Jeżeli państwo żąda od przedsiębiorcy aby jego działalność nie podlegała w
> pełni mechanizmom wolnorynkowym, to powinna dawać mu jakąś ochronę prawną.

Odwrotnie - panstwo nie powinno żądac tego od przedsiebiorcy, i nie powinno
w zwiazku z tym dawac mu zadnej ochrony.

> Tak to powinno działać, ale zaraz usłyszę, że nie mam racji, no cóż może
> ktoś spróbuje mnie przekonać, że się mylę.

Zeby kogos przekonac ten ostatni musi sie dac przekonac - a z tym jest
roznie.
--
Krzysztof Halasa
Network Administrator

7. Data: 2001-09-17 08:24:25

Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 16 Sep 2001 13:18:55 +0200 "stazysta" <s...@o...pl>
napisał(a):

>a te osoby beda mogly sobie apteke otworzyc
>tak wiec skonczcie z piep... o ograniczeniu liczby aptek
>5 lat milych studiow i po problemie,
>tym bardziej ze w tym roku byl notowany spadek chetnych na studia
>farmaceutyczne.

Co oznacza, że przy większym zapotrzebowaniu farmaceutów na jedną
aptekę będzie ich mniej.

--
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

÷ÁŰ ÓĎÔŇŐÄÎÉË × ďÄĹÓÓĹ... ĺóěé ÷áí îőöĺî, ĎÂŇÁÝŃĘÔĹÓŘ.. .
Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego
kinder biovital toffy