Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego

1. Data: 2001-09-11 13:38:05

Temat: Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego
Od: "apzw" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Płaszczyca <_...@i...pl> napisał(a) w artykule
<u...@4...com>...
> Tue, 11 Sep 2001 08:58:33 GMT f...@p...com (Franz Maurer)
> napisał(a):
> Dlatego, że dzięki temu ludziom będzie gorzej. Nie będzie ich stać na
> leki.

Wtłumaczmy sobie jedno: Pacjentów nie stać na leki nie dla tego że marże
apteczne i hurtowe są wysokie (nb. polskie marze nalezą do najniższych w
Europie) tylko dlatego, że ceny producentów są wysokie, oraz dlatego( co
chyba jest najistotniejsze dla sprawy), że w
Polsce odpłatność pacjenta za leki sięga średnio statystycznie już coś koło
60-70% (też poziom niespotykany w Europie)

> Oligopol wyklucza wolna konkurencję. Z definicji konkurencja nie może
> byc wolna. Może być konkurencja, jednak tylko niepełna.

o wolnej konkurencji w takim sensie jak myślicie teraz czyli konkurencji
cenowej ciężko rozmawiać, gdy maksymalnie aptekarz może w myśl nowej ustawy
o cenach na jednym opakowaniu leku refundowanego zarobic maksymalnie 12 zł
brutto( a i to tylko wtedy, gdy cena leku w hurcie brutto będzie wyższa niż
100 zł). Jedyny sposób na zbicie takiej ceny to oddanie ew. rabatu
uzyskanego w hurtowni. Warto również zauważyć, że w myśl prawa jeżeli
aptekarz taki rabat otrzymuje to MUSI go oddać pacjentowi i kasie chorych.

> Tyle tylko, że hurtownie mając mniej odbiorców mogą skompensować sobie
> straty podnosząc ceny.

Nie nie mogą: marża hurtowa na leki refundowane jest także regulowana
rozporządzeniem ministerialnym, a już za jakiś miesiąc ustawą sejmową
(ustawa już jest podpisana przez prezydenta). W tej chwili marża hurtowa
jest na poziomie 10,5% a po wejściu rozporządzenia będzie na poziomie 9 i
coś.

IRenka

2. Data: 2001-09-14 08:05:40

Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 14 Sep 2001 07:36:07 GMT f...@p...com (Franz Maurer?)
napisał(a):

>Wysysasz swoje przemyslenia z palca, tak ci sie zdaje i juz.
>Co najwyzej liczba pozostanie niezmieniona.

Co roku pewna ilośc aptek zostaje zamykana. Co roku pewna ilośc nowych
aptek się pojawia.
Jeżeli ograniczysz możliwości otwierania nowych aptek, to ilośc
otwieranych będzie mniejsza niz liczba zamykanych.
Więc ich ilośc ogólna spadnie.
Q<E,D,

>To znaczy to ma byc tak - student lub jego rodzice inwestuja przez te
>5 lat po czym wykwalifikowany fachowiec trafia na rynek gdzie
>szewc-wlasciciel mowi mu:
>- Panie, gora zarobi pan 1200, wiecej nie dam bo mi sie nie oplaca, ja
>mam piecioro dzieci....

Mniej więcej tak. Skoro ten 'fachowiec' nie potrafi sprzedać wytworów
własnych rąk konsumentom, to tak właśnie powinno być.
A być tak powinno dlatego, że wówczas świetny fachowiec, niezależnie
czy po studiach, czy nie zarabiać będzie dużo. Dlatego, że ludzie
będąCHCIELI kupić od niego to, co on tworzy.

>??????
>Przeciez to ja za to place... co to ma do rzeczy?
To są koszty. Nie wpadło Ci do pustej główki, że nie każdego stać na 5
latek płacenia?

>Przez 5 lat kupilem moze z piec...
No to już wiem dlaczego masz tak pusto w głowie.

>Ja mowie o normalnych CD a nie o piratach po 15 zlotych :)))

Ja też mówię o normalnych CD. Nie mam żadnego pirata, ani kawałka
pirackiego oprogramowania.

>Rzeczywisty efekt skali moglbys obserwowac tylko wtedy gdyby byla to
>inwestycja nie dofinansowywana z zyskow se sprzedazy lodow "Zielonej
>Budki" w krajach nadbaltyckich i kredytow branych we frankach
>szwajcarskich.
A dlaczego?

>Mieszasz rozne rzeczy... porownujesz supermarkety handlujace 50 tys
>artykulow (klapki robione przez tajwanskie dzieci, 4-letnie francuskie
>Bojolais, majtki z Chin) z rynkiem 5 tys artykulow ktore sa produktem
>zaawansownych technologii, oblozone patentami i licencjami, ktorych
>wytworzenie wymaga spelnienia norm GMP... etc...etc...

A ekonomia mówi, że rodzaj towaru nie ma znaczenia - po prostu -
wszystkie czynniki albo przeszkadzają produkować, albo pomagają. Kiedy
przeszkód jest wiecej, to podaż jest mniejsza, co przy niezmienionym
popycie powoduje wzrost ceny.
Teraz podaż leków będzie mniejsza więc ceny pójdą w górę.

>Rownie dobrze mozesz zestawic hulajnoge z Mercedesem S.
>BTW tego Mrecedesa nie kupisz tanio i nie wszedzie... tylko u Zasady i
>tylko za wyznaczona cene.

Nieprawda. Zapraszam do Balic.

>Zdaj sobie sprawe ze wszedzie gdzie masz wysokoprzetworzony produkt to
>PRODUCENT ksztaltuje rynek cen jak chce i ma wszystko w d.......

Zdaję sobie sprawę, że masz mało wiedzy w głowie.

>Czy przyklad Windowsow nie wystarcza?

Nie. Nie używam tego oprogramowania.
--
___________ (R)
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

3. Data: 2001-09-14 09:24:34

Od: f...@p...com (Franz Maurer™) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 14 Sep 2001 10:05:40 +0200, Adam Płaszczyca <_...@i...pl>
wrote:

>Jeżeli ograniczysz możliwości otwierania nowych aptek, to ilośc
>otwieranych będzie mniejsza niz liczba zamykanych.
>Więc ich ilośc ogólna spadnie.

Demagogia.
Nie opierasz sie na DANYCH tylko swojej obserwacji i luznej
kalkulacji.
Ilosc mozliwych do otwarcia aptek NIE zalezy od ilosci szewcow
chetnych do ich posiadania.
Ilosc ta jest pochodna liczebnosci fachowego personelu ktory tam
pracuje - to warunkuje powstawanie nowych aptek.

>Mniej więcej tak. Skoro ten 'fachowiec' nie potrafi sprzedać wytworów
>własnych rąk konsumentom, to tak właśnie powinno być.

Ten cudzyslow pomine... zwroce tylko uwage na glupoty ktore sam
wypisujesz...
Leki nie sa wytworem moich rak... nie jestem rolnikiem... cos ci sie
popie......

>A być tak powinno dlatego, że wówczas świetny fachowiec, niezależnie
>czy po studiach, czy nie zarabiać będzie dużo. Dlatego, że ludzie
>będąCHCIELI kupić od niego to, co on tworzy.
Mylisz Nitrogliceryne z oscypkami.... pomysl trzy razy zanim cos
napiszesz.

>To są koszty. Nie wpadło Ci do pustej główki, że nie każdego stać na 5
>latek płacenia?
A to sa w ogole tacy ktorzy za nic nie placa???
Na dobra sprawe koszt studiow dziennych to dla wiekszosci koszt
mieszkania/akademika.
Czy studiuje czy nie - jesc musi wiec to zadna inwestycja.
Wiekszosc ludzi jakich poznalem pracowala od III-IV roku akdemiki
placili sami i zostawalo im na piwo.

>pirackiego oprogramowania.
I wszystko po kosztach + minimalny zysk na sztuce?
A o wytoczonej sprawie anty-trustowej wobec BMG, Sony i innch gigantow
slyszales?

>A dlaczego?
Bo tylko wtedy rozpatrujesz podobne uklady.
Mozemy zalozyc dwi sieci sklepow - ty taka normalna, kredyty z BPH
etc.
A ja taka nienormalna - czesc dzialalnosci zarejejestrowana na
Wegrzech gdzie place 4% podatku, nie biore kredytow bo finansuje mnie
tesciowa ktora jest wielkim handlarzem lodami...

Jak sie po pol roku padniesz bede musial "troche" podniesc ceny ze
oddac tesciowej i wreszcie zaczac zarabiac zamiast byc na garnuszku.

> [...]
>popycie powoduje wzrost ceny.
>Teraz podaż leków będzie mniejsza więc ceny pójdą w górę.
Moze nie rozumiem podstawowych pojec - pliz wytlumacz mi:
Podaz bedzie mniejsza - to znaczy producenci - np. Bayer mowi:
STOP! Od dzis produkujemy tylko polowe Aspiryny!!!
Dobrze rozumiem?

>Nieprawda. Zapraszam do Balic.
Konkretnie - ile?

>Zdaję sobie sprawę, że masz mało wiedzy w głowie.
Chamskie gadanie mnie jakos nie rusza... Moze tak do meritum?

>Nie. Nie używam tego oprogramowania.
Znowu nie zrozumiales...nie pytam czy uzywasz czy nie
Tu masz modelowy przyklad kto i jak ksztaltuje cene produktu w
warunkach globalnych.
Cena wysokozaawansowanych technologi i paru innych rzeczy na tym
swiecie (ropa, diamenty) nie do konca uzalezniona jest od wolnego
rynku ale od kalkulacji i woli tych ktorzy sa na szczycie piramidki
konsumpcji - szefowie panstw OPEC na ten przyklad decyduja ile
zaplacisz za litr.

--
Franz M.

expert na pl.sci.medycyna:
A w ogole picie alkoholu juz jest niemodne i nieekologiczne.

4. Data: 2001-09-17 08:23:46

Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 16 Sep 2001 13:28:21 +0200 "stazysta" <s...@o...pl>
napisał(a):

>wydawalo mi sie ze zeby zarobic trzeba poniesc pewne koszta......
>no chyba ze sie kradnie.........

Zgadza się. Mowa zaś tutaj o tym, że im wyższe koszta na wejście, tym
mniej tych, którzy wejdą.

>wg ciebie marginalny zysk sklepu na egzemplarzu to jest 50-100 % ?
>przy plycie ktora w sklepie kosztuje np 60zl jakies 20-30zl zostaje u
>wlasciciela.

Ciekawe dane... Ja akurat sprawdzałem ceny w hurtowniach - ceny są o
10-15% niższe.
A płyta ma taką cechę, że niekiedy długo leży. I nie procentuje.

>a ja jezeli mam miec 12zl brutto z leku za ktory pacjent/panstwo zaplaci
>200zl to jest ok ?????

Nie, nei jest o.k.
Czy to, że właścicielem apteki będzie farmaceuta cokolwiek zmieni w
tej materii
--
___________ (R)
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

5. Data: 2001-09-17 12:55:54

Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Adam Płaszczyca <_...@i...pl> w wiadomości do grup > Ciekawe da
ne... Ja akurat sprawdzałem ceny w hurtowniach - ceny są o
> 10-15% niższe.
> A płyta ma taką cechę, że niekiedy długo leży. I nie procentuje.

Wyobraź sobie, że podobnie jest z lekami, a dodatkowo w odróżnieniu od płyt
maja termin ważności...

> Nie, nei jest o.k.
No wreszcie w czymś się zgadzamy, dobre i to na początek :))

> Czy to, że właścicielem apteki będzie farmaceuta cokolwiek zmieni w
> tej materii
W tej nie ale w strukturze całej branży napewno. Jak dotąd bezskutecznie p
róbuję przekonać kolegę, że taki zapis zapewni odpowiednio dużą konkurencję
na rynku detalicznym a nie odwrotnie... No cóż ale pewnie 4-5 dużych firm
zapewni większa konkurencje niż 9000 małych.

IRenka

6. Data: 2001-09-18 12:57:35

Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 18 Sep 2001 13:00:35 +0200 "Wojtek G." <w...@m...pl>
napisał(a):

>Jesli ktos ma za duzo czasu to moze ze wszystkim jechac do
>lekarza... nie kazdy podziela twoje zdanie.

Zawsze może wybrać aptekę, w ktorej pracuje farmaceuta.

Poza tym, co ma do rzeczy kto jest właścicielem apteki?
Ważne są kompetencje obsługi. Tak samo jak w wypadku obrotu
materiałami niebezpiecznymi.

--
___________ (R)
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

7. Data: 2001-09-18 16:25:01

Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 18 Sep 2001 13:00:35 +0200, w
<9o79gs$4cl$1@zeus.polsl.gliwice.pl>, "Wojtek G." <w...@m...pl>
napisał(-a):

> Jesli ktos ma za duzo czasu to moze ze wszystkim jechac do
> lekarza... nie kazdy podziela twoje zdanie.

I dlatego, że wolisz, by leczył _Ciebie_ aptekarz, wszyscy mają
również robić to samo. Może jeszcze aptekarz ma być po medycynie?

Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego
÷ÁŰ ÓĎÔŇŐÄÎÉË × ďÄĹÓÓĹ... ĺóěé ÷áí îőöĺî, ĎÂŇÁÝŃĘÔĹÓŘ.. .
Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego
kinder biovital toffy
Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego